Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در جریان افتتاح ۳ طرح  گردشگری در استان به مناسبت روز جهانی گردشگری ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از بخش‌های خصوصی توانمند گفت:مجتمع گردشگری کانی در روستای کانی مشکان سنندج در زمینی به مساحت حدود ۱۳ هزار متر مربع، سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۸ نفر احداث شده که یکی از زیباترین مجتمع‌های سنتی کردستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویلیان مجتمع گردشگری سلامت دانژه را اولین مجتمع گردشگری سلامت استان برشمرد و اظهار داشت: این طرح بعنوان اولین طرح بخش گردشگری سلامت در زمینی به مساحت ۲۵۰ متر و در ۵ طبقه در شهر سنندج، بلوار شهید بهشتی نرسیده به میدان امام شافعی احداث شده است.

او اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری برای مجتمع گردشگری سلامت دانژه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان می باشد که برای بیش از ۴۰ نفر نیز ایجاد اشتغال کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کرستان در جریان افتتاح مجتمع گردشگری زرتشت گفت:این مجموعه در زمینی به مساحت ۲۲۰۰ متر در کیلومتر ۸ جاده سنندج به همدان نرسیده به روستای صلوات آباد احداث شده که سرمایه گذاری آن بالغ بر ۴ میلیاردتومان بوده و برای بیش از ۲۰ نفر بصورت مستقیم ایجاد شغل کرده است.

گویلیان ضمن تشکر از حضور معاون استاندار، فرماندار شهرستان سنندج، مدیران انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی در این مراسم اظهار داشت:خوشبختانه حمایت مسئولین استان از طرح‌ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی گردشگری موجب شده تا سرمایه گذاران بیشتری به این حوزه ورود پیدا کند و این موضوع یکی از نقاط قوت در کردستان است و امیدواریم سایر دستگا‌های ذی‌ربط و دخیل در فعالیت‌های بخش خصوصی حمایت‌های بیشتری را انجام دهند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روزجهانی گردشگری افتتاح طرح مجتمع گردشگری گردشگری سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدی بعدازظهر شنبه ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج و حضور در جلسه هم‌اندیشی که با حضور، مشاور امور مجلس و استان‌ها، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، معاون میراث‌فرهنگی و کارشناسان این اداره‌کل در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بناهای تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور افزود: باید حریم‌ها را با لحاظ اینکه مردم کمتر دچار آسیب شوند، اصلاح کنیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج عنوان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود.

در این جلسه مقرر شد مشاور واجد شرایط و صلاحیت کار در بافت‌های تاریخی تعیین و موضوع در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

عمارت قاجاری خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 6090228

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج