Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد - دکتربهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با تشریح عملکرد بانک در دو دوره زمانی 97-1392 (دوره 6 ساله اول) و شش ماهه اول 1400- 1398 (دوره 2.5 ساله دوم و مدیریت وی) گفت :  سال 1398 برای پست بانک ایران نقطه عطف و بزنگاه تاریخی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، بانک در دوره اول با زیان انباشته 11542 میلیارد ریال مواجه بود و چشم انداز تاریکی پیش روی بانک قرار داشت و مشمول ماده 141 قانون تجارت (ورشکسته) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییر جهت روند زیان دهی بانک از سال 1398 آغاز و با روند تحولی و با تاکید بر شفافیت با کاهش تدریجی زیان انباشته و سوددهی پیاپی سالیانه، سود انباشته بانک تا پایان نیمه اول سال­ جاری علاوه بر جبران کامل زیان انباشته به سود متناسبی رسید و با عملکرد 2.5 سال گذشته از شمولیت ماده 141 قانون تجارت خارج شد.  بانک در دوره اول 11749 میلیارد ریال زیان انباشته داشت درصورتی‌که مجموع سود در دوره دوم فراتر از زیان انباشته مزبور بوده است.

این موفقیت دستاورد مهم برای بانک در یک دهه گذشته به شمار می رود و تجلی و نمود عینی مدیریت، برنامه ریزی، تلاش مستمر ، پایش ، دیده بانی و شفافیت است.

دکتر شیری با اشاره به اینکه یکی از دلایل این دستاورد مهم و اثرگذار نتیجه بهبود کیفیت بدهی ها و دارایی های بانک است، افزود: مانده منابع مؤثر بانک در پایان نیمه اول سال جاری حدود 4 برابر مقدار آن در سال 1397 بوده و رشد آن در سالهای اخیر جهشی و پایدار بوده است.  افزون بر این مانده تسهیلات 3.3 برابر شده و به بیش از 298 هزار میلیارد ریال رسیده است.

 شیری در ادامه اظهار داشت :درحالیکه در دوره اول درمجموع به 661 هزار نفر تسهیلات پرداخت شده بود در دو و نیم سال گذشته به 1201 هزار نفر تسهیلات ( به استثنای حدود 2 میلیون نفر تسهیلات یارانه بگیر و معیشتی ) پرداخت شده و در بازه زمانی یک سوم دوره قبلی تعداد تسهیلات پرداختی دو برابر و ارزش تسهیلات سه برابر شده است.

 مدیرعامل پست بانک ایران اضافه کرد:  بانک از نظر معوقات و ریسک اعتباری که شاخص مهم برای مدیریت دارایی ها به شمار می رود تا پایان سال 1397 وضعیت ناخوشایند داشت و مقدار آن 24-20 درصد بود که در دوره دوم به حدود 3.9 درصد کاهش یافته است.  پست بانک ایران از این نظر در فهرست سه بانک برتر کشور قرار دارد.

در این راستا، کیفیت سبد بدهی های بانک نیز تغییر قابل ملاحظه داشته و قیمت تمام شده پول از 24.1 درصد به  13.8 درصد کاهش یافته که نشان دهنده دسترسی به منابع باکیفیت و ارزان قیمت است.

وی با اشاره به اهمیت بانکداری الکترونیکی افزود: پست بانک ایران تلاش گسترده ای برای گسترش بانکداری الکترونیکی و گسترش شمول مالی به ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار انجام داده و سهم آن از کارت های صادره صنعت بانکی بیش از 5 درصد است.  

مدیر عامل پست بانک ایران در ادامه اگفت: افزایش سرمایه گذاری ها در این زمینه سبب شده سهم بانک از تراکنش های دستگاه های خودپرداز به 4 درصد برسد که تحول مهمی در مقایسه با دوره اول به شمار می رود. همچنین به منظور تسهیل دسترسی بنگاه های اقتصادی به نظام پرداخت و گسترش شمول مالی، تعداد پایانه فروش نصب شده دو برابر شده و به بیش از 201 هزار دستگاه رسیده و سهم آن از بازار پایانه های فروش از 1.3 درصد در دوره اول به 2.2 درصد در دوره دوم افزایش یافته است.

افزون بر این کاربران اینترنت بانک 8 برابر و کاربران همراه بانک بیش از 5 برابر شده و بیش از 1.8 میلیون کاربر درگاه های اینترنتی فعال دارد .

رشد 52 درصد تعداد ضمانت نامه ها و رشد 100 درصدی مبلغ ضمانت نامه ها به همراه دستیابی به رشد 100 درصدی حوالجات ارزی در شرایط تحریم های ظالمانه از دیگر موفقیت های پست بانک ایران در دوره دوم بوده است.

دکتر شیری تاکید کرد: پست بانک ایران خدمات ماندگار در مناطق روستایی انجام داده است.  حدود 40 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات مستقیم بانکی قرار داشته و بیش از 85 درصد افراد در این مناطق به طور مستقیم و غیرمستقیم به این خدمات دسترسی دارند.  گسترش و تعمیق شمول مالی در مناطق کم برخوردار سبب شده که روزانه بیش از 2.7 میلیون تراکنش انجام شود. این خدمات پیوسته آثار و پیامدهای مهم کاهش شکاف اقتصادی و اجتماعی را در این مناطق به دنبال داشته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: پست بانک ایران زیان انباشته دوره دوم دوره اول برابر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ

آفتاب‌‌نیوز :

ارز‌های دیجیتال پیشرو جهان نزول کردند و اتریوم بیش از سه درصد از دست داد.

این حرکت یک روز قبل از برنامه‌ریزی هنگ‌کنگ برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس لحظه‌ای روی بیت‌کوین و اتریوم اتفاق افتاد.

تحلیلگران بازار انتظار دارند ۲۵ میلیارد دلار به صندوق‌های بیت‌کوین نقدی هنگ‌کنگ وارد شود.

به نقل از مارکت، بیت‌کوین در ساعت سه و یک دقیقه بعد از ظهر به وقت شرقی ۰.۵۵ درصد سقوط کرد و به قیمت ۶۲هزار و ۷۶۲ دلار فروخته شد، در حالی که اتریوم با افت ۲.۹۲ درصدی به قیمت ۳۱۶۹ دلار در همان زمان رسید.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۴۷ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۲ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۱ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶.۰۶ میلیارد دلار است که ۱۷.۸۱ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۷۳ میلیارد دلار است که ۸.۶۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۱.۵ میلیارد دلار است که ۹۳.۱۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۱۰:۴۲ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۳۹۹.۱۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۵۳ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۷۲.۴۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۲ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۶۰۱.۵۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۴ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۱۳۵.۶۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۰۵ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۱۳۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۴۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۶.۶۵ درصد کاهش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۴۲۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۱۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۵۴ درصد کاهش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۳۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۳.۰۳ درصد کاهش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۹۹ درصد کاهش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد