Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

 

سخنرانی موسولینی برای مردم آمریکا

 

همه از شرارت‌های موسولینی در جنگ جهانی دوم خبر دارند، اما حقیقت کمتر گفته شده این است که او به سه زبان فرانسوی، انگلیسی و آلمانی تسلط داشته و در یک فیلم خبری از فاکس در سال ۱۹۲۹ موسولینی به عنوان اولین شخصیت خارجی که فیلم مصوتی از او گرفته شده است حرف می‌زند و دوستی خود با میلیون‌ها شهروند آمریکایی را اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدای از طعنه تاریخی این اعلام دوستی که با آغاز جنگ جهانی دوم به لطیفه‌ای تلخ شبیه است، نکته جالب این سخنرانی استفاده موسولینی از عبارت Make America great (به شکوه رساندن آمریکا) است که بعد‌ها با اضافه کردن واژه "دوباره" Make America great again شعار کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی ایالات متحده شد. این ویدیو را با زیرنویس فارسی در «تابناک» می‌بینید.

 


موضع صدام حسین قبل از سقوط

 

عراق تحت کنترل صدام حسین پس از حمله به کویت به عنوان یک تهدید از سوی آمریکا طبقه بندی شد و روند تضعیف این کشور با تحریم‌های منتهی به نفت در برار غذا و خلع سلاح این کشور تا مرز عدم برخورداری از موشک، عراق را به شدت در موضع ضعف قرار داد. با این حال صدام حسین یک ماه پیش از حمله آمریکا در جریان یک گفتگو موضع گیری‌هایی داشته که نشان می‌دهد او تصور نمی‌کرده آمریکا چنین حمله وسیعی انجام دهد و اوج حملات آمریکا را بمباران ارزیابی می‌کرده است. صدام در این گفتگو تا حدودی همچنان از موضع قدرت سخن می‌گوید. دیکتاتور معدوم عراق که با تونی بن گفتگو می‌کند، توضیح می‌دهد که ارتباطی با القاعده نداشته و عراق سلاح‌های کشتار جمعی ندارد. حرفی که درستی آن بعد از حمله آمریکا به عراق ثابت شد. اما صدام استدلال‌های منطقی می‌آورد که نشان می‌دهد قبل از حمله هم این روشن بوده و در واقع این حرف‌ها بهانه‌ای بیش برای تهاجم به عراق نبود. این گفتگو را با زیرنویس فارسی در «تابناک» می‌بینید.

 


حیله هیتلر به نویل چمبرلین نخست‌وزیر بریتانیا و تمسخر او در انگلیس

 

نویل چمبرلین نخست‌وزیر بریتانیا در سخنرانی خود پس از امضای توافق مونیخ در سی ام سپتامبر ۱۹۳۸ که در جهت سیاست مماشات او با آدولف هیتلر بود، بعد از ابراز خوشبینی از گفت و گوی خود با آدولف هیتلر در فرودگاه و خواندن متن نامه امضا شده توسط هر دو آن‌ها از پنجره محل اقامت نخست وزیر در خیابان داونینگ پلاک ده گفت این دومین بار در تاریخ ماست که بازگشتی از آلمان با صلح افتخارآمیز اتفاق افتاده. من باور دارم که این صلح برای زمانه‌مان است. ما از صمیم قلب از شما تشکر می‌کنیم. حالا من پیشنهاد می‌کنم که شما به خانه بروید و آرام در تخت خود بخوابید. تقریبا یک سال بعد جنگ جهانی دوم که یکی از مرگبارترین جنگ‌های تاریخ بشر است، توسط هیتلر در آلمان شروع شد. ساده اندیشی چمبرلین و جمله او که طعنه تاریخی بزرگی با خود دارد، توسط هنرمندان و سیاستمداران بسیاری مورد تمسخر و تامل قرار گرفته و درس عبرت آموز خوبی برای نسل‌های بعد به جای گذاشته است. در ادامه ویدئو طنز این واقعه که توسط کمدین‌های بریتانیایی اجرا شده ببینید.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین بسته ویدیویی تابناک ویدیو اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین صدام حسین نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۸۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند

به گزارش تایمز، در بحبوحه برنامه‌های دولت لندن برای سرکوب جاسوسی ادعایی چین، دانشگاهیان و محققان دانشگاه‌های بریتانیا توسط سرویس‌های امنیتی این کشور بررسی خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بنا بر گزارش‌ها، این اقدامات پس از نشست روز پنجشنبه بین کن مک‌کالوم، مدیرکل ام‌آی۵ و معاونان ده‌ها دانشگاه برجسته، از جمله دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج، اعلام شد.

طبق گزارش‌ها، مک‌کالوم به مسوولان این دانشگاه‌ها هشدار داد که کشورهای متخاصم به طور فعال دانشگاه‌ها را هدف قرار می‌دهند تا فناوری‌هایی را که می‌تواند «اولویت‌های اقتدارگرا، نظامی و تجاری آنها را ارائه کند» بدزدند.

به گفته رئیس ام‌آی۵، بررسی محرمانه آسیب‌پذیری‌های بخش آموزش عالی بریتانیا نشان داده است که کشورهایی مانند چین «مکانیسم‌های آشکار و پنهان» را برای «کسب مالکیت معنوی و سرقت مزیت» به کار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، اکنون رایزنی‌ها در مورد یک سیستم جدید بررسی دولتی در حال انجام است که دانشگاهیان را که به تحقیقات حساس دسترسی دارند، توسط سرویس‌های امنیتی بررسی می‌شوند.

دولت همچنین به دنبال تأمین بودجه جدید برای مؤسسات آموزش عالی برای افزایش امنیت در اطراف سایت‌های حساس خواهد بود. طبق گزارش‌ها، دانشگاه‌ها همچنین می‌توانند در هنگام وارد شدن به مشارکت در تأمین مالی و همکاری با مؤسسات خارجی، ملزم شوند با سرویس‌های امنیتی مشورت کنند.

آلیسیا کرنز، رئیس کمیته منتخب روابط خارجی پارلمان انگلیس در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفت دانشگاه‌ها برای مدت طولانی وانمود کرده‌اند که «نقشی در امنیت ملی ما ندارند» و می‌توانند «عاری از واقعیت‌های ژئواستراتژیک» عمل کنند.

پکن بارها هرگونه اتهام مرتبط با جاسوسی را رد کرده و آنها را به‌عنوان «تهمت‌های مخرب» رد کرده است. وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه به تازگی در یک نشست خبری گفت: «ما می‌خواهیم تکرار کنیم که این ادعا که چین می‌تواند اطلاعات بریتانیا را به سرقت ببرد، یک اتهام بی‌اساس و توهین بدخواهانه است و ما قاطعانه با این اتهام‌زنی مخالفیم. چنین اتهام‌زنی بدخواهانه‌ای علیه چین باید متوقف شود.»

به گزارش راشا تودی، ام‌آی۵ پیشتر از شناسایی بیش از ۵۰ دانشجوی چینی خبر داد که در دانشگاه‌های بریتانیا ثبت‌نام کرده بودند و به ادعای این سازمان، آنها با ارتش آزادی‌بخش خلق مرتبط بودند و در سال‌های اخیر در نتیجه سرکوب آنچه این آژانس جاسوسی آن را دزدی فناوری مرتبط با امور دفاعی و سایر تحقیقات حساس دفاعی توصیف کرد، این کشور را ترک کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی
  • سفر پریناز ایزدیار و رضا عطاران به کاخ صدام حسین!
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند