Web Analytics Made Easy - Statcounter

لهستان برای جلوگیری از هجوم پناهجویان به مرزهای خود پیامک‌های هشدار درباره عبور از مرزها برای آن‌ها ارسال می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هفته نامه "اشپیگل" در مطلبی نوشت: هفته هاست که مهاجران در مرز لهستان و بلاروس تلاش می کنند وارد اتحادیه اروپا شوند. لهستان همچنان بر رویکرد بازدارندگی خود در قبال پناهجویان تاکید داشته و بلاروس را متهم می کند که به مهاجران دروغ گفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرزبانان لهستان همچنان تلاش می کنند از ورود مهاجران از بلاروس در مرزهای خود جلوگیری کنند. حالا دولت لهستان می خواهد برای این پیشبرد این سیاست های خود از پیامک استفاده کند. بر این اساس به همه مهاجرانی که تلفن های همراه آن ها در مناطق مرزی وارد محدوده تلفن همراه لهستانی قرار می گیرد این متن ارسال می شود که " مرز لهستان بسته شده است. مقامات بلاروس به شما دروغ گفته اند. به مینسک برگردید!" این خبر را وزیر کشور لهستان در پیامی توئیتری اعلام کرده است.

این پیامک همچنین لینکی از وزارت کشور لهستان را در بر دارد که در آن به عربی، انگلیسی و روسی هشدارهایی درباره عبور ازمرزها داده شده است. علاوه بر این درخواست هایی مبنی بر عدم دریافت هر گونه دارو از طرف مهاجران از نیروهای بلاروسی به دلیل امکان مسمومیت در این پیامک ها وجود دارد.

دومینوی مقابله با پناهندگان در اروپا تحت حمایت مقامات بروکسل

دولت لهستان حاکم بلاروس را متهم می کند که پناهندگان را به صورت سازمان یافته به مرزهای خارجی اتحادیه اروپا آورده است.

بلاروس در واکنش به تشدید تحریم های غرب علیه این کشور در اواخر ماه می اعلام کرد که مینسک دیگر مانع ادامه سفر مهاجران به اتحادیه اروپا نخواهد شد.

نهادهای امدادی بر این عقیده اند که مرزبانان لهستان اکثر مهاجران را دوباره به بلاروس باز می گردانند. البته این گفته نهادهای بهداشتی قابل اثبات نیست چرا که لهستان در مرزهای خود شرایط استثنایی اعلام کرده و از ورود خبرنگاران و نیروهای امدادی جلوگیری می کند.

یکی از پناهندگان ترکیه ای در این باره گفته است که بعد از اخراج آن ها از لهستان به بلاروس توسط نیروهای امنیتی بلاروسی بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دوباره به مرزها بازگشت داده خواهند شد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساکنان رفح به هشدارهای تل آویو درباره تخلیه وقعی ننهادند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه اعلام کرد: اینکه اشغالگران اعلام کرده اند که مناطق شرقی رفح باید از سکنه خالی شود قصد آنها برای حمله به رفح را نشان می دهد.

در بیانیه این دفتر تاکید شده است: دشمن فریبکار از سویی دم از مذاکرات آتش بس می زند، اما از حمله گسترده به رفح دست برنداشته است.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه با اشاره به اینکه ساکنان رفح به اطلاعیه های اشغالگران درباره تخلیه گوش نداده اند، بیان کرد: تعداد محدودی به هشدار اشغالگران توجه کرده و همچنان مراکز حیاتی در شرق رفح روند عادی خود را دارند.

در این بیانیه آمده است: همراهی محدود با اشغالگران نمایانگر اصرار ملت ما برای درهم شکستن طرحهای اشغالگران را نشان می دهد و حامل این پیام است که جنایاتش در رفح نیز راه به جایی نخواهد برد. این هشدارهای ارتش اشغالگر درست بودن موضع مذاکره کننده فلسطینی و اصرار آن بر تضمین توقف جنگ را نشان می دهد.

کد خبر 6098323

دیگر خبرها

  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • گول پیامک‌های جعلی را نخورید
  • ساکنان رفح به هشدارهای تل آویو درباره تخلیه وقعی ننهادند
  • مارچینیاک بازی برگشت رئال - بایرن را سوت می‌زند
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟