Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@11:30:43 GMT

ربات مار مانند که نجات بخش زندگی است

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۸۷۱۴

ربات مار مانند که نجات بخش زندگی است

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آی ای؛ براساس مطالعه‌ای که اخیراً در مجله Soft Robotics منتشر شده است، گروهی از مهندسان کره‌ای یک ربات انعطاف پذیر و کششی را توسعه داده اند که می‌تواند مانند مار به شکل مارپیچی حرکت کند. اکنون باید خودمان را برای آینده‌ای آماده کنیم که در آن ربات‌های مار مانند می‌توانند جان بشریت را نجات دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چیدمان سلول‌ های نرم ربات به شکل مار

ربات جدید می‌تواند در طیف‌های فوق العاده متنوع از کاربرد‌ها مانند حوادث یا شرایط اضطراری یا ارتقای فناوری ذخیره انرژی کاربرد داشته باشد. براساس بیانیه مطبوعاتی دانشمندان، می‌توان این ربات را برای انواع دیگر دستگاه‌ها از پوشیدنی‌های روزمره تا ربات‌های نرم استفاده کرد. تیم سازنده این فناوری جدید از موسسه ماشین آلات و مواد کره (KIMM) به رهبری محقق بزرگ Bonkyun Jang و با همکاری Seungmin Hyun از گروه نانو مکانیک پیش رفته است. این گروه با هم به بررسی و توسعه ساختار این باتری قابل انعطاف پرداختند که ایمنی و قابلیت کشش آن الهام گرفته از فلس‌های مار است.

فلس مار ممکن است سفت و سخت به نظر برسد، اما هر فلس می‌تواند روی لایه بعدی خودش تا شود تا از کل بدن در برابر حملات خارجی یا برخورد خارجی محافظت کند. اما مهمتر از همه این است که ویژگی‌های ساختاری آن‌ها باعث می‌شود تا وسیله‌ای انعطاف پذیر و سازگار با محیط اطراف ایجاد شود.

طراحی ربات به گونه‌ای توسعه یافته است که می‌تواند بدون از بین رفتن ثبات و عملکردش به خوبی کشیده شود. این امر با یک ساختار مکانیکی طراحی شده است که از فلس‌های مار تقلید می‌کند. ربات‌های ساخته شده با این فناوری می‌توانند به افرادی که زیر آوار‌های یک ساختمان دفن شده اند، کمک کنند.

ربات‌ های نجات می‌ت وانند قربانیان دفن شده زیر آوار را شناسایی کنند

تیم KIMM همچنین برای اطمینان از ایمنی ربات با به حداقل رساندن تغییر شکل در مواد تشکیل دهنده آن، از یک شکل بهینه (سفارشی) برای هر سلول ربات استفاده کردند که ظرفیت بالایی ارائه می‌دهد. شکل و اجزای پیوندی سلول‌های این ربات جدید از ویژگی‌های کلیدی نوآوری جدید بهره می‌برد که شامل اشکال کوچک و شش ضلعی شبیه به فلس‌های مار است. این قطعات از مس و مواد پلیمری ساخته شده که در مکانیزم لولایی یکپارچه پیچیده شدند و قابلیت تاشو بودن و باز شدن را نیز دارند. این طراحی ساده است و آزمایش‌های بیشتر می‌تواند منجر به تولید انبوه این ربات شود.

علاوه بر این ربات جدید می‌تواند برای دستگاه‌های پزشکی و توانبخشی افراد مسن مفید باشد همچنین می‌تواند در سناریو‌های فاجعه بار یا به عنوان کمک یا پیشاهنگ برای ماموریت‌های نجات مورد استفاده قرار گیرد. این ربات مار مانند را می‌توان به بقایای ساختمان فروریخته فرستاد تا در میان تخته سنگ‌ها و شیشه‌های شکسته بخزد و افراد را زیر آوار شناسایی کند تا در زمان شناسایی و نجات افراد در زیر آوار مانده به شکل قابل ملاحظه‌ای صرفه جویی شود و زندگی بسیاری را نجات داد.

بیشتر بخوانید

ادغام انسان با ربات برای مقابله با چالش های معلولیت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ربات هوشمند پوست مار زیر آوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنی در بم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار، نجات یافت

رئیس سازمان آتش نشانی شهرستان بم گفت: زن بمی که چهار روز بین دو دیوار گرفتار شده بود، توسط آتش نشانانان نجات پیدا کرد.

محسن حدادیان در گفت و گو با ایسنا از نجات فرد گرفتار در بین دو دیوار خبر داد و اظهار کرد: پس از تماس با سامانه ۱۲۵، نیروها به محل اعزام شدند و فرد گرفتار که خانم بود و برای جمع‌آوری ضایعات وارد محل شده بود را نجات دادند.

وی افزود: آتش نشانان پس از شکافتن دیوار منزل همسایه توانستند فرد گرفتار را نجات بدهند.

حدادیان سن فرد گرفتار بین دیوار را بین ۳۰ تا ۴۰ سال اعلام کرد و گفت: وی پس از نجات، تحویل اورژانس داده شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نجات یک رأس بره آهو در شهرستان خوسف
  • زن بمی بعداز چهار روز ازبین دو دیوار نجات یافت
  • نجات یک زن در بم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار
  • نجات زن بمی پس از چهار روز از بین دو دیوار
  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • فیلم| نجات خانم بمی بعد از ۴ روز از بین دو دیوار!
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟
  • زنی در بم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار، نجات یافت
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد