Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس اداره مسافر راهداری لرستان گفت: شش‌ماهه نخست امسال ۷۴۹ هزار و ۲۷۳ نفر از خدمات حمل‌ونقل عمومی مسافر برون‌شهری استان بهره‌مند شده‌اند.

مصطفی سمساریان امروز هفتم مهرماه، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه ۷۴۹ هزار و ۲۷۳ مسافر در قالب ۱۲۷ هزار و ۳۴۷ سفر از خدمات ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری استان لرستان استفاده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۸ شرکت و موسسه مسافربری با تعداد ۱۳۷۸ دستگاه انواع ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه‌ای و ۲۳۹۲ راننده در بخش حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری مسافر استان دارند.

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه پنج انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل و سه انجمن صنفی رانندگان در حوزه مسافر فعال هستند، خاطرنشان کرد: کارشناسان اداره مسافر در ۱۰ پایانه مسافربری سطح استان و پنج دفتر نمایندگی شهرستان‌ها مشغول نظارت بر روند ارائه و ارتقاء خدمات سفر، رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسافر و احصاء نواقص پایانه‌ها و پیگیری اصلاح این نواقص هستند.

سمساریان از در دست اجرا بودن طرح ممنوعیت ورود ناوگان غیربومی به شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد به‌منظور کمک به چرخه اقتصاد ناوگان بومی خبر داد و افزود: همچنین با توجه به شیوه کرونا از اواخر سال ۱۳۹۸ تاکنون و ضرورت رعایت ضوابط حمل‌ونقل مسافر با ۵۰ درصد ظرفیت و برابر پروتکل‌های بهداشتی، در شش‌ماهه امسال با برقراری بازدیدهای روزانه و گشت‌های شبانه‌روزی کنترل دروازه‌ای با حضور کارشناسان حمل‌ونقل و پلیس به تعداد ۱۳۵۳ مورد نسبت به نظارت بر عملکرد ناوگان اقدام شده و تاکنون ۴۱ تذکر شفاهی و ۱۳ تذکر کتبی برای رانندگان متخلف صادر شده است.

وی با اشاره به روند رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل، اضافه کرد: در این مدت ۵۲ فقره پرونده رانندگان متخلف و ۵۸ فقره پرونده شرکت‌های حمل‌ونقل متخلف برای رسیدگی و برخورد متناسب با متخلفان به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ ارجاع شده است.

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری لرستان با در اختیار داشتن ۱۷۵ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط ۸.۰۹ سال، ۵۱۳ دستگاه مینی‌بوس با میانگین عمر ۳۳.۶۹ سال و ۶۱۹ دستگاه سواری کرایه با متوسط عمر ۱۲.۸۲ سال در حال خدمات‌دهی به متقاضیان است و در حال حاضر نیز با توجه به بازگشت زائران اربعین حسینی از مرزهای مهران و شلمچه، آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مهران حمل ونقل جاده ای اربعین حسینی لرستان حمل ونقل عمومی برون شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۸۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر یکشنبه در جریان دیدار نماینده ولی فقیه کردستان با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان مخاطب اداره کار محسوب می‌شوند و از خدمات وزارت کار بهره می‌برند.

وی افزود: این اداره‌کل در استان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و سال گذشته ۱۹ هزار بازرسی را از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ادواری سالانه از کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ ایمنی و حق و حقوق کارگران توسط بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی و این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهای از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6091126

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است