Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اعضای حاضر در نشست شامگاه چهارشنبه شورای اسلامی کلانشهر اراک، هشت رای موافق و 2 رای سفید و یک رای مخالف به گزینه شهرداری دادند.

به شهردار منتخب چک سفید امضا ندادیم

رئیس شورای اسلامی شهر اراک در این نشست گفت: چک سفید به آقای کریمی نداده‌ایم و منافع شهر و شهروندان مدنظر اعضای پارلمان شهری قرار دارد و تا زمانی اعتماد، تعامل و همکاری شورا با وی وجود دارد که در چارچوب قانون و منافع مردم گام بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید " وحید میر نظامی" افزود: انتخاب مدیریت شهری اراک از ۲۵ مرداد ماه آغاز شده است و از ۴۳ گزینه پس از توافقات و جمع بندی با سایر اعضای پارلمان شهری، هفته گذشته به توافق رسیدیم که پس از اجماع حداکثری، شهردار اراک انتخاب شود.
وی تاکید کرد: اعضای شورای شهر قرار است چهار سال کنار هم در این پارلمان کار کنند و مباحث تقابلی بین اعضا به صلاح نیست و بر اساس اسناد مکتوب و مشخص، ۱۰ نفر از اعضا به دکتر علیرضا کریمی رای مثبت دادند و اگر ایشان صلاحیت نداشتند دلیل این رای ها چیست؟
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: نباید مردم فکر کنند که پشت درهای بسته تصمیم گیری کردیم چرا که مقرر شد اگر گزینه دیگری به جز ایشان مطرح و اکثریت اعضا به یک اجماع رسیدند از گزینه کریمی عبور کنیم و قرار نیست اگر اجماع روی یک فرد نباشد و گزینه ضعیف تری مطرح شد وی را بپذیریم.
میرنظامی بیان کرد: ۲ روز گذشته در نشست غیر علنی احسان شریفی رای آورد اما به دلایلی نپذیرفت و حمید حیدری و نیز میزان رای لازم را کسب نکرد و باید اذعان داشت که ما آزاده نیستیم اگر تحت تاثیر بیرونی قرار بگیریم و بر اساس افکار احساسی یکدیگر را محکوم کنیم و انتظار می‌رود که اعضا همدل باشند چرا که بروز اختلافات مردم را دلسرد می‌کند.
وی تصریح کرد: ما رفیق گرمابه گلستان کریمی نبودیم و چنان‌چه کریمی رای اعتماد را کسب کند و همچنین در راستای تامین منافع مردم و شهر گام بردارد ما نیز وی را حمایت می‌کنیم در غیر این‌صورت باید پاسخگوی اعضای شورا و همچنین شهروندان باشد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک خاطر نشان کرد: وظیفه ما تشخیص کارآمدی شهردار منتخب است و مراتب قانونی باید توسط وزارت کشور و مراجع ذیربط انجام شود.

به مردم قول دادیم که شهردار متخصص و متعهد انتخاب کنیم
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: مردم باید بدانند چرا اراک در سالیان دراز پیشرفت نکرده و همچنان عقب مانده است.
پیمان عین القضاتی افزود: حمید حیدری یکی از بهترین گزینه‌های شهرداری بود اما به راحتی حذف شد و این مهم باید مدنظر شورا باشد که مصلحت و تامین منافع شهر باید در اولویت اقدامات قرار گیرد.
عین القضاتی افزود:رای من سفید است ما به مردم قول دادیم شهردار متخصص و متعهد برای مردم انتخاب کنیم تا خاطره شورای پنجم شهر برای مردم تداعی نشود.

یکی از گزینه‌های شهرداری مدرک نامرتبط داشت
 رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک نیز در خصوص عدم رای اعتماد به حمید حیدری گزینه دیگر مدیریت شهری اراک  بیان داشت: مدرک وی فوق لیسانس علوم اجتماعی است و مدرک تحصیلی حیدری مرتبط با حوزه شهری نیست.
" حسن قربانی" عنوان کرد: زمانی که وی سکاندار مدیریت شهری مهاجران بود اقدام خاصی انجام نشده و واحدهای تولیدی و صنعتی همچون نیروگاه زمینه توسعه شهر را فراهم کرد.
وی با عنوان کردن موضوع تخلف انجام شده از سوی این گزینه منتخب گفت: ابتدا حیدری باید موضوع آپادانا را مشخص کند و باید اذعان داشت وی برای اخذ مجوز پمپ بنزین پروانه روستایی گرفتند و تمام مدارک این تخلفات مستند است.

شخصیت گزینه‌های منتخب شهرداری را زیر سوال نبریم
 رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک نیز اظهار داشت: نباید شخصیت منتخبان و گزینه‌های شهرداری را زیر سوال برد چرا که این اقدام زیبنده اعضای شورای اسلامی شهر نیست و تایید و رد صلاحیت و تخلف افراد توسط مراجع ذیصلاح انجام می‌شود.
" داود قربانی " افزود: درست است اکنون اعضای پارلمان شهری در انتخاب مدیریت شهری، اختلاف سلیقه دارند اما همچنان متحد و یکپارچه هستیم و نباید اجازه داد که این اختلاف سلیقه باعث نفوذ شود.
وی ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم از اعضای شورا برای منافع و آینده دیگران استفاده شود چرا که ارتقای شهر و توسعه مبلمان شهری مدنظر اعضای پارلمان شهری است.
قربانی تصریح کرد: هیچ کدام از اعضا با کسی عهدی نبستند و صحبت‌های آقایان خسروانی و عین القضاتی مخالفت با اعضا نیست چرا که انتظار دارند فردی سکاندار شود که دارای تعهد تخصص و تجربه لازم باشد.

شورا باوری را فراموش نکنیم
 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی نیز گفت: گویا عین القضاتی شورا را با دانشگاه اشتباه گرفته اند و در این تفکر هستند که اعضای شورا نیز شاگردان وی هستند تمام صحبت‌های و صورتجلسات میان اعضای پارلمان شهری مستند است و این اظهارات واهی است. 
سید " رضا قریشی " عنوان کرد: انتظار داریم سکاندار مدیریت شهری شورا باور باشد در حالی که خودمان شورا باور نیستیم.
وی ادامه داد: اختلاف نظر و سلیقه نیز بر اساس رای گیری مشخص می‌شود و مخالفان این گزینه باید بگویند با کدام گزینه زد و بند کردیم؟
قریشی تاکید کرد: حیدری فردی انقلابی است اما در جمع بندی این نتیجه حاصل شد که ایشان رای اعتماد را کسب نکردند.

برای جبران ضعف‌ها تعارف با مردم را کنار بگذاریم
سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک نیز گفت: برخی از اعضا بر شهردار شدن آقای کریمی اصرار دارند و تصور می‌کنم برای جبران ضعف‌ها باید تعارفات را کنار بگذاریم و مردم را در جریان امور قرار دهیم و با پرهیز از مسائل سیاسی منافع شهر را مدنظر قرار دهیم.
" عباس خسروانی " افزود: شاخصه هایی در گام دوم انقلاب تعریف شده که گزینه مورد نظر نه تحصیلات مورد نظر را دارد و نه کمترین سابقه در مدیریت شهری دارد در حالی که این 2 مهم شاخصه های اصلی انتخاب شهردار است.
وی ادامه داد: در روزهای اخیر بنا را بر مذاکره گذاشتیم و توافق شد که به گزینه جدیدی برسیم و ما 2 گزینه را انتخاب کردیم که برای یکی از گزینه‌ها روز گذشته پرونده تخلف تشکیل شد و گزینه دیگر نیز انصراف داد.
خسروانی بیان داشت: بنده رای منفی خود را اعلام می‌دارم و مابقی اعضا نیز باید شفاف رای خود را برای مردم اعلام کنند و باید اذعان داشت که تامین منافع مردم و شهر مدنظر ویژه ما قرار دارد و کوچکترین انحرافی از سوی شهردار منتخب به مردم و رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

 

برچسب‌ها شورای شهر اراک استان مرکزی شهرداری اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر اراک استان مرکزی شورای شهر اراک استان مرکزی شهرداری اراک شورای اسلامی کلانشهر اراک شورای اسلامی شهر اراک اعضای پارلمان شهری رئیس کمیسیون مدیریت شهری اعضای شورا گزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم ، امروز در نخستین نشست شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان در رشت با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، تصریح کرد: اهداف پیش بینی شده در شعار سال زمانی تحقق عینی می‌یابد که ظرفیت‌های جهش در عرصه‌ی تولید شناسایی و در بستر وحدت رویه و هم افزایی مجموع دست اندرکاران نمایان شود.

آیت الله مصباحی مقدم با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه بیشتر به ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور، افزود: این بخش فرصت‌های بالقوه و جدیدی پیشروی اقتصاد کشور قرار می‌دهد و گیلان هم می‌تواند به بهترین نحوی از این ظرفیت عظیم درحوزه‌ی دریای خزر بهره گیری کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین نقش مشارکت مردم در جهش تولید را غیر قابل انکار دانست و با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر حدود ۷۰ میلیارد دلار در قالب ارز و طلای پس انداز شده، نزد مردم نگهداری می‌شود، گفت: این سرمایه‌ی قابل توجه، زمانی بهره وری دارد که وارد چرخه‌ی تولید شود و ارزش افزوده ایجاد کند.

استاندار گیلان هم در این نشست شرط تحقق اهداف پیش بینی شده در شعار سال را تعامل منطقی مجموع بانک‌ها و دست اندرکاران دولتی با بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: احیای واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال همراه با تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی، از جمله الزاماتی ست که امسال هم بطور جدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

دکتر اسدالله عباسی همچنین از بانک‌های عامل استان خواست منابع اعتباری خود را در راستای تقویت تولید در همین استان هزینه کنند.

وی در ادامه بر پیگیری موضوع ایجاد یک میدان بار جدید در مرکز استان تاکید و اضافه کرد: این مطالبه‌ی به حق بزودی از سوی استانداری پیگیری می‌شود.

 در ادامه‌ی این نشست هر یک از اعضای شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان در سخنانی عمده‌ترین الزامات، چالش‌ها و راهکار‌های جهش تولید در سال جدید را تشریح کرده و بر لزوم هم افزایی و همکاری بیشتر این بخش‌ها تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار