Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی غروب چهارشنبه به وقت تهران از «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا  به خاطر تصویب بودجه کمک نظامی برای ارتقا سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین تشکر کرد.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از دیدار با پلوسی در  توییتی نوشت: «من از نانسی پلوسی و نقش او در تصویب لایحه بودجه کمک به توسعه سامانه رهگبر گنبد آهنین در مجلس نمایندگان آمریکا در هفته گذشته تشکر کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه نوشت: «من همچنین از پلوسی برای تعهد مداوم وی در زمینه تامین امنیت اسرائیل در این سالها تشکر کردم. من تأکید کردم که حمایت دو حزبی ، به ویژه برای ساز و کارهای دفاع هوایی ما ، حیاتی است. این سامانه‌ها ما را قادر می‌سازد تا از شهروندان خود دفاع کنیم.»

مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه شب گذشته کمک یک میلیارد دلاری این کشور به رژیم صهیونیستی را برای تجهیز سامانه موشکی این رژیم  تصویب کرد. اختصاص این کمک یک میلیاردی، در جلسه مجلس نمایندگان آمریکا با دریافت رأی اکثریت قاطع (۳۶۰ رأی موافق به ۸ رأی مخالف) به تصویب رسید. اکنون این لایحه باید برای طی مراحل بعدی، جهت تصویب به مجلس سنای آمریکا ارسال شود.

پس از مخالفت برخی نمایندگان با اختصاص این کمک‌ها و تهدید آن‌ها به عدم تصویب لایحه قانون بودجه دولت، لایحه جداگانه‌ای با عنوان «قانون تخصیص اعتبارات تکمیلی گنبد آهنین» به صحن مجلس نمایندگان آمریکا رفت و به تصویب رسید.

ایالات متحده در حال حاضر سالیانه ۱.۶ میلیارد دلار برای تولید و تأمین سامانه‌های گنبد آهنین توسط رژیم صهیونیستی، به این رژیم کمک بلاعوض انجام می‌دهد.  طرح جدید توسط «رُزا دولائورو» نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا ارائه شده که ذیل آن ۱ میلیارد دلار از بودجه نظامی این کشور به پر کردن خشاب‌های خالی‌شده گنبد آهنین در جنگ اخیر با نوار غزه اختصاص می‌یابد.

این در حالی است که از بین رفتن بخش زیادی از موشک‌های سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین متعلق به رژیم صهیونیستی که در جنگ ۱۲ روزه با نوار غزه برای رهگیری راکت‌های گروه‌های مقاومت شلیک شد و البته تا ۹۰ درصد نیز ناموفق بود، آمریکایی‌های طرفدار رژیم کودک‌کش اسرائیل را نگران کرده است.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی نبز  به تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا برای تخصیص یک میلیارد دلار جهت حمایت مالی از پروژه سامانه گنبد آهنین، واکنش نشان دادند.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس گفت که تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمایت مالی از سامانه پدافندی «گنبد آهنین» بیانگر جانبداری این کشور از رژیم اشغالگر است که به حد شراکت با این رژیم برای دشمنی علیه ملت فلسطین، نابودی خواسته‌های ملی و صف‌آرایی در کنار سران جنایتکار اسرائیل است.

وی افزود که تداوم حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی، سامانه گنبد آهنین و توانمندی نظامی این رژیم هیچ یک امنیت آن در سرزمین را تأمین نخواهد کرد و آن را در برابر ضربات مقاومت مصون نخواهد داشت بلکه سرنوشت حتمی این رژیم نابودی است.

منبع: الف

کلیدواژه: مجلس نمایندگان آمریکا رژیم صهیونیستی گنبد آهنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۹۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خانه ‌ملت،متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه، همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به ۷ دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.
اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.
ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم.خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمان دوا نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • قدردانی و تشکر سردار رادان از نمایندگان مجلس
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • بنی گانتز تحت عمل جراحی قرار گرفت
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • دُم خروس بیرون زد!