Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، وحید پاکزاد تهیه کننده و کارگردان سینمای کودک گفت: «اشکنه» فیلمی سینمایی در خصوص غذایی با همین نام است که از غذا‌های بومی پنج استان کشور است.

وی ادامه داد: این فیلم فضای تلفیقی فانتزی و رئالیستی دارد و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد در این فضا‌ها تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کارگردان سینمای کودک بیان کرد: «اشکنه» در خصوص دوقلویی است که از شهر به روستا می‌روند و با دو کودک دیگری که در روستا هستند، اتفاقات جذابی را رقم می‌زنند.

وی به نقش‌آفرینی زهرا فدایی، منصور گماری، زینب کنجکاو، سجاد رضایی، محمد رنجکش، هستی حیدریان و پوریا رستمی در فیلم سینمایی «اشکنه» اشاره کرد و گفت: این فیلم در شهرستان لنجان و در مناطقی مانند باغ بهادران و زرین شهر فیلمبرداری شده است، فیلمبرداری حدود ۲۵ روز طول کشید و زمان این فیلم ۹۳ دقیقه است.

وی عنوان کرد: فیلم «اشکنه» در زمستان سال ۹۹ تولید شده است و برای اولین بار در سی و چهارمین جشنواره کودکان و نوجوانان اکران خواهد شد.

این کارگردان فیلم کودک با بیان اینکه «اشکنه» به عنوان چهارمین اثرش در بخش مسابقه جشنواره کودک پذیرفته شده است، افزود: سال ۹۰ با تله‌فیلم «کفش‌های پاره»، سال ۹۳ با فیلم «آسوده با او» که در بخش جنبی چهار جایزه گرفت، در سال ۹۹ با فیلم «سلیم» و امسال نیز با فیلم «اشکنه» در جشنواره کودک حضور دارم.

وی که معتقد است جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تنها جشنواره تخصصی و بین المللی کشور است، ادامه داد: برای ما که در اصفهان زندگی می‌کنیم جشنواره کودک مانند هفته‌ای فرهنگی است که نشاط و شادی را به شهر هدیه می‌کند.

پاکزاد با بیان اینکه جشنواره کودک تنها مرجعی است که دوستداران فیلم کودک و متخصص‌های این حوزه دور هم جمع می‌شوند، اضافه کرد: این جشنواره ظرفیت‌های بالایی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین به لزوم حمایت از اکران فیلم‌های کودک در سینما‌های کشور اشاره کرد و گفت: یکی از کار‌هایی که باید جشنواره انجام دهد این است رویکرد حمایتی از فیلم‌های تولیداتی داشته باشد.

این کارگردان سینمای کودک افزود: اکران فیلم‌های کودکان و نوجوانان در سطح ملی و بین‌المللی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در شرایطی که سینما درگیر مسائل اقتصادی است، نباید سینمای کودک قربانی نبود اعتبارات و حمایت‌ها شود.

وی با اشاره به چالش‌های اساسی اکران آنلاین فیلم‌های کودک و نوجوان نیز گفت: این امر نیز ضرر و زیان زیادی را به تولیدات سینمای کودک وارد کرد است و باید ساماندهی شود.

پاکزاد با بیان اینکه حمایت از تولید در جشنواره کودک باید با سیاستگذاری درست انجام شود، اظهار کرد: در این زمینه باید اتاق فکری راه‌اندازی شود که خروجی خوبی را نیز داشته باشد.

وی افزود: در این زمینه از شهرداری اصفهان انتظار داریم بیشتر نسبت به حمایت از فیلمسازان بومی توجه داشته باشد.

از دیگر عوامل این فیلم می‌توان به نازنین جلالی‌فر (دستیار اول کارگردان)، علی اسماعیل (دستیار دوم)، صادق داوری (مدیر تصویربرداری)، مجتبی حبیب اللهی (مدیر صدابرداری)، مهدی دهقان (تدوین) و حکیمه ایزدی (نویسنده) اشاره کرد.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان سینمای کودک کودکان و نوجوانان فیلم های کودک جشنواره کودک سینمای کودک بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان

ایسنا/خوزستان مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان خوزستان روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور هشت گروه نمایشی شرکت کننده در سالن نمایش مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک اهواز به اجرا درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در حالی به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد که در آن پنج گروه نمایشی کانونی و سه گروه نمایشی آزاد با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

این نمایش‌های شرکت کننده در ۲ بخش عروسکی، صحنه‌ای و زنده عروسکی در نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در استان خوزستان با شعار «این صحنه خانه‌ ماست» به رقابت می‌پردازند.

محورهای موضوعی این جشنواره شامل توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و موضوعات آزاد هستند.

این جشنواره روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح کار خود را در سالن نمایش مرکز شماره یک کانون پرورش فکری اهواز به نشانی امانیه، پیچ استادیوم، پارک حجاب آغاز می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه