Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@05:24:34 GMT

چگونه از قلب‌مان محافظت کنیم؟

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۹۱۷۳

سرپرست گروه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: دو سال پس از ترک دخانیات، خطر بیماری عروق کرونر قلب به طور اساسی کاهش می‌یابد و طی ۱۵ سال بعد از ترک دخانیات، خطر بیماری قلبی عروقی مثل زمانی می‌شود که فرد سیگاری نبوده است. ناطقان: دکتر سیما اورنگ با اشاره به هفتم مهرماه روز جهانی قلب، اظهار کرد: مردم باید بدانند چگونه با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند تغییر ساده، می‌توانند سلامت قلب خود را حفظ کنند بنابراین ترویج شیوه زندگی سالم و مشارکت همگانی برای ارتقای آگاهی و دانش عمومی به منظور ارتقای سلامت قلب خود، خانواده و دوستان و نیز کل افراد جامعه ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در پاندمی کووید - ۱۹، بیماران قلبی عروقی با تهدید دوگانه‌ای مواجه هستند. این بیماران در صورت ابتلا به کووید - ۱۹ در معرض عوارض شدید بیماری قرار می‌گیرند. از طرف دیگر ممکن است به علت ترس از ابتلا به کووید - ۱۹ از مراجعه برای دریافت مراقبت‌های روزانه قلب خود غفلت کنند که این مساله اهمیت اطلاع‌رسانی در خصوص بیماری قلبی عروقی را دو چندان می‌کند.

سرپرست گروه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به بحران جهانی کووید – ۱۹، می‌توان از ابزارهای دیجیتال سلامت مانند گوشی و ساعت‌های هوشمند، اپلیکیشن‌های ترویج سبک زندگی سالم و فضای مجازی برای ایجاد ارتباط استفاده کرد.

وی با اشاره به چگونگی انتخاب شیوه زندگی سالم و چند تغییر ساده برای سلامت قلب افزود: مصرف نوشابه‌ها و آبمیوه‌های شیرین، انواع شیرینی و سایر مواد غذایی شیرین باید کاهش یابد و میوه، آب یا آبمیوه‌های طبیعی جایگزین شوند.

اورنگ ادامه داد: مصرف غذاهای فرآوری‌شده و بسته‌بندی شده حاوی نمک، شکر و چربی زیاد نیز باید محدود شود.

وی گفت: حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط به مدت پنج روز در هفته یا حداقل ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی با شدت زیاد در طول هفته (سه تا پنج روز در هفته) لازم است.

سرپرست گروه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه باید به مصرف دخانیات نه بگوییم، تصریح کرد: دو سال پس از ترک دخانیات، خطر بیماری عروق کرونر قلب به طور اساسی کاهش می‌یابد و طی ۱۵ سال بعد از ترک دخانیات، خطر بیماری قلبی عروقی مثل زمانی می‌شود که فرد سیگاری نبوده است. منبع: ایسنا برچسب ها: قلب ، محافظت ، سیگاری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قلب محافظت سیگاری ترک دخانیات زندگی سالم خطر بیماری قلبی عروقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۹۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!

آفتاب‌‌نیوز :

ضربان‌ساز‌ها دستگاه‌های الکترونیکی در دنیای پزشکی هستند که اطمینان حاصل می‌کنند قلب کاربر به شکل نرمال کار می‌کند. اگر ریتم قلب ضعیف شود، ضربان‌ساز با افزایش جریان الکتریکی موجب می‌شود تا قلب به ریتم اصلی خود بازگردد. هر زمان که لازم باشد، ضربان‌ساز تلاش می‌کند و در صورت لزوم پالس‌های سریع‌تری را ارائه می‌دهد تا فرد زندگی نرمالی را تجربه کند. ضربان‌ساز برای ایجاد پالس به برق نیاز داشته و این انرژی از طریق یک خازن تامین می‌شود که باید سریع شارژ و تخلیه شود. این انرژی الکتریکی باید به اندازه کافی باشد تا برای تنظیم مجدد قلب مناسب باشد.

مین دوک نگوین و همکارانش برای بهبود ذخیره‌سازی انرژی، روی طراحی جدیدی برای خازن‌ها کار می‌کنند، آن‌ها می‌خواهند میزان انرژی از دست رفته بعد از هر بار شارژ/دشارژ را کم کنند و تعداد دفعاتی که خازن با اطمینان شارژ یا تخلیه می‌شود را افزایش دهند.

مین دوک نگوین می‌گوید: «ضربان‌ساز باید با ضربان قلب شما همگام باشد، بنابراین باید بتواند تا میلیارد‌ها بار شارژ و تخلیه شود. در غیر این صورت، شما باید هر چند ماه یکبار ضربان‌ساز را تعویض کنید.»

نگوین و تیمش روی نوعی خازن کار می‌کنند که از چندین لایه نازک از مواد مختلف استفاده می‌کند. آن‌ها با افزودن لایه‌ها توانستند راندمان را به بیش از ۹۰ ٪ افزایش دهند. این بدان معنی است که کمتر از ۱۰ ٪ از بار الکتریکی مورد استفاده برای شارژ را از دست می‌رود. این طراحی جدید دو برابرکمتر از طراحی‌های قدیمی انرژی از دست می‌دهد. این دستگاه در محدوده دمایی گسترده ۲۵ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد کار می‌کند و می‌تواند تا ۱۰ میلیارد بار شارژ و تخلیه کند. در واقع این دستگاه می‌تواند تا ۳۰۰ سال عمر کند.

نتایج یافته‌های آن‌ها در قالب مقاله‌ای با عنوان “Towards Design Rules for Multilayer Ferroelectric Energy Storage Capacitors – A Study Based on Lead-Free and Relaxor-Ferroelectric/Paraelectric Multilayer Devices” در نشریه Advanced Materials به چاپ رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • ناآگاهی مهمترین علت مصرف الکل و دخانیات
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • نبرد تاکتیکی استقلال و تراکتور/ آبی‌ها چگونه در غیاب حسینی از دروازه‌شان محافظت می‌کنند؟
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!