Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته علمی کشوری کرونا از اجرای آزمایشی طرح کنترل هوشمند کرونا در استان قزوین از ۲ هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر مصطفی قانعی با اشاره به جزئیات طرح کنترل هوشمند کرونا، اظهار کرد: با تلاش ۲ ساله شرکت‌های دانش بنیان در حوزه زیر ساخت یک فناوری اطلاعات هوشمند و مدیریت خوبی که در وزارت کشور انجام شد، سامانه‌ای راه‌اندازی کردیم که به شکل هوشمند تمام بانک‌های اطلاعاتی، ترددها، ورود و خروج از کشور و تمام سامانه‌های اطلاعاتی به آن متصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سامانه اطلاعاتی قادر است این نوید را به کسانی که واکسن زده‌اند و ناقل ویروس نیستند بدهد که اجازه داشته باشند کسب و کارها را بازگشایی کنند. این سامانه نویدی برای باز شدن اقتصاد و مهار کرونا را به دنبال دارد و برای این کار تمام ارگان‌ها مشارکت می‌کنند. قرار است این سامانه به صورت آزمایشی طی یک یا دو هفته آینده در استان قزوین آغاز به کار کند و اگر نتایج موفقیت آمیزی داشت وارد مرحله کشوری شده و در کل کشور اجرا شود. امیدواریم طی ۲ الی ۳ ماه آینده نتایج خوبی به ستاد ملی کدونا ارائه شود.

وی با اشاره به ردیابی افراد کرونایی تاکید کرد: در باز کردن کلیه فعالیت‌های اقتصادی که به دلیل کرونا به طور عمومی بسته بود، در حال حاضر صاحب کسب و کارهایی که دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند می‌توانند به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند. برای تشخیص تزریق ۲ دوز واکسن افراد، شرکت‌های دانش بنیانی وجود دارد که با ساخت دستگاه‌هایی که مبتنی بر سامانه‌های تشخیصی بسیار سریع هستند می‌توانند اطلاعات افرادی را که ناقل هستند و یا دو دوز واکسن را دریافت کرده اند در آنها ثبت کنند. از طرفی این سامانه به شکل هوشمند تمام نقاط ورودی و خروجی مراکز عمومی از باشگاه‌ها گرفته تا ورودی و خروجی شهر ها را کنترل می‌کند.

وی افزود: برای این سامانه دیگر کسی جایی ثبت نام نمی‌کند و کدی دریافت نمی‌کند بلکه بر اساس قدرت این سامانه عمل می‌شود و برای ثبت اطلاعات افراد سالم و افرادی که دو دوز واکسن را تزریق کردند نیاز به ثبت نام در سایت و دریافت کارت نیست بلکه بر اساس قدرتی که این سامانه دارد اطلاعت آزمایشگاهی آن در این سامانه ثبت می‌شود و مبانی تردد فرد ردیابی شده و به آن اجازه تردد داده می‌شود.

قانعی تاکید کرد: کسانی هم که واکسن تزریق نکردند و هم ناقل بیماری هستند این سامانه آنها را نیز ردیابی کرده و اجازه تردد و یا کسب و کار به آنها نخواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنترل هوشمند کرونا دوز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۹۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل صدا و سیمای لرستان، با بیان اینکه در دور دوم نیز به هر نامزد یک فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای ارائه برنامه و دیدگاه‌ها داده خواهد شد، گفت: سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای نیز بین نامزدهای این دوره برگزار که اوایل هفته آینده ضبط آنها آغاز می‌شود.

علیرضا شیروی،  ششم اردیبهشت در مراسم قرعه کشی ضبط مناظره‌های انتخاباتی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی که با حضور دکتر شفقت استاندار لرستان و اعضای هیئت بررسی تبلیغات انتخابات  استان در صدا وسیمای استان لرستان برگزار شد، از آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اوایل هفته آینده در استان خبر داد و افزود: در دور اول انتخابات از ۲۰۰ کانال انتخاباتی کشور، هفت کانال سهم لرستان بود.

وی بیان کرد: در دور اول انتخابات در هفت حوزه انتخابیه در مجموع ۴۷ مناظره به مدت سه هزار و ۳۰۰ دقیقه پخش شد.

مدیرکل صداوسیمای لرستان، با بیان اینکه در دور دوم نیز به هر نامزد یک فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای ارائه برنامه و دیدگاه‌ها داده خواهد شد، تصریح کرد: سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای نیز بین نامزدهای این دوره برگزار که اوایل هفته آینده ضبط آنها آغاز می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • افزایش تدریجی دمای هوا در استان همدان
  • آسمان آفتابی و جوی پایدار در استان قزوین
  • آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • آسمان آفتابی میهمان روز‌های بهاری استان قزوین