Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز که مشروح آن در روز چهارشنبه منتشر شد، اظهار داشت که این کشور قادر است توان پدافندی خود را هر طور که می‌خواهد، تقویت کند.

اردوغان با تأکید بر اینکه ترکیه با خرید سامانه پدافند موشکی اس -۴۰۰ از روسیه، ناتو و ائتلاف غربی را تضعیف نکرده است؛ گفت که اگر واشنگتن سامانه‌های پاتریوت خود را به ترکیه فروخته بود، آنکارا «مجبور نبود که سامانه‌های اس -۴۰۰ را خریداری کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خرید این سامانه اس -۴۰۰ از روسیه ارزش اختلاف و درگیری با آمریکا را داشت، پاسخ مثبت داد.

اردوغان همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی بی اس گفت که ترکیه برای خرید سامانه‌های پدافندی بیشتری از روسیه اقدام خواهد کرد.

به گفته وی، در آینده هیچکس قادر نخواهد بود در مورد نوع سامانه‌های پدافندی، کشور تولیدکننده سامانه‌هایی که ما خریداری می‌کنیم دخالت کند. هیچکس نمی‌تواند دخالت کند، ما تنها کسانی هستیم که این تصمیمات را می گیریم».

گفتنی است، در آوریل ۲۰۱۷ پس از آنکه تلاش‌های طولانی مدت مقامات آنکارا برای خرید یک سامانه پدافند هوایی از ایالات متحده ثمری ندارد، ترکیه قراردادی برای خرید سامانه اس- ۴۰۰ روسیه با مقامات مسکو امضا کرد.

اقدامی که با مخالفت شدید مقامات آمریکایی روبرو شد زیرا مدعی بودند که این سامانه با سامانه‌های بکار رفته توسط ائتلاف نظامی همخوانی ندارد.

کد خبر 5316699

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه رجب طیب اردوغان سامانه اس 400 روسیه ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی سوریه طالبان روسیه کره شمالی فلسطین ایران ترکیه اربیل عربستان سعودی طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «انجو کچلی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که سفر «رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهور ترکیه به آمریکا که برای ۹ ماه «می» برنامه‌ریزی‌شده بوده، به تعویق افتاده و در تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت‌تر باشد، انجام خواهد شد.

وی دراین‌باره گفت: سفر رییس‌جمهور ما به ایالات متحده، که برای ۹ می برنامه ریزی شده بود، به دلیل ناسازگاری برنامه ها به تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت تر است، به تعویق افتاده است. گفتگوی سطح بالا بین ترکیه و ایالات متحده برای آماده‌سازی این سفر ادامه خواهد داشت.

پیش از این رسانه های ترکیه و غربی به نقل از منابعی در آنکارا از تعویق این سفر خبر داده بودند.

کد خبر 6089562

دیگر خبرها

  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد