Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، رضا امینی چهارشنبه شب در آیین تجلیل از آتش‌نشانان به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی در اهواز اظهار داشت:این افتخاری برای خوزستان است که روز ملی آتش‌نشان به یاد شهدای آتش‌نشانی این خطه شهید پرور در تقویم ملی ثبت شده است.

وی افزود: باعث افتخار است که فرصت خادمی مردم عزیز و گرامی شهری را به دست آوردم که تمامی ملت ایران حس تعلق و وابستگی و تعصب ویژه ای به آب و خاک آن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار کلانشهر اهواز ادامه داد: امید است حاصل تلاش‌های این مجموعه، در کنار همدلی، همراهی اقوام مختلف و سایر بخش‌های حاکمیتی، نمایندگان مجلس و دولت، ارتقای شان و جایگاه اهواز همچنین افزایش کیفیت زندگی در این شهر باشد.

امینی یادآور شد: اگرچه اهواز گرفتار تعدد مشکلات و معضلات فراوانی است اما هرچه پیش می رویم انگیزه‌ها برای خدمت بیشتر می شود و امید است این انگیزه به تمامی کارکنان شهرداری و سایر مجموعه‌های استان برای خدمت هرچه بیشتر به مردم، منتقل شود.

وی گفت: اگر قرار باشد اهواز، این خطه قهرمان پرور، به سرزمین پر جاذبه ای برای گردشگری و بستر تولید اقتصاد مولد، در شأن و جایگاه خود، تبدیل شود، لازم است انگیزه ها نیز بیشتر شود. 

شهردار کلانشهر اهواز تصریح کرد: آتش‌نشانان در حادثه و هر زمانی که همه از آتش می‌گریزند، به دل آتش می زنند و عاشقانه برای اطفای حریق، خطر می کنند. 

وی افزود: بی شک برای زندگی بهتر و شرایط مطلوب، به وحدت، همدلی و پرهیز از هر گونه اختلاف نظر نیاز است؛ با اختلاف و جدایی و مرزهای کاذب جغرافیایی، هیچ حاصلی نخواهیم داشت و فرصت‌ها یکی پس از دیگری از دست می روند.

امینی اظهار داشت: انسجام، همدلی و همراهی باید فصل مشترکی برای انجام وظایف باشد؛ در هر زمینه ای که قانون اجازه دهد و ظرفیت ها ایجاد شود باید شرایط زندگی بهتری برای همکاران مجموعه شهرداری فراهم کنیم. معضلات عدیده ای اهواز را احاطه کرده و امید است با تلاش های همه شرایط به سود مردم تغییر کند.

وی گفت: آموزش و ارتقای کیفیت خدمات ایمنی در سازمان آتش‌نشانی از ملزومات است که برای ارتقای سطح امکانات این سازمان نیازمند حمایت مجلس و دولت هستیم.

شهردار کلانشهر اهواز ادامه داد: رونمایی از کتاب « یاد بگیریم که نسوزیم» برای دانش آموزان یکی از اقدامات موثر برای آموزش سطح ایمنی این قشر است؛ آغاز دوره هشت گام اصول آموزش و پیشگیری با استفاده از اساتید مجرب ملی نیز نوید بخش روزهای خوبی برای کلانشهر اهواز است.

 وی اظهار داشت: آماده‌سازی ۱۰ ایستگاه جدید آتش‌نشانی نیز ما را به استاندارهای لازم نزدیک تر می کند؛ در بخش عمرانی نیز اقدامات خوبی برای افزایش تعداد ایستگاه‌ها متناسب با جمعیت مناطق اهواز صورت می گیرد.

شهردار کلانشهر اهواز گفت: همچنین با توجه به نیاز مبرم سازمان آتش‌نشانی اهواز به نردبان بلند، این امر در اولویت برنامه های شهرداری قرار گرفته و مقدمه تهیه آن با پیگیری و حمایت های مجلس صورت گرفته است.

ساختمان‌های مرتفع از مشکلات عمده آتش‌نشانی اهواز است 

همچنین رئیس شورای اسلامی شهرستان اهواز گفت: هفتم مهرماه روزی بود که رژیم بعث عراق حمله هوایی و بمباران سنگینی در پالایشگاه آبادان داشت و تلاشگران همیشه در صحنه آتش‌نشان با از خود گذشتگی و ایثار برای مهار آتش وارد میدان شدند اما رژیم بعث برای بار دوم به این محل حمله‌ور شد و تعدادی از آتش‌نشانان در این مسیر به شهادت رسیدند و این نشان می‌دهد که مسیر آتش‌نشانی مسیر ایثار و از خودگذشتگی است.

سیاوش محمودی در ادامه افزود: شهید علی لندی ما را به یاد شهید حسین فهمیده و بهنام محمدی انداخت و نشان داد که این خدمت تا چه اندازه با ارزش است. هر زمانی که حوادث بزرگی نظیر ساختمان پلاسکو رخ می‌دهد، ارزش ایثارگری آتش‌نشان ها را می‌توانیم لمس کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اهواز گفت: در سال‌های اخیر در بازسازی تجهیزات آتش‌نشانی اقدامات خوبی صورت گرفته اما اهواز کلانشهری است که نیازهای فراوانی داشته و به تجهیزات و ایستگاه‌های بیشتری نیاز دارد. 

وی یادآور شد: ساختمان‌های مرتفع در شهرستان اهواز یک مساله جدی است؛ زمانی مشکلات و کمبودها را احساس می‌کنیم که ساختمان بلندی در اهواز دچار حریق شود و آن زمان نتوانیم آن گونه که باید برای مهار آتش اقدام کنیم. انتظار می‌رود مسئولان استان در زمینه تامین تجهیزات آتش نشانی شهرداری اهواز را حمایت کنند.

محمودی گفت: همچنین آموزش و پیشگیری یکی از موارد مهم است که در آتش‌نشانی باید به آن توجه ویژه شود. برای تمامی سنین و مجموعه‌های جامعه موضوع آموزش را باید اولویت قرار دهیم تا بتوانیم از بخش عمده‌ای از حوادث، پیشگیری کنیم.

همچنین در این آیین رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ضمن تبریک به مناسبت روز آتش‌نشان، یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان حادثه پالایشگاه آبادان را گرامی داشت و بر تداوم راه شهدا تاکید کرد .

تجلیل از پیشکسوتان آتش‌نشان با حضور تعدادی از دانش‌آموزان آتش‌نشان افتخاری و خانواده های آتش‌نشانان از جمله برنامه های روز آتش نشانی و ایمنی در اهواز بود.

برچسب‌ها روز آتش نشانی و ایمنی خوزستان اهواز شهرداری اهواز علی لندی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز آتش نشانی و ایمنی خوزستان اهواز روز آتش نشانی و ایمنی خوزستان اهواز شهرداری اهواز علی لندی شهردار کلانشهر اهواز روز آتش نشان آتش نشانی آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب از فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سامان محمدی، امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: یک مرد سالخورده بر اثر برخورد خودرو سنگین نفتکش در بلوار شهید مهدی باکری شهر میاندوآب جان خود را از دست داد.

وی افزود: این حادثه دلخراش ساعتی پیش روی داد و مأموران آتش‌نشانی پس از دریافت اطلاع از طریق سامانه ۱۲۵ این سازمان به محل حادثه اعزام شدند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: این فرد در زیر لاستیک خودروی سنگین گیر کرده بود که پس از حضور تیم‌های عملیاتی امدادی و آتش‌نشانان پس از رهایی به گلشن زهرا انتقال داده شد.

کد خبر 750804

دیگر خبرها

  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد
  • ارتقاء ایمنی اهالی رشت با آموزش در پارک‌ها و بوستان‌ها
  • گرفتار شدن خودرو‌ها در گل و لای در بزرگراه خرازی
  • گرفتار شدن ۳ خودرو در گل و لای اتوبان شهید خرازی
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه