Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نشست صمیمی فعالان گروه‌های جهادی با تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) در حرم مطهر شاهچراغ (ع) با حضور مسئولان بسیج سازندگی و برخی از اعضای گروه‌های جهادی استان فارس برگزار شد.

سرهنگ اسماعیل قزل‌سفلی، مسئول بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه این دیدار با ۲ هدف صورت گرفت، اظهار داشت: هدف اول عرض تبریک به دلیل انتصاب شما به تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی و دوم اینکه خواستیم بگوییم در مسئولیت بزرگ و خطیری قرار گرفتید روی بسیجیان جهادگر می‌توانید حساب کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با بیان اینکه جمع امروز بخش کوچکی از اقیانوس عظیم جهادگران است، افزود: جهادگران کم صحبت می‌کنند و بیشتر عمل می‌کنند؛ جهادگران آتش به اختیار هستند، اما با برنامه و هدفمند پیش می‌روند؛ از کسی اجازه نمی‌گیرند، اما بی‌ضابطه نیز وارد نمی‌شوند بلکه هر جا نیاز انقلاب اسلامی است حضور دارند برای نمونه در سیل لرستان، خوزستان، کرمانشاه و شیراز جلوتر از مسئولان به خدمت‌رسانی مشغول بودند.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه جهادگران کار‌های بر زمین مانده را بلند می‌کنند این ویژگی گروه‌های جهادی است، افزود: گروه‌های جهادی نگران و دغدغه‌مند برای انقلاب و برخوردار از نظم و سازماندهی هستند، این گروه‌ها نظم و انسجام دارند که اگر غیر از این باشد در کار‌ها نمی‌توانند پیش بروند.

قزل‌سفلی با تاکید بر اینکه جهادگران خالق خرمشهر‌های جدید هستند، به برخی از اقدامات جهادگران اشاره و گفت: تغسیل اموات کرونایی توسط طلاب، آیا فتح خرمشهر نیست؟ با همت جهادگران در کمتر از ۸۹ روز استان فارس تولیدکننده و صادرکننده ماسک شد، بیش از ۲۰۰ کارگاه به وجود آمد که گروه‌های جهادی شروع‌کننده بودند. هر جا نیاز به کمک بود، به یاری کادر درمان شتافتند آیا این خرمشهر‌های جدید نیست؟ در واقع گروه‌های جهادی در مسئله بیماری کرونا از ابتدا پرچمدار خدمت‌رسانی بودند.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه گروه‌های جهادی ترجمان واقعی "ما می‌توانیم" هستند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری چشم امید به این بچه‌ها دارند و من معتقدم اگر مولفه قوی شدن در جنگ سخت موشک و توانمندی نظامی است،   اگر در جنگ نیمه سخت مولفه قدرت توانمندی اطلاعاتی است. در گام دوم انقلاب اسلامی و جنگ نرم بدون شک جریان جهادی مولفه قدرت است.

او با تشریح فعالیت گروه‌های جهادی تصریح کرد: بخشی از گروه‌های جهادی جغرافیامحور هستند که در داخل یا خارج از استان یک منطقه را انتخاب می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: برخی از این گروه‌ها محله محور هستند که برای حل مسائل مردم درون محلات سازماندهی شدند که مورد تاکید رهبری نیز هست و برخی از گروه‌ها نیز قشری هسنند که به صورت تخصصی سازماندهی شدند که ۲۰ نوع گروه جهادی صنفی هم در استان فعال هستند.

فعالیت در حوزه‌های عمرانی، در حوزه آبرسانی، مدرسه‌سازی، مسکن‌سازی، فعالیت در حوزه اقتصاد و اشتغال، حوزه فرهنگی و اجتماعی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، در حوزه کشاورزی و دامپزشکی متناسب با تخصص گروه‌های جهادی بخشی از فعالیت‌های گروه‌های جهادی استان است که قزل‌سفلی در صحبت‌های خود به آن اشاره کرد.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه مسابقه خدمت‌رسانی در لبیک به فرمایش رهبری در نهضت مواسات شکل گرفته و گروه‌های جهادی در صدر این مسابقه قرار دارند، گفت: ما نیز تلاش می‌کنیم که کنار این بچه‌ها قرار بگیریم.

قزل سفلی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های انجام شده توسط گروه‌های جهادی افزود: جهادگران استان فارس فقط در سال گذشته هزار پروژه عمرانی را در بخش‌های مختلف انجام دادند، بیش از ۱۲۰ میلیارد تعویق یا تخفیف یا بخشش اجاره بها را داشتند یا اینکه یکی از گروه‌های جهادی ۲۸ معتاد را ترک داده که همه این‌ها سرمایه‌های انقلاب اسلامی است.

او با اشاره به فعالیت ۳۷۰۰ گروه جهادی در استان فارس بیان کرد: هر جایی که نیاز بوده گروه‌های جهادی پیش قدم بودند در پیک پنجم کرونا اکسیژن کم بود، پویش نذر نفس را راه‌اندازی کردند و هزار و ۴۷ اکسیژن خانگی تهیه شد و در اختیار خانواده‌های بیماران قرار گرفت.  

رئیس بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه امروز جریان جهادی در کنار شماست، گفت: انتظار داریم آستان مقدس احمدی و محمدی هم در زمینه محرومیت‌زدایی مانند حرم رضوی ورود کند و در این راه جهادگران هم در کنار شما هستند.

در ادامه جلسه گروه‌های جهادی به بیان نقطه نظرات خود  اولویت‌های فعالیت‌های جهادی پرداختند که محرومیت‌زدایی با همکاری و استفاده از ظرفیت حرم مطهر، پرداختن به آسیب‌های اجتماعی شهر شیراز و تحقق سومین حرم اهل بیت بودن از جمله مباحث مطرح شده از سوی جهادگران بود.

میثم فضل‌الله‌پور، مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان فارس نیز گفت: اطراف حرم شاهچراغ (ع) محلات محروم زیادی است آسیب‌های اجتماعی زیادی دارد اگر قرار است حرکتی در سومین حرم اهل بیت اتفاق بیفتد باید آثارش در این محلات هم دیده شود.

دارالشفا و زائرسرای حضرت شاهچراغ (ع) می‌توان در جهت محرومیت‌زدایی استفاده کرد که گروه‌های جهادی می‌توانند از این دو ظرفیت برای انجام فعالیت‌های جهادی خود استفاده کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج سازندگی فارس گروه های جهادی بسیج سازندگی استان فارس گروه های جهادی قزل سفلی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۹۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل + فیلم

گروه‌های جهادی کاشان در سیل اخیر به یاری مردم سیل‌زده در منطقه شتافتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، با وقوع سیل در برخی از نقاط مختلف شهرستان کاشان گروه‌های امدادی و خدماتی برای رفع آثار ناشی از سیل، تخلیه آب و بازگشایی مسیرها به حالت آماده‌باش درآمدند و نیروها تمام توان خود را به کار گرفتند.

یکی از گروه‌هایی که به صورت خودجوش برای کمک به شهروندان کاشانی آماده به خدمت بودند، گروه‌های جهادی بودند که با هماهنگی‌های صورت گرفته در راستای تخلیه سیلاب، رفع گل و لای مسیرها و آزادسازی محورها اقدامات موثری را انجام دادند.

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم علی‌رغم انجام طرح مطالعاتی صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری به دلیل عدم اختصاص اعتبارات سنگین لازم متوقف شده که در این شرایط صحبت‌هایی با مسئولان مربوطه داشتیم و دو مورد بازدید میدانی دیروز و امروز انجام شد و خسارات نیز در حال ارزیابی است.

حمیدرضا محمدی فشارکی ضمن اشاره به ارائه خدمات توسط دستگاه‌های خدماتی ابراز داشت: برخی از مناطق تصمیم گرفته شد به منظور پیشگیری از خسارات جانی خالی از سکنه شود و همه عوامل در حال شست‌وشو و پاکسازی مناطق و ارائه خدمات هستند.

.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل
  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل + فیلم
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس