Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی طغیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درخصوص مسائل آب استان اظهار داشت: معضل آب اصفهان بحثی پیچیده است و این ادعا که در دوران یکساله مجلس یازدهم، نمایندگان توانسته‌اند این مشکل را حل کنند یا به دنبال حل مشکل نبوده‌اند، غلط است و بعید است شخصی چنین موردی گفته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به صحبت‌های استاندار اصفهان در روز جمعه در جمع خبرنگاران مبنی بر عدم همراهی نمایندگان استان در مجلس یازدهم برای حل مسأله آب، توضیح داد: از شروع مجلس یازدهم حدود یکسال و ۳ ماه و از عمر حضور آقایان در استانداری هم ۸ سال می‌گذرد که ۳ سال آن را استاندار فعلی حضور داشتند و به نظر می‌رسد نیاز است استاندار در ابتدا گزارشی از آنچه که در دوره وی اتفاق افتاده بدهد تا دقیقاً مشخص شود چقدر به حل مسائل نزدیک شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: البته معتقدم استاندار و مجموعه استانداری در این دوره زحمت زیادی برای موضوع آب کشیده‌اند و نمی‌شود زحمات را نادیده گرفت.

طغیانی تصریح کرد: در بحث‌های مرتبط با زاینده‌رود یکی از موضوعات بحث آب شرب و موضوع سامانه دوم است که توسط نمایندگان دوره‌های قبل و استانداری پیگیری شده و در آستانه بهره‌برداری است، اما مشکل آب شرب در اصفهان بزرگ، مسأله‌ای است که نیاز است با تقویت سیستم آبرسانی و آوردن سیستم‌های جایگزین آن را پیش برد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بحث پدافندغیرعامل مشکل داشتیم و یک سامانه آبرسانی بیش‌تر وجود نداشت؛ یک سامانه جایگزین می‌تواند دسترسی مردم اصفهان به آب را تضمین کند و حتی اگر این سامانه دچار مشکل شود، سامانه دومی وجود دارد که زندگی مردم تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

وی پیرامون اقدامات استانداری در زمینه مسأله آب گفت: بیش‌ترین وقت و انرژی که در استانداری برای غیر از موضوع آب شرب گذاشته شده است، پروژه انتقال آب بوده که یکی از ده‌ها پروژه‌ای است که برای حل مسأله زاینده‌رود نیاز به پیگیری دارد و البته دستاوردی هم نداشته است.

طغیانی اظهار کرد:  پیگیری‌هایی برای پروژه بهشت‌آباد توسط مدیریت استان انجام شده است که یک نمونه آن جلسه‌ای بود که برای گفت‌وگو با رئیس سازمان محیط‌زیست به همراه استاندار بدون برنامه‌ریزی به تهران رفتیم؛ در دیگر قسمت‌ها نیز تلاش‌های مجموعه مدیریت استان در حوزه آب بر ما روشن است، اما این تمام پروژه‌هایی که نیاز بود برای زاینده‌رود دنبال شود، نبوده است و نیاز بود تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درخصوص پروژه بهشت‌آباد تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌هایی که نیاز بود برای حل مسأله زاینده‌رود دنبال می‌شد تحت‌الشعاع مسأله بهشت‌آباد قرار گرفت و فراموش شد؛ پروژه‌های بحث کنترل مصرف و شفافیت را داشتیم که نیاز بود در خصوص زاینده‌رود مشخص شود هرکدام از ذی‌نفعان چه مقداری برداشت دارند و از کجا برداشت دارند که به آن‌ها توجه لازم صورت نگرفت.

وی تصریح کرد: موضوع بعدی بحث الگوی کشت مبتنی بر کم‌آبی است که نیاز است توسعه پیدا کند و موضوع دیگر نیز بحث پساب‌ها است که در این راستا بحث پساب تکمیلی انجام نشد و یا جبران بخشی از مشکل حقابه‌داران از طریق در نظر گرفتن پساب تصفیه شده تکمیلی، پروژه‌هایی بود که به آن‌ها پرداخته نشد و یا طوری که باید به آن پرداخته می‌شد، نشد.

طغیانی تأکید کرد: شاید در خصوص همه پروژه‌ها اقداماتی صورت گرفته شده اما انرژی اصلی استانداری صرف انتقال آب بهشت‌آباد شد که آن هم به نتیجه‌ای نرسید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در ابتدا استاندار گزارشی از آنچه انجام داده‌اند بدهند؛ درباره موضوع پیگیری نمایندگان، نباید ۴ سال را با یکسال مقایسه کرد و نیاز است یکسال با خودش و اتفاقات مشابه دوره‌های قبل مقایسه شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای حل مشکل زاینده‌رود بیان کرد: امسال حدود ۲ ماه وقت گذاشتیم و به شخصه مجموعه‌ای از صاحب‌نظران، اساتید دانشگاه، صنوف و  NGO های مختلف تشکیل دادم و مجموعه‌ای از اقدامات لازم برای حل مسأله زاینده‌رود را فهرست کردم.

طغیانی بیان داشت: تلاش‌مان این است که این فهرست را با زمان‌بندی به یک برنامه اقدام تبدیل کنیم تا قابل رصد، پایش، سنجش مقدار پیشرفت باشد تا بتوانیم برای دولت ارائه و روی آن اجماعی بین نمایندگان و مدیران اجرایی جدید استان ایجاد کنیم.

طغیانی در پایان مطرح کرد: مهم‌ترین ایراد ما در مدیریت اجرایی استان در دوره قبل، ناقص دیدن موضوع زاینده‌رود بود؛ شاید در مقام نظر عنوان شود که همه را می‌دیدیم اما در مقام عمل عمدتاً پروژه انتقال آب مطرح شد که مسأله را حل نکرد و به جایی هم نرسید.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان عملکرد آب نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برای حل مسأله زاینده رود انتقال آب بهشت آباد پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان از توقف قطار تهران - گرگان بین راه بر اثر آبگرفتگی شدید بخشی از خط ریلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی‌بوس از بندرگز در حال جابه‌جایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب، حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

دیگر خبرها

  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • بازدید وزیر کشور از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در تهران
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود