Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدکریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از ساختمان‌ها غیر اصولی احداث شده و محلی برای خروج اضطراری ندارند و امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی اهواز باید با توجه به وضعیت و موقعیت شهر و ساختمان‌های غیر ایمن، به‌روز شود.

او با بیان اینکه تکریم آتش‌نشانان یکی از وظایف ما است و امید است بتوانیم در عملکرد خود پاسخگوی محبت‌ها و ایثارگری این قشر زحمتکش باشیم، افزود: ایثار و عشق به جانفشانی در ایران اسلامی در سال‌های گذشته در بین آتش نشانان مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی بیان داشت: این فرهنگ ایثار را یک نوجوان ۱۵ ساله بار دیگر به همه جهانیان نشان داد؛ شهید علی لندی قطعاً الگوی بزرگی برای همه ما خواهد بود و برای جانفشانی و خدمت و برای نجات مردم از مشکلات، به مرد میدان و عشق و ایثار نیاز داریم و بی‌شک این عشق، آتش را گلستان می‌کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیشتر نمایندگان مجلس و نمایندگان مردم در شورای شهر باید به دنبال این باشند تا آتش‌نشانی با تمامی مولفه‌های لازم داشته باشیم و تامین تجهیزات و ابزار کامل برای مهار حریق در مواجهه با خطر برای این ایثارگران الزامی است؛ اگرچه یک روزی ایثار شهید لندی و ایثار آتش‌نشانان را می‌بینیم، اما بی شک اسباب این ایثار را باید فراهم کنیم و همه ما باید تلاش کنیم که امکانات لازم را برای ورود به صحنه خطر تامین کنیم.

مجتبی یوسفی نماینده اهواز، در مجلس شورای اسلامی گفت: نیرو‌های شهرداری‌ها هیچگاه سیاسی نبوده و همواره در سختی‌ها در کنار مردم بوده و با شرافت و صداقت کار می‌کنند و مسئولان سیاسی از حوادث برای خود جایگاه به دست آوردند، اما آتش‌نشانان با جان خود ایثار و از خود گذشتگی را در کارنامه این مجموعه به ثبت رساندند.

او افزود: سال ۱۳۹۸ سو مدیریت باعث شد، سیل بسیاری از مناطق اهواز را درگیر کند که این مجموعه آتش نشانی بودند که با ابتکار خود و قایق‌های آتش‌نشانی به کمک مردم رفته و امداد رسانی کردند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی اطفای حریق آتش نشانان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۰۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، آتش‌پاد دوم حمیدرضا کافی‌نیا اظهار کرد: دو دستگاه پلتفرم ۳۲ و ۷۲ متری و یک دستگاه نردبان آتش‌نشانی با کاربری امداد و نجات و اطفاء حریق که به دلیل تحریم‌ها امکان تامین قطعه برای آن میسر نشده بود، به همت متخصصان داخلی مشهدی تامین قطعه سلام تعمیر شد. 

مدیرعامل آتش نشانی مشهد بیان کرد: قطعات‌ سیستم ناوبری نردبان و پلتفرم‌ها در یکی از مجموعه‌های صنعتی مشهدمقدس تولید و پس از نصب و انجام تست‌های تخصصی برای امداد رسانی احتمالی به همشهریان در اختیار حوزه عملیات این سازمان قرار گرفت. 

وی متذکر شد: تأمین قطعات این پلتفرم با توجه به منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و مشارکت مردم با کمترین هزینه و صرفه اقتصادی بالا و به‌منظور صیانت و پشتیبانی از تولید داخلی در شرایط تحریم انجام شد.

دیگر خبرها

  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • آتش‌نشانان، ١٣٨۵ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند
  • غرق شدن دو تن در رودخانه نازلو چای ارومیه
  • دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند/ آغاز جستجوی غرق‌شدگان توسط تیم غواصی
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای آتش‌نشانی زرند
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی