Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانبخش سلیمیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در پروژه‌های افتتاح شده شرکت گاز استان گازرسانی به شهر بازفت، چم قلعه و فریک با اعتبار 242 هزار میلیون ریال در یک شهر و 2 روستا با تعداد 703 خانوار بوده است که طول این خط لوله 43 کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: گازرسانی به روستاهای قاسم‌آباد و احمدآباد از توابع شهرستان کوهرنگ با اعتبار 12 هزار میلیون ریال به تعداد 2 روستا با 81 خانوار و 60 انشعاب انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در گازرسانی به روستای قلعه خونکار و آبخره 16 هزار میلیون ریال اعتبار هزینه شد و این 2 روستا گازدار شدند.

سلیمیان در خصوص میزان مصرف گاز در حوزه‌‌های خانگی، تجاری، صنعتی، حمل و نقل،  ایستگاه‌های تقویت  فشار گاز  و تلمبه‌خانه‌های نفت و پتروشیمی توضیح داد: در 6 ماهه نخست سال گذشته 30 درصد مصرف گاز استان در بخش خانگی بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال جاری 24 درصد کاهش مصرف در استان داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مصرف گاز در بخش صنعتی در استان 33 درصد کل مصرف گاز استان بوده است که در مدت مشابه سال جاری 16 درصد کاهش مصرف داشته‌ایم.

وی توضیح داد: مصرف گاز در پتروشیمی لردگان در 6 ماهه اول سال گذشته 24 درصد بوده است که در مدت مشابه سال جاری  35 درصد افزایش یافته است.

سلیمیان تشریح کرد: در نیمه اول سال گذشته در مجموع 787 میلیون و 313 هزار و 264 مترمکعب گاز مصرف شده است و میزان مصرف در 6 ماه اول سال جاری 75 میلیون و 696 هزار و 460 مترمکعب بوده است که کاهش 4 درصدی در کل مصارف گازی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به حجم مصرف پتروشیمی لردگان گفت: حجم مصرف گاز پتروشیمی لردگان در نیمه اول سال جاری 256 میلیون مترمکعب گاز بوده است که  بدهی گازی این پتروشیمی به شرکت گاز 500 میلیارد تومان است.

وی افزود: باآغاز فصل سرما در استان تولید گاز در پالایشگاه‌‌‌های جنوب کشور انجام می‌شود که به لحاظ مصرف خانگی کمبودی نداریم ولی در مصارف صنعتی(سیمان، فولاد، پتروشیمی) با محدودیت‌های مواجه می‌شویم که مدیریت می‌شوند.

انتهای پیام/68032

منبع: فارس

کلیدواژه: روستا گاز مصرف چهارمحال و بختیاری مصرف گاز سال جاری شرکت گاز اول سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۰۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی گفت: روستای اصفه کغیک روستای تاریخی در دل کویر در راه جهانی شدن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از خراسان جنوبی، وحید بهفرنژاد با اشاره اقدامات بسیار خوبی که در روستای اصفهک انجام شده است، اظهار کرد: تعیین حریم، نقشه برداری، خواناسازی بافت، مرمت معابر و فضاهای عمومی، ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مرمت حمام قدیمی روستا که با مشارکت اهالی انجام شد و به عنوان حمام سنتی، مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است، از جمله این اقدامات است.

وی افزود: راه‌اندازی پژوهشگاه خشت و گل در مدرسه قدیمی روستا که میزبان دانشجویان زیادی از سراسر کشور است و کارگاه‌های خشت‌زنی و معرفی انواع طاق‌ها، قوس‌ها و سایر ارکان و اجزا معماری ایرانی، راه‌اندازی هفت اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مراکز پذیرایی در بافت روستا از دیگر اقدامات ارزشمند جامعه محلی روستا است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی ادامه داد: آسمان تاریک و پرستاره، فعالیت‌ها و ظرفیت‌های نجومی اصفهک که باعث برگزاری کارگاه‌های نجوم و ستاره‌شناسی در این منطقه زیبا شده از جمله جاذبه‌های این روستاست.

وی افزود: اصفهک یکی از ژئو سایت‌های ژئو پارک جهانی طبس است و زیرساخت برق و آب بافت اصفهک در قسمت‌های مرمت شده، ایجاد و شبکه برق به‌صورت زمینی و مخفی اجرا شده است.

معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: روشنایی معابر با چراغ‌های قدیمی بوده و بافت روستا فاقد آلودگی نوری است و در اقامتگاه‌های بوم‌گردی آن تولید زباله‌های ناشی از ظروف یک‌بار مصرف وجود ندارد و کاملاً سالم و بهداشتی هستند.

وی گفت: برگزاری جشن سده، شب چله، نوروز و عزاداری‌های ماه محرم از سنت‌ها و آئین‌هایی است که با شور خاصی در اصفهک برگزار می‌شود، آداب و رسوم، بازی‌های بومی و محلی، امامزاده زرگ، شب‌گردی در کویر، مشارکت اهالی و خصوصاً جوانان در مرمت و بازسازی روستا، مشارکت و همراهی زنان در تولید صنایع‌دستی و تولیدات و محصولات کشاورزی از مهمترین ظرفیت‌ها روستای اصفهک هستند.

احیای زنجیره ارزش صنایع دستی و سوغات روستای تاریخی اصفهک

حسنعلی فولادی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان جنوبی هم در این رابطه گفت: در روستای تاریخی اصفهک از توابع شهرستان طبس بیش‌از ۲۰ هنرمند صنایع دستی در ۱۵ کارگاه به‌صورت فردی و تجمیعی در بافت تاریخی روستا به‌کار تولید صنایع دستی مشغول هستند.

وی گفت: این هنرمندان در رشته‌های حوله‌بافی، پخل‌بافی و حصیربافی فعالیت دارند و محصولات تولیدی آن‌ها به جهت بسته‌بندی و عرضه هرچه بهتر سوغات منطقه کاربرد دارد.

فولادی افزود: از تولیدات حصیربافی و پخل بافی برای بسته‌بندی محصولات کشاورزی شامل خرما و سبزیجات تازه محلی بهره برده می‌شود و از پارچه‌های تولیدی نیز برای تهیه بسته نگه‌داری سبزیجات خشک محلی استفاده می‌شود.

وی افزود: نقش زنان در جامعه محلی و زنجیره‌ای مشارکت این تولیدات بسیار مؤثر بود و با ثبت این روستا در فهرست میراث تاریخی کشور و احیای بافت تاریخی آن زمینه ورود گردشگران زیادی برای بازدید از آن و خرید محصولات تولیدی فراهم شده است تا جایی‌که درحال‌حاضر دو برند ثبت‌شده برای عرضه محصولات کشاورزی در این روستا فعال شده‌اند.

کد خبر 751135

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را دارد
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را در کشور دارد
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!