Web Analytics Made Easy - Statcounter

این دغدغه‌مندی بی‌ بی سی در این نزدیک به دوسالِ کرونایی در حالی‌است که در خود امّ‌القرای این شبکه، یعنی لندن، چندبار خیزش کرونا در جهش‌های ژنتیکی مختلف، کل بریتانیا را دستخوش بحران کرد و سرپیچی‌ها و سرکشی‌های انبوهی از مردمان آنجا در برابر پروتکل‌های بهداشتی، تقریبا در اروپا جلودار بود.

در عین‌حال، آن میزان که این شبکه‌ برای ایرانیان نگرانی می‌ورزد، اخبار مربوط به سُکنای خود را چندان دغدغه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست در زمانی که تجمعات مسابقات ورزشی و کلوپ‌های دایرِ شبانه و بی‌اعتنایی‌های اجتماعی در آن سرزمین، محل شگفتی و بلکه سرزنش دیگر اروپاییان است، این شبکه روز چهارشنبه ۳۱ شهریور از هواپیمایی در تهران گزارش می‌دهد که- به تعبیر او- دوطبقه مسافر زده به سمت عراق و واویلاه آفریده! آدم می‌مانَد از این‌همه حس هموطن‌گرایی از راه دور و قرابت‌پنداری در غربت!

…و اما داستان پرآب چشم تجمعات و مراسم مذهبی در این نزدیک به دوسال! :

بدون آن‌که بخواهیم بر پاره‌ای افراطی‌گری‌ها- چه در گفتارها و چه در رفتارها- صحّه بگذاریم و توجیه آوریم، باید اذعان کنیم که در مجموعِ مشاهدات و مشهوراتِ متعارف، مذهبیانِ اهل مراسم و مناسک در مقایسه با دیگر اقشاری که دلمشغولی‌های دیگری داشتند، مراعات‌های بهداشتی و انضباط‌های تجمعات را به مراتب بیشتر مورد توجه قرار دادند. البته زمانی که بی‌بی‌جان و دیگر سینه‌چاکانِ مراعات کرونا از جنجال‌آفرینی بر سر روزی شش پروازِ شانه‌به‌شانه به شهرهای مختلف ترکیه بزرگوارانه(!) عبور می‌کنند و دوربین‌هاشان را بر چندصدنفر تجمع‌کرده در فضای باز مرز مهران و شلمچه می‌چرخانند، همچنان باید بر یک مظلومیّت تاریخی گریست؛ و آن، پاپیچ‌شدن به کسانی‌است که بر اساس اعتقاد و ایمان و نیز عشق و عرفان- در نهایت ملاحظه و اطمینان- مناسک خود را می‌جویند و مراحل عشقشان را می‌پویند.

ناگفته نماناد، که بیشترین فشار روانی در این نزدیک به دوسال بر قشر مذهبیون و متمرکز بر مراسم و مناسک دینی بوده؛ درحالی که خود دین‌داران در بیشترین مراتبِ ممکن، دلمشغول پروتکل‌ها بوده‌اند.

بی‌بی‌سی فارسی را رسالتی نانوشته‌است در قطبی‌سازی میان مذهبیون و غیرمذهبیون؛ آن‌هم در حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن. تعجب اما از خودی‌هایی‌است که در مجموعه‌ی مدیریت کروناییِ خود، از بسیاری جوانب و اطراف تغافل می‌کنند و فقط منتظرند عاشورا و اربعین و شب قدر و غدیری فرارسد، تا مرغ عروسی و عزای خود را بیابند و ذبح کنند!

23302

کد خبر 1559558

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اربعین بی بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی راهی بیمارستان شد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، شبکه الجزیره اعلام کرد: وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نتیجه واژگونی خودروی خود راهی بیمارستان شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از واژگون شدن خودروی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و زخمی شدن وی و انتقالش به بیمارستان خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بن گویر هنگام خروج از صحنه عملیات ضد صهیونیستی در رمله در یک حادثه رانندگی مجروح شد.

هنوز گزارشی از وضعیت جسمی وی منتشر نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • مدیر حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون زندانیان معارفه شد
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • خیزشی برای همبستگی با مردم غزه
  • نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی راهی بیمارستان شد