Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانبخش سلیمیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد در خصوص پروژه‌های افتتاح شده شرکت گاز در نیمه اول امسال گفت: گازرسانی به شهر بازفت، چم قلعه و فریک با 703 خانوار و با اعتبار 242 هزار میلیون ریال به طول 43 کیلومتر انجام شد.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: گازرسانی به روستاهای قاسم‌آباد و احمدآباد از توابع شهرستان کوهرنگ با 81 خانوار، با اعتبار 12 هزار میلیون ریال  و 60 انشعاب انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در گازرسانی به روستای قلعه خونکار و آبخره نیز 16 هزار میلیون ریال اعتبار هزینه شد و این روستاها با مجموع 107 خانوار گازدار شدند.

سلیمیان در خصوص میزان مصرف گاز در حوزه‌‌های خانگی، تجاری، صنعتی، حمل و نقل،  ایستگاه‌های تقویت  فشار گاز  و تلمبه‌خانه‌های نفت و پتروشیمی توضیح داد: در 6 ماهه نخست سال گذشته 30 درصد مصرف گاز استان در بخش خانگی بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال جاری 24 درصد کاهش مصرف در استان داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مصرف گاز در بخش صنعتی در استان 33 درصد کل مصرف گاز استان بوده است که در مدت مشابه سال جاری 16 درصد کاهش مصرف داشته‌ایم.

وی توضیح داد: مصرف گاز در پتروشیمی لردگان در 6 ماهه اول سال گذشته 24 درصد بوده است که در مدت مشابه سال جاری  35 درصد افزایش یافته است.

سلیمیان تشریح کرد: در نیمه اول سال گذشته در مجموع 787 میلیون و 313 هزار و 264 مترمکعب گاز مصرف شده است و میزان مصرف در 6 ماه اول سال جاری 75 میلیون و 696 هزار و 460 مترمکعب بوده است که کاهش 4 درصدی در کل مصارف گازی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به حجم مصرف پتروشیمی لردگان گفت: حجم مصرف گاز پتروشیمی لردگان در نیمه اول سال جاری 256 میلیون مترمکعب گاز بوده است که  بدهی گازی این پتروشیمی به شرکت گاز 500 میلیارد تومان است.

وی افزود: باآغاز فصل سرما در استان تولید گاز در پالایشگاه‌‌‌های جنوب کشور انجام می‌شود که به لحاظ مصرف خانگی کمبودی نداریم ولی در مصارف صنعتی(سیمان، فولاد، پتروشیمی) با محدودیت‌های مواجه می‌شویم که مدیریت می‌شوند.

انتهای پیام/68032

منبع: فارس

کلیدواژه: روستا گاز مصرف چهارمحال و بختیاری مصرف گاز سال جاری شرکت گاز اول سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۰۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، به‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی عصر روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت‌) در جمع مدیران و مجریان طرح‌های پتروپالایش کنگان و پتروشیمی سروش، نگین و آلای مهستان، با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام «سال جهش تولید با مشارکت مردم» بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه ما تهیه «برنامه عملیاتی و پیگیری ویژه» برای تحقق شعار سال در صنعت بزرگ پتروشیمی است.

وی با تأکید بر پیگیری رئیس‌جمهور، معاون اول و وزیر نفت بر حمایت از سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی تصریح کرد: خوشبختانه با قوانین و مشوق‌های موجود، بسیاری از مشکلاتی که در روند ساخت طرح‌ها موجود بود، کاهش یافته است و شاهد تسهیل و شتاب‌بخشی اجرای طرح‌های پتروشیمی که امسال و سال آینده عملیاتی می‌شوند، هستیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، بر حمایت قاطع شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ساخت و تکمیل طرح‌های مختلف پتروشیمی تأکید کرد و از مجریان طرح‌های پتروشیمی خواست بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌ها و سازندگان داخلی را در دستور کار قرار دهند.

شاهمیرزایی افزود: همواره به هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی اعلام شده است که در کنار آن‌ها هستیم و نهایت همکاری و کمک در روند ساخت طرح‌ها را بر اساس دستورعمل‌ها و قوانین موجود خواهیم داشت.

وی رویکرد اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را ادامه روند حداکثر بهره‌مندی از توانمندی‌های داخلی در اجرای پروژه‌ها دانست و بیان کرد: فعالیت‌های انجام‌شده از سوی واحدهای مختلف پتروپالایش کنگان می‌تواند الگوی مطلوبی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش باشد.

شایان ذکر است در این نشست مدیران عامل شرکت‌های انتخاب کنگان، پیشگامان سیراف انرژی، ویستا انرژی ارغوان و سپهر کنگان نیز حضور داشتند و گزارشی از روند ساخت طرح‌های خود ارائه کردند.

کد خبر 6098463 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر نفت از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
  • صنایع در صورت رعایت مصرف از مشوق‌های پیش‌بینی شده بهره‌مند می‌شوند
  • بیجار قطب تولید گندم در کشور است / لزوم رفع مشکلات مردم
  • بارش برف بهاری و لغزندگی جاده در گردنه چری کوهرنگ
  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • روستا‌های بالای ۱۰ خانوار بخش مرکزی گناوه برق‌رسانی می‌شوند
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را دارد