Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@16:21:00 GMT

امتناع بایدن از دیدار با محمود عباس

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۰۴۷۲

امتناع بایدن از دیدار با محمود عباس

رسانه‌های آمریکایی و عبری اعلام کردند که رئیس جمهور ایالات متحده درخواست رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار با وی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل را رد کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از عربی 21، رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی فاش کردند که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وب سایت «آکسیوس» به نقل از منابع آمریکایی و فلسطینی اعلام کرد که کاخ سفید اطلاع داد که بایدن هیچ دیدار دو جانبه ای در نیویورک نخواهد داشت و دستور کار وی اجازه ملاقات در واشنگتن را نمی‌دهد.

بر اساس گزارش این سایت، پیام جو بایدن باعث شد محمود عباس تصمیم بگیرد به جای حضور شخصی در نشست‌های مجمع از طریق ویدیو کنفرانس مقابل مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

این وب سایت آمریکایی گزارش داده است که این اقدام رئیس جمهور آمریکا بدان معنی است که مسئله فلسطین در مقایسه با دیگر موضوعات مورد توجه کاخ سفید، در اولویت دوم قرار دارد.

انتقاد یکی از رهبران فلسطینی از موضع ابومازن: به‌رسمیت ساختن اسرائیل باید لغو شوددرگیری مبارزان فلسطینی با نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری و قدس اشغالی

به گزارش آکسیوس، بایدن برای مدت کوتاهی از نیویورک دیدن کرد و سه ملاقات دو جانبه برگزار کرد ، در حالی که کاخ سفید از اظهارنظر درباره امتناع از دیدار با رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین خودداری کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها بایدن سه شنبه گذشته در سخنرانی خود در سازمان ملل اعلام کرد که وی از راه حل دو کشوری حمایت می‌کند اما تایید کرد در حال حاضر یک راه طولانی تا این هدف است.

منابع عبری و آمریکایی همچنین اعلام کردند که محمود عباس در سخنرانی خود هشدار داد که اقدام‌های رژیم صهیونیستی منجر به راه حل یک کشوری می‌شود و وی به تل آویو مهلت یک ساله داد تا به اشغال کرانه باختری پایان دهد.

عباس همچنین به صورت مستقیم و علنی از سیاست آمریکا در قبال رژیم اسرائیل انتقاد کرد و گفت:برخی کشورها هستند که از اذعان به واقعیت اشغالگری اسرائیل، پاکسازی قومی و آپارتاید آن خود داری می‌کنند.

وی افزود: این کشورها با افتخار اعلام می‌کنند که ارزش‌های خود را با اسرائیل دارند که این امر باعث تشویق اسرائیل ، افزایش استکبار آن و اجازه رد و نقض کلیه قطعنامه‌های سازمان ملل متحد شد.

سایت آکسیوس اعلام کرد که با وجود ممانعت بایدن از دیدار با محمود عباس، «هادی عمر» نماینده ویژه دولت بایدن در امور فلسطین- اسرائیل دوشنبه آینده برای ملاقات با مقام‌های فلسطینی و صهیونیستی به قدس و کرانه باختری سفر می‌کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین هنوز در مورد آنچه در رسانه‌ها درباره امتناع بایدن از دیدار با عباس گزارش شده ، اظهار نظری نکرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تشکیلات خود سازمان ملل محمود عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۰۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکاندار هیئت اسکی اصفهان مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع انتخاباتی رئیس هیأت اسکی استان اصفهان ظهر دوشنبه با حضور عباس نظریان رئیس فدراسیون، جواد محمدی مدیرکل ورزش و جوانان و دیگر اعضای مجمع در تالار اجتماعات سرای ورزشکاران برگزار شد که در نهایت محمود یسلیانی ریاست هیئت را به دست گرفت.

در این مجمع وجیهه مطهری و محمود یسلیانی ثبت‌نام کرده بودند که وجیهه مطهری انصراف خود را اعلام کرد.

محمود یسلیانی پس از رأی گیری از ۱۵ رأی مأخوذه ۱۳ رأی کسب و برای چهارسال آینده به عنوان رئیس هیئت اسکی انتخاب شد.

همچنین وجیهه مطهری به عنوان نایب رئیس هیأت، عبدالرضا اسفنانی به عنوان خزانه دار و فرشته جلالی، عبدالرضا سپیانی و علیرضا بهزادیان فر به عنوان عضو هیئت رئیسه انتخاب شدند.

جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در این مجمع، اظهار کرد: در چند سال اخیر رشته اسکی در سطح کشور و استان شاهد اتفاقات خوبی بود. با همکاری فدراسیون و هیئت استان اصفهان، با دریافت گواهی بین‌المللی، پیست اسکی فریدون‌شهر بین‌المللی شد. شرایط خدماتی و امکانات پیست فریدون‌شهر، بهبود چشم‌گیری داشته و امیدواریم که این روند رو به رشد ادامه دار باشد.

وی افزود: روند توسعه و رشد اسکی استان با همدلی و هم‌افزایی ادامه خواهد داشت. باید در کنار توسعه اسکی روی برف، توسعه همه رشته‌های زیرمجموعه این هیئت به ویژه اسکی روی چمن را هم در دستور کار قرار دهیم. امسال اسکی روی یخ در بخش دختران اولین مقام بین‌المللی ورزش کشور را به دست آوردند. روزهای درخشانی در انتظار این رشته است.

کد خبر 6098221

دیگر خبرها

  • بارزانی با رهبر انقلاب دیدار و گفت‌وگو کرد
  • سکاندار هیئت اسکی اصفهان مشخص شد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • حمایت از ستمدیدگان توصیه صریح دین اسلام است