Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:34:20 GMT

ولادت در کردستان ۲.۳ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۰۵۰۷

ولادت در کردستان ۲.۳ درصد کاهش یافت

علی جوکار روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به به اینکه در این مدت  ۶ هزار و ۵۷ نوزاد پسر و پنج هزار و ۷۵۷نوزاد دختر در استان متولد شده اظهار داشت: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت برابر ۱۰۵.۲ بوده، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ ولادت دختر حدود ۱۰۵ واقعه پسر به ثبت رسیده است.

وی تعداد ولادت شهری را هشت هزار و ۴۲۳ مورد و روستایی را سه هزار و ۳۹۱ واقعه برشمرد و افزود: بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۳۴-۳۰ سال با حدود ۲۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد بوده که میانگین سن مادران در ولادت های ثبت شده ۳۰.۱۵ سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان فراوانی پنج اسم اول در پسران را به ترتیب محمد با ۳۱۵ مورد، آیهان ۲۳۰، آراد ۱۴۷، شاهان ۱۳۸ و هیراد با ۱۱۱ مورد نام برد و اضافه کرد: فراوانی پنج اسم اول در دختران نیز آنیا با ۲۳۸ مورد، نیلا ۹۳، سدنا ۸۶، باران ۷۹ و دلوین با ۷۶ مورد بوده است.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال چهار هزار و ۹۷۵ واقعه وفات در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۴ درصد کاهش داشته است.

جوکار با اشاره به اینکه تعداد وفات ثبت شده در مردان ۲ هزار و ۸۱۸ مورد و در زنان ۲ هزار و ۱۵۷ واقعه بوده است، افزود: نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات برابر ۱۳۰.۶ بوده، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه وفات ثبت شده زنان حدود ۱۳۰ واقعه وفات مردان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان اضافه کرد: میانگین سن مردان فوت شده ۶۶.۳۶ سال و میانگین سن زنان فوت شده نیز ۶۹.۸۰ سال بوده است.

ثبت ۶ هزار و ۹۶۰ واقعه ازدواج در کردستان طی نیمه نخست امسال

وی میزان ازدواج ثبت شده در این مدت را ۶ هزار و ۹۶۰ واقعه اعلام کرد و گفت: از این میزان تعداد ازدواج شهری پنج هزار و ۶۷۲ مورد و روستایی یک هزار و ۲۸۸ واقعه بوده که میانگین سن ازدواج بار اول مردان ۲۷.۸۱ سال و در زنان ۲۳.۸۶ سال بوده است.

جوکار در خصوص وضعیت طلاق در استان هم گفت: امسال ۲ هزار و ۱۵۳ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که تعداد طلاق شهری یک هزار و ۸۳۷ و روستایی۳۱۶ واقعه بوده و میانگین سن طلاق بار اول در مردان ۳۵.۴۶ سال و در زنان ۳۱.۰۱ سال بوده است.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها کردستان سازمان ثبت احوال كشور نرخ رشد جمعیت سنندج تولد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سازمان ثبت احوال كشور نرخ رشد جمعیت کردستان سازمان ثبت احوال كشور نرخ رشد جمعیت سنندج تولد سال بوده ثبت رسیده میانگین سن ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟

به گزارش مدیسن نت، محققان تاکید کردند که خطر سرطان ثانویه برای هر بازمانده سرطان سینه بسیار کم است. با این حال، نسبت به افرادی که هرگز سرطان سینه نداشته اند، این خطر افزایش می‌یابد.

«آنتونیس آنتونیو»، نویسنده ارشد این مطالعه از بخش بهداشت عمومی و مراقبت‌های اولیه در دانشگاه کمبریج در بریتانیا، خاطرنشان کرد: «این بزرگترین مطالعه تا به امروز برای بررسی خطر ابتلا به سرطان دوم در بازماندگان سرطان سینه است.»

تیم او داده‌های بیش از ۵۸۰ هزار زن و بیش از ۳۵۰۰ مرد بازمانده از سرطان سینه را که در مجموعه داده‌های ملی ثبت سرطان بریتانیا ثبت‌نام کرده بودند، بررسی کردند. همه آن ها تشخیص اولیه سرطان سینه شان بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ انجام شده بود.

این تیم گزارش داد که زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنانی که قبلاً هرگز سرطان سینه نداشته اند، دو برابر با احتمال ایجاد تومور در سینه دیگر روبرو بودند.

این مطالعه نشان داد که برای بازماندگان مرد (که سرطان سینه در آن ها یک بیماری بسیار نادر است)، احتمال ابتلا به سرطان در سینه دیگر ۵۵ برابر افزایش یافته بود.

در مورد دیگر انواع تومور، زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنان بدون سابقه سرطان سینه، ۸۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان آندومتر، ۵۸ درصد خطر ابتلا به لوسمی میلوئیدی و ۲۵ درصد بیشتر با احتمال ابتلا به سرطان تخمدان روبرو بودند.

سن بیمار در نخستین تشخیص سرطان سینه نیز مهم بود: زنانی که قبل از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان تشخیص داده شده بودند، ۸۶ درصد بیشتر با احتمال ابتلا به سرطان دوم مواجه شدند، در حالی که زنانی که برای نخستین بار پس از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان سینه شده بودند، تنها ۱۷ درصد بیشتر مستعد ابتلا به تومورهای ثانویه سرطانی بودند.

چرا سن مهم بود؟ به گفته تیم آنتونیو، احتمال دارد زنانی که در جوانی به سرطان سینه مبتلا می‌شوند نسبت به زنانی که سرطان‌هایشان در مراحل بعدی زندگی ظاهر می‌شود، حامل ژن‌های مرتبط با سرطان باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان