Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@16:10:26 GMT

آغاز برداشت سیب و گردو از باغات نهاوند

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۰۵۷۷

آغاز برداشت سیب و گردو از باغات نهاوند

کریم حاج باباعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: برداشت سیب همزمان با آغاز برداشت گردو از مهرماه در نهاوند آغاز می‌شود که عمده آن در مناطق باغی حاشیه شهر نهاوند و روستاهای کوهانی، زرامین، جهان‌آباد و سایر روستاهای شهرستان است‌.

وی با بیان اینکه محصول سیب نهاوند به لحاظ شرایط آب و هوایی این شهرستان یکی از مرغوبترین محصولات استان به لحاظ کیفیت و همچنین طعم مطلوب آن است گفت: شهرستان نهاوند قطب اصلی تولید سیب استان است که بیش از ۳۵ درصد مجموع سیب تولیدی استان را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه سیب نهاوند به لحاظ طعم و کیفیت از مشتریان خوبی برخوردار است گفت: محصول تولیدی نهاوند علاوه بر تامین بازار مصرف داخلی به شهرهای اطراف و حتی کشور عراق نیز صادر می‌شود.

وی ارقام سیب تولیدی نهاوند را شامل گرانی اسمیت، فوجی و گالاو استارکینگ عنوان کرد و گفت: استفاده از پایه‌های سالم سیب مالینگ باعث افزایش تنوع و همچنین میزان برداشت آن شده است.

حاج‌باباعلی در ادامه با اشاره به برداشت گردو در این شهرستان نیز خاطرنشان کرد: شهرستان نهاوند یکی از مراکز اصلی تولید گردو در سطح استان است که به لحاظ طعم دارای متریال خوبی از سراسر کشور است.

وی بیان کرد: در نهاوند سه هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی باغی زیر کشت گردو قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن محصول از آن برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند در پایان گفت: بیش از ۱۳ هزار هکتار از مجموع زمین‌های کشاورزی به اراضی باغی اختصاص دارد که به کشت انواع میوه‌ها از جمله سیب، گردو، آلو، آلبالو،گیلاس، شلیل، هلو و به اختصاص دارد.

انتهای پیام/۳۱۴۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: برداشت سیب برداشت گردو مدیر جهاد کشاورزی نهاوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۰۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رضا زارعی در تشریح این خبر بیان اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در شهرستان نهاوند، تیم ویژه پلیس آگاهی شهرستان به منظور شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان و کشف علمی سرقت ها تشکیل شد.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و قانونی و همچنین بکارگیری امکانات سازمانی و شگردهای خاص پلیسی سرانجام موفق به شناسایی فردی به هویت معلوم و دارای سوابق متعدد شدند.

زارعی تصریح کرد: با اقدامات فنی مشخص شد سارق پس از سرقت، خودرو را بلافاصله با همراهی و همکاری همدستانش از شهرستان خارج و به یکی از استان های همجوار انتقال می داده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به اطلاعات به دست آمده، مشخص شد سارقان به صورت باندی اقدام به سرقت ها می کرده اند و در نهایت با هماهنگی پلیس آگاهی استان، ۲ اکیپ از ماموران پلیس آگاهی نهاوند به استان همجوار مراجعه و متهم اصلی را دستگیر کردند و به پلیس آگاهی شهرستان دلالت دادند.

وی گفت: متهم پس از انتقال به یگان انتظامی و در بازجویی های فنی صورت گرفته بیان داشت به همراه ۲ نفر از دوستان خود درسطح شهر نهاوند پس از گشت زنی و شناسایی خودرو مورد نظر جهت سرقت، اقدام خود را عملی و بلافاصله خودرو را از شهر خارج و به فردی به هویت معلوم می فروخته است.

جانشین انتظامی استان در پایان بیان داشت: متهم دستگیر شده به سرقت ۲۹ دستگاه خودرو با همراهی همدستانش اعتراف کرد که با راهنمایی وی یکی از خودروهای مسروقه کشف و تحویل مالک شد و تحقیقات و اقدامات قضائی و قانونی درخصوص دیگر موارد ادامه دارد.

کد خبر 6093517

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند