Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@11:06:50 GMT

فرانسه به‌دنبال انتقام از انگلیس

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۰۷۳۳

فرانسه به‌دنبال انتقام از انگلیس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، بعد از جنجال معاهده نظامی انگلیس با آمریکا و استرالیا در حوزه اقیانوس‌های هند-آرام، که منجر به لغو قرارداد خرید زیردریایی از فرانسه توسط کانبرا شد، اکنون تنش جدیدی در روابط پارسی-لندن رخ داده است.

خبرگزاری «رویترز» در این‌باره نوشت: «پس از آنکه انگلیس و جزیره جرزی مانع ورود ده‌ها قایق ماهیگیری فرانسوی دارای مجوز فعالیت به آب‌های سرزمینی خود شد، دولت فرانسه نیز طی دو هفته درباره اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی تصمیم‌گیری می‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاریس، لندن را به بازی سیاسی با حقوق ماهیگیری در دوران پسا-برگزیت متهم کرده و از سایر کشورهای اتحادیه اروپا خواست که موضعی مشابه در برابر بی‌توجهی انگلیس نسبت به روابط تجاری جدید اتخاذ کنند.

به نوشته رویترز، این تنش جدید در حالی رخ داده که پیشتر پاریس از مشارکت انگلیس در پیمان امنیتی جدید با آمریکا و استرالیا که منجر به تصمیم کانبرا برای لغو توافقنامه خرید زیردریایی‌های فرانسوی شد، خشمگین است.

«آنیک ژیراردین» ​​وزیر دریانوردی فرانسه در این‌باره توضیح داد: «ماهیگیران فرانسوی نباید به خاطر اهداف سیاسی توسط انگلیس گروگان گرفته شوند و اقدام متقابل می‌تواند شامل تامین انرژی‌، مبادلات آموزشی، جریان تجارت و ارتباطات ریلی باشد».

بر اساس این گزارش، ژیراردین شامگاه چهارشنبه پس از دیدار با ماهیگیران فرانسوی در پاریس، به خبرنگاران گفت: «انگلیسی‌ها در مورد هر موضوعی، پا پس می‌کشند یا به تعهدات خود عمل نمی‌کنند».

ماهیگیری و کنترل آب‌های انگلیس یکی از موضوعات داغ در همه پرسی بریتانیا در سال ۲۰۱۶ برای خروج از اتحادیه اروپا بود. اما ماهیگیران انگلیسی از آن زمان دولت لندن را متهم کرده‌اند که با اجازه دادن به قایق‌های اروپایی برای ماهیگیری در آب‌های سرزمینی‌شان، آنها را به منفعت مالی فروخته است.

پیش از این، «کلمنت بون» وزیر امور اروپایی فرانسه خطاب به لندن گفته بود: «شما نمی‌توانید بگویید که به چیزهایی که به نفعتان است عمل کنید ولی چیزهایی که به نفع انگلیس نیست را انجام نمی‌دهیم».

دو هفته پیش بود که استرالیا اعلام کرد ذیل معاهده جدیدی که با انگلیس و آمریکا امضا کرده، سفارش خرید زیردریایی‌های معمولی از فرانسه را لغو می‌کند و حداقل هشت زیردریایی اتمی را با کمک فناوری‌های دو کشور مذکور تولید خواهد کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1113125 برچسب‌ها فرانسه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۰۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی

روزنامه فرانسوی لوموند به نقل از یک منبع در دولت فرانسه نوشت که پاریس بدون قطع کامل روابط نظامی، صادرات تدافعی خود به رژیم صهیونیستی را به حداقل رسانده است.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه افزود که فرانسه در پایان ماه اکتبر صادرات قطعات مورد استفاده در ساخت گلوله‌های توپخانه را به حالت تعلیق درآورد.

این روزنامه همچنین اشاره کرد که اراده روشنی در فرانسه برای عدم کمک به عملیات جاری در غزه وجود دارد.

لوموند توضیح داد که از زمان شروع جنگ علیه غزه، صدا‌ها برای محکوم کردن صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی که عملیات آن در نوار غزه از همه طرف مورد انتقاد قرار می‌گیرد، افزایش یافته است.

این روزنامه فرانسوی خاطرنشان کرد که در ۵ آوریل، شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه‌ای را صادر کرد که در آن خواستار «ممنوعیت» همه سلاح‌های ارائه شده به رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش لوموند، فرانسه از رای گیری ممتنع کرد، اما این متن وزن جدیدی بر همکاری نظامی بین دو طرف قرار داد، که در حال حاضر در مسیر باریکی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهر‌های انگلیس