Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه معاونت فرهنگی و تبلیغی حرم امام رضا(ع) این برنامه‌ها با رویکرد معرفی و تبیین جایگاه و مقام علمی امام هشتم(ع)، نشر و تعمیق معارف اسلامی و اعتقادی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تدارک دیده شده است. 

بنا بر این گزارش، مهم‌ترین نکته درباره این برنامه‌ها، پوشش گسترده رسانه‌ای آن است که این امکان را فراهم می‌کند تا همه عاشقان اهل بیت(ع) در اقصی نقاط ایران و جهان، مخاطب برنامه‌های دهه آخر صفر باشند و همراه با جمع محدود زائران حاضر در حرم مطهر، در سوگواره رضوی شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری مراسم عزاداری در صحن پیامبر اعظم(ص)
برگزاری مراسم عزاداری در ایام دهه آخر ماه صفر، از جمله برنامه‌هایی است که هر شب قبل و بعد از نماز مغرب و عشاء همراه با سخنرانی، مداحی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار می‌شود. 

کرسی تلاوت قرآن 

برپایی کرسی‌های تلاوت در ایوان مقصوره گوهرشاد با حضور قاریان برجسته یکی از برنامه‌های قرآنی این ایام است که تا ۱۴ مهرماه هر روز از ساعت ۱۶:۲۰ به مدت یک ساعت برگزار خواهد شد.

همچنین محفل قرآنی «ابناء الرضا» تا ۱۶ مهرماه هر روز ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در صحن قدس برپا می‌شود و همخوانی کلام الله مجید و اجرای گروه‌های تواشیح در صحن‌های مختلف حرم مطهر نیز، دیگر برنامه‌های قرآنی این دهه است.

در دهه آخر ماه صفر، معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، با اجرای طرح نذر تلاوت نیز  قاریانی را به هیاتهای مذهبی اعزام می‌کند.

عزاداری با حضور زائران اهل سنت

یکی دیگر از برنامه‌های این ایام، ویژه‌ برنامه عزاداری با حضور زائران اهل سنت است که روز ۱۲ مهر در مدرسه میرزا جعفر برگزار خواهد شد.

روز ۱۰ مهرماه نیز جمعی از معلولان به آستان حضرت رضا(ع) مشرف خواهند شد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فرصت زیارت را خواهند یافت.

همچنین گروهی از زائران روشندل در روز ۱۱ مهر در مراسم عزاداری ویژه‌ای که برای آنها تدارک دیده‌شده حضور خواهند یافت. زائران ناشنوا هم از برنامه‌ای که ویژه آنها تدارک دیده شده بهره‌مند خواهند شد. 

پخش زنده مراسم عزاداری ویژه نوجوانان از شبکه‌های پویا و امید
عرض ارادت و دکلمه‌خوانی نوجوانان در قالب اجرای چند زبانه، یکی از دیگر ویژه‌ برنامه‌های این ایام است که همه‌روزه تا پایان ماه صفر، صبح‌ها از ساعت ۹ و عصرها از ساعت ۱۸ به مدت ۲ ساعت در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار و از شبکه‌ های پویا و امید نیز  پخش زنده خواهد شد.

متولیان برگزاری این برنامه تلاش دارند تا «مبارزه دائمی و خستگی‌ناپذیر» را به‌عنوان یکی رویکردهای زندگی مجاهدانه امام هشتم، برای مخاطبان جوان و نوجوان این برنامه، تبیین نمایند.

«گلدسته‌های حرم»، عنوان برنامه دیگری است که به مدت ۱۰ روز با حضور عزاداران نوجوان، در صحن‌های پیامبر اعظم(ص)، جمهوری اسلامی، کوثر، ورودی بست شیخ طبرسی و ورودی بست شیخ طوسی اجرا خواهد شد. دکلمه‌خوانی و مداحی، از جمله برنامه‌های هیات نوجوانان، برای مخاطبان این برنامه است.

در آخر ماه صفر، همچنین هیات‌های اقوام مختلف ایران، برنامه‌های عزاداری خود را در حرم مطهر رضوی برگزار خواهند کرد. در این راستا، هیاتهای مذهبی با برنامه‌ریزی قبلی به حرم امام رضا(ع) مشرف شده و مراسم عزاداری خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهند کرد.

برگزاری برنامه‌ها برای مخاطبان بین‌المللی
معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی هم برای زائران غیر ایرانی مجموعه برنامه‌هایی را تدارک دیده است که در رواق‌های غدیر، دارالرحمه و کوثر حرم مطهر رضوی به زبان‌های اردو، انگلیسی و عربی اجرا می‌شود.

برپایی وبینارهای چندزبانه، ارسال بسته‌های فرهنگی برای مخاطبان مراکز اسلامی خارج از کشور، برگزاری همایش امام رضا(ع) و ادیان جهان  برخی دیگر از برنامه‌هایی هستند که از سوی این معاونت تدارک دیده شده و زمینه پخش آنها از طریق فضای مجازی چون فیس‌بوک، یوتیوب و شبکه‌های تلویزیونی نیز فراهم شده است. 

برچسب‌ها شیخ طوسی مشهد حرم امام رضا آستان قدس رضوی ماه صفر کوثر جمهوری اسلامی ایران مراسم عزاداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیخ طوسی مشهد حرم امام رضا شیخ طوسی مشهد حرم امام رضا آستان قدس رضوی ماه صفر کوثر جمهوری اسلامی ایران مراسم عزاداری تدارک دیده شده مراسم عزاداری پیامبر اعظم ص برای مخاطبان حرم امام رضا آخر ماه صفر امام رضا ع برنامه ها خواهد شد حرم مطهر دهه آخر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد

به گزارش خبرنگارمهر، پیش از ظهر شنبه مراسم تشییع خانم معصومه حائری عروس ارشد امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله «سیدمصطفی خمینی» از مسجد نو واقع در میدان آستانه قم به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید بر پیکر مرحومه خانم حائری اقامه نماز کرد و پس از طواف گرد مضجع مطهر بانوی کرامت، آن مرحومهدر مقبره شیخ فضل‌الله نوری صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر به خاک سپرده شد.

حجت ااسلام سید یاسر و سید حسن خمینی و تعدادی از اعضای بیت امام راحل، سید محمدآقامیری استاندار قم، برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، برخی چهره های سیاسی و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی است مراسم بزرگداشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی بعد از نماز مغرب و عشا امشب در حسینیه شهدا برگزار می شود.

معصومه حائری عروس ارشد امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح ششم اردیبهشت ماه پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

وی فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود که در ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کرد و حاصل ازدواجشان ۴ فرزند است.

این بانو در دوران تبعید حضرت امام (ره) و حاج آقا مصطفی در عراق حضور داشت و همسر گرامیشان را همراهی می‌کرد.

کد خبر 6089930

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)