Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@23:47:01 GMT

صادرات از مرز بازرگان ۶۳ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۱۱۳۲

صادرات از مرز بازرگان ۶۳ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک بازرگان گفت: در۶ ماهه نخست امسال، ۶۸ هزار و ۵۸۸ تن کالا از طریق این مرز صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۳ درصد افزایش دارد.

مجتبی بازگیر روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این محصولات شامل پتروشیمی، نباتی، کشاورزی، سنگی، اشیای سرامیکی و شیشه ای، قراضه و ضایعات از آهن و فولاد و محصولات نساجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ارزش دلاری مقدار کالای صادر شده در این مدت ۲۷۴ میلیون و ۲۰۱ هزار دلار بوده، افزود: در این خصوص یک‌هزار و ۹۷۵ اظهار نامه صادر شده که سال گذشته در این مدت زمانی، این رقم یک هزار و ۱۹۷ مورد بود.

مدیرکل گمرک بازرگان اضافه کرد: همچنین در این مدت صادرات سایر گمرکات از طریق این مرز ۶۳۰ هزار و ۷۷۳ تن برآورد شده در حالی که سال گذشته در این مدت زمانی ۳۱۷ هزار و ۵۵۴ تن بود.

بازگیر ادامه داد: ارزش دلاری صادرات سایر گمرکات از طریق این مرز هم ۳۸میلیارد و ۲۲۰ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۸۷۸ دلار برآورد می شود.

وی گفت: در این خصوص نیز ۱۰ هزار و ۴۳۹ مورد اظهار نامه صادر شده که ۷۷درصد رشد داشته است.

حدود یک چهارم از کل پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد و این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

گمرک بازرگان در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

آذربایجان‌غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، عراق و نخجوان دارد./ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آذربایجان غربی گمرک بازرگان صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۱۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم صادرات و واردات افزایش داشته است

به گزارش خبرنگار مهر علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیات دولت در حضور خبرنگاران گفت: فروردین ماه، ماهی است که کشورهای خارجی برخلاف کشورمان، چندان تعطیل نیستند و طبیعتاً انتظار می‌رفت تراز تجاری فروردین ماه که همیشه در گذشته منفی و کمتر بود به همان صورت باشد، ولی خوشبختانه در فروردین ۱۴۰۳، هم تراز به نسبت سال‌های گذشته افزایش یافته و هم حجم صادرات و واردات افزایش داشته است.

وی‌افزود: ان‌شاءالله این نشانه‌ای باشد بر سالی که نکوست از بهارش پیداست و امیدواریم با همین دست فرمان امسال را با منابع ارزی خوبی جلو ببریم.

در حال تکمیل…

کد خبر 6100253

دیگر خبرها

  • بازدید از زنجیره سیب هدف هیات عراقی از سفر به آذربایجان غربی است
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی
  • جزییات صادرات و واردات دارو اعلام شد/ واردات ۱۳ درصد کاهش یافت
  • ایران ۰.۳ درصد صادرات صنایع غذایی جهان را انجام می‌دهد
  • حجم صادرات و واردات افزایش داشته است
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی
  • صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی رشد ۹۸ درصدی داشت
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پرشیا در جاده ماکو بازرگان
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات