Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@03:53:19 GMT

برقراری عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد وظیفه ما است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۱۱۸۳

‍‍‍‍‍‍

رئیس دستگاه قضا گفت: وظیفه ما تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد است. مردم می توانند تنگدستی را تحمل کنند اما تحمل تبعیض سخت است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای اداری استان قزوین اظهار کرد: مسئله آب از مسائل مهم و عمومی کشور است؛ متخصصین پیش‌بینی می‌کنند خشکسالی‌ها ادامه یابد؛ دولت سیزدهم و حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با آشنایی‌هایی که در این مورد دارند ان‌شاالله مساله آب کشاورزی، آب شرب و آب صنعت را مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه محیط زیست، زمین، وقف و ناهنجاری‌های اجتماعی از مسائل قابل توجه استان قزوین است، گفت: بخش‌های مختلف قوه قضاییه به تناسب هر موضوع آمادگی دارند کارگروه خاصی برای این مسائل تشکیل دهند؛ آماده‌ایم قبل از تشکیل پرونده قضایی و پیاده سازی آیین دادرسی کارگروه‌هایی تشکیل داده و این موضوعات را حل و فصل کنیم.

وی با تاکید بر استفاده از بخش‌های مختلف فرهنگی و غیرفرهنگی در رفع بعضی ناهنجاری‌ها، تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند برای ارتقا اگاهی مردم و اجرای عدالت کمک زیادی کنند. از کسانی که در جهت تحقق اجرای عدالت اجتماعی، در جهت رفع ظلم و تبعیض پیشنهادی دارند استقبال می‌کنیم. نقد‌ها را می‌پذیریم، کسانی که کمک و نقد می‌کنند بر ما منت می‌گذارند.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: نیروی انتظامی با کمک دستگاه قضا جلوی ناهنجاری‌های اجتماعی و کسانی که امنیت مردم را بر هم می‌زنند بگیرد. دستگاه‌های اطلاعاتی، باند‌های مافیایی، جریان‌های سازمان یافته، کسانی که در دستگاه‌های اداری چوب لای چرخ مردم می‌گذارند و به مردم خسارت می‌زنند و کسانی که با ترک فعل به مردم آسیب می‌زنند را شناسایی و آن‌ها را به قوه قضاییه معرفی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: با امکانات و منابع مادی و معنوی که در کشور وجود دارد، اگر نتوانیم از این ظرفیت‌ها برای گره گشایی از کار مردم استفاده کنیم، در آینده حجتی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مشکل آب و خشکسالی، یک مسئله عمومی در کل کشور است، افزود: باید برای مدیریت آب در بخش‌های صنعت، کشاورزی و آب شرب همفکری و تلاش کنیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: دستکم ۳۸ دانشگاه و مرکز علمی در استان قزوین وجود دارد که می‌توانند در رفع بسیاری از مشکلات فرهنگی موثر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای در ادامه افزود: وظیفه ما تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد است. مردم می‌توانند تنگدستی را تحمل کنند، اما تحمل تبعیض سخت است.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز نیز در بدو ورود به استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: حضور جریانات مختلف سیاسی در استان نباید باعث جلوگیری از پیشرفت قزوین شود؛ آب، محیط زیست و زمین به ویژه مشکلات اراضی وقفی، مسائل مهم استان هستند که قصد داریم با همکاری قوای دیگر و مردم حل شود.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: استانی که قطب صنعتی و تولیدی است نباید مشکل داشته باشد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: قزوین ، رئیس قوه قضائیه ، حجت الاسلام محسنی اژه ای ، مشکلات ، محیط زیست

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: قزوین رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام محسنی اژه ای مشکلات محیط زیست عدالت اجتماعی حجت الاسلام محسنی اژه ای استان قزوین دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۱۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی

 
به گزارش  تابناک، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا اظهار کرد: برابر ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی، کسانی که با ارتکاب اعمالی چون جعل شناسنامه، مهر، امضا، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیزی از یک سال تا ۵ سال محکوم می شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: چنانچه تقلب یا جعل و یا اخذ رشوه تاثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، مرتکبین با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به انفصال از یک سال تا ۱۰ سال از خدمات دولتی و ضبط رشوه به عنوان جریمه و ۶ ماه تا ۳ سال حبس محکوم خواهند شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی http://www.vazifeh.police.ir از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • لبه تیغ
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • ۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد
  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • شرکت در انتخابات هم حق است هم وظیفه
  • مبارزه با فساد در الوند پایان نمی‌پذیرد
  • ظلم ستیزی علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است