Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اسماعیل بایبوردی روز پنجشنبه در نشست بررسی و مشکلات مرتعداران و دامداران آران و بیدگل افزود: این شهرستان اکنون نزدیک ۲۰ هزار راس دام سنگین، ۸۰ هزار راس دام سبک و یک‌هزار دامدار دارد.

وی تصریح کرد: آران و بیدگل در بخش تولیدات زراعی و باغی، سالانه حدود ۸۶ هزارتن محصول شامل ۸۱ هزار تن گندم، جو، سبزی و صیفی‌جات و پنبه در بخش زراعی و ۵ هزار تن محصول در بخش باغی شامل پسته، انار، گل‌محمدی، زعفران، خرما و محصولات گلخانه‌ای روانه بازار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، سالانه افزون بر ۴۰ هزار تن تولیدات دامی و پروتئینی شامل پنج هزار تن تخم‌مرغ، چهار هزارتن گوشت مرغ، ۶۰ تن گوشت ماهی، یکهزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز، ۳۰ هزار تن شیر، ۷.۵ تن عسل و ۱۳ کیلو خاویار از آران و بیدگل روانه بازار می‌شود.

فرماندار آران و بیدگل اظهار داشت: تغییر اقلیم، کمبود آب شیرین، محدودیت خاک و بیابان‌زایی چهار چالش مهم جهانی است که این شهرستان نیز با آنها مواجه است.

وی با اشاره به مشکلات بیمه مرتعداران، دامداران و تامین علوفه دام‌ها و نهاده‌های دامی در آران و بیدگل افزود: پیگیری‌هایی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان درباره رفع مشکل‌های دامداران و مرتعداران این شهرستان در حال انجام است.

بایبوردی ادامه داد: محدودیت‌های آب و خاک و بالا بودن درجه حرارت در تابستان و سرمای شدید در زمستان ترویج کشاورزی در آران و بیدگل را با مشکلاتی روبه‌رو کرده ‌است که توسعه باغ‌های پسته، کشت زعفران، کشت گل‌محمدی و گیاهان دارویی به‌ عنوان محصول‌های کم‌آب‌بر و جایگزین کاشت پنبه و طالبی می‌تواند به توسعه کشاورزی منطقه کمک کند.

وی با تاکید بر ضرورت دانش‌بنیان کردن فعالیت‌های بخش کشاورزی در آران و بیدگل گفت: نباید از نقش مؤثر استارت‌آپ‌های کشاورزی و دامداری و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی غافل شد، چرا که حضور هوشمندانه این واحدهای فن آور، دستیابی هرچه سریع‌تر به توسعه پایدار کشاورزی و دامداری در آران و بیدگل و کشور را به دنبال دارد.

فرماندار آران و بیدگل با قدردانی از عباس قاسمی جنگلبان نمونه استان اصفهان، عرصه‌های منابع طبیعی، مراتع و محیط زیست را به عنوان سرمایه‌های ملی ایران برشمرد و افزود: نقش مشارکت‌های مردمی از یکسو و نقش قرق‌بانان، محیط‌بانان و جنگل‌بانان در محافظت، صیانت و حراست از ۱۲۰ هزار هکتار از بقایای طبیعی و جنگل‌های دست‌کاشت شهرستان در احیا و تقویت امنیت زیستی منطقه مهم، کلیدی و بی‌بدیل است.

وی تاکید کرد: در این راستا ارتقای حمایت‌های قانونی از جنگل‌بانان و نیز توسعه لوازم و تجهیزات خودرویی و غیرخودرویی محیط‌بانان و قرق‌بانان می‌تواند به تحقق توسعه پایدار عرصه‌های محیط‌زیست، منابع طبیعی، آب و خاک منجر شود.

شهرستان آران و بیدگل با ۱۴ هزار هکتار باغ و مزرعه در شمالی‌ترین نقطه استان، در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سازمان حفاظت محیط زیست فرمانداران دام و طيور کاشان آران وبیدگل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان حفاظت محیط زیست فرمانداران وزارت جهاد کشاورزی سازمان حفاظت محیط زیست فرمانداران دام و طيور کاشان آران وبیدگل آران و بیدگل هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۱۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود

 علیرضا ملاشاهی در جلسه تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شهرداری و شرکت مخابرات، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها یکی از اصلی‌ترین پایه‌های توسعه و پیشرفت هر منطقه‌ای است و یکی از این زیرساخت‌ها در حوزه ارتباطات است.

وی با اشاره به شتاب طرح ملی فیبرنوری مشترکان خانگی افزود: با برنامه‌ریزی و سیاست‌های دولت سیزدهم و تاکید استاندار سیستان وبلوچستان هر روز شاهد توسعه و پیشرفت در تمامی عرصه‌ها در این استان هستیم و امروز نیز طرح ملی فیبر نوری مشترکان خانگی برای دومین بار در شهر زابل در حال اجراست.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل ادامه داد: در راستای کاهش بار ترافیکی و ثبت تخلفات رانندگی، ۲۰ دوربین‌ پلاک‌خوان از سوی شرکت مخابرات خریداری و در نقاط پیش بینی شده با مدیریت شهرداری در سطح این شهرستان نصب خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل