Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:05:09 GMT

۶۲ درصد جمعیت مراغه واکسن کرونا زدند

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۱۵۶۴

۶۲ درصد جمعیت مراغه واکسن کرونا زدند

اصغر تنومند در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: هنوز روحیه ایثارگری دوران دفاع مقدس در جامعه ما جاری بوده و  در مقاطع مختلف نشان داده اند با همدلی می توان به راحتی چالش های بزرگ را پشت سر گذاشت که امروز نیز بیماری منحوس کرونا یکی از مهم ترین دغدغه های جامعه است.

وی ادامه داد: با وجود چالش های مختلف در سال های گذشته، مردم پای در میدان عمل گذاشته و از میهن، حریم و حرم و سلامت همنوعان خود دفاع کرده اند و این امتیاز بسیار ارزشمندی است که کمتر جامعه ای از آن بهره مند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنومند با اشاره به همبستگی ملی در مبارزه با ویروس کرونا و تاثیر آن در گذر از موج های مختلف آن گفت: در ایام کرونایی، همه نیروهای جهادی پای کار بودند چه زمانی که در ابتدای شیوع کرونا به همکاری نیروهای کشوری و لشگری نیاز بود و چه امروز که همه بسیج شده اند تا در سریعترین زمان واکسیناسیون انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم مراجعه مردم به این مراکز برای تسریع در واکسیناسیون و ریشه کنی این ویروس گفت: با اینکه در مقاطعی ازدحام متقاضیان تزریق واکسن را داشتیم اما به نظر می رسد امروز بازهم نیاز داریم از ظرفیت مردمی و روحیه همدلی آنان برای تشویق دوستان و آشنایان به تزریق واکسن کرونا بهره مند شویم.

تنومند ادامه داد: هنوز جنگ با ویروس کرونا تمام نشده و واکسیناسیون به عنوان یکی از راههای قطع زنجیره انتشار در مقطع فعلی در اولویت است.

وی اضافه کرد: اکنون نیز باید مانند زمان جنگ هر شخص خودش را موظف به تزریق واکسن و تشویق حداقل ۱۰ نفر از اطرفیان خود به تزریق بداند.

وی افزود: ما باید بتوانیم حداقل ۸۰ درصد از همشهریان را در سریعتزین زمان واکسینه کنیم تا شاهد کاهش تدریجی بیماری و به دنبال آن کاسته شدن از محدودیت ها باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز در این همایش گفت: کشورمان در نزدیک به سه قرن گذشته درگیر جنگ های مختلفی شده است و دوران هشت سال دفاع مقدس تنها جنگی بوده که در آن  نه تنها وجبی از کشور عزیزمان به تصرف بیگانگان درنیامد بلکه به دنیا فهماند که مردم ایران عاشق میهن اسلامی و خاک وطنشان هستند و حاضرند برای دفاع از آنها جان و مال خود را فدا کنند.

سرهنگ پاسدار سعید رشیدی افزود: حماسه های این دوران میراث ماندگاری بوده که باید از آنها به خوبی صیانت شود تا نسل های آینده نیز از برکات آن بهره مند شود.

وی اضافه کرد: دستاوردهایی مانند روحیه فداکاری، عشق به میهن و از جان گذشتگی و خدمت به همنوع از دستاوردهای ارزشمند این دوران بوده است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی واکسن کووید 19 مراغه هفته دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی واکسن کووید 19 مراغه آذربایجان شرقی واکسن کووید 19 مراغه هفته دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۱۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود

دریافت 257 MB

محمد تقی صفری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برنامه ریزی ها لازم برای استقبال و تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی (دشتی نظری) در گناوه با برگزاری نشست‌های مختلف انجام شده است.

فرماندار گناوه افزود: این شهید والامقام جمعه شب در مسجد امیرالمومنین با برگزاری برنامه ویژه همراه با سخنرانی و مداحی استقبال خواهد شد.

همچنین بعد از ظهر روز شنبه همزمان با سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم تجدید میثاق و وداع با شهید در مصلی جمعه برگزار می‌شود و سپس پیکر مطهر این شهید والامقام تا گلزار مطهر شهدای گناوه بر دستان مردم قدرشناس شهرستان تشییع خواهد شد و در کنار همرزمان شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.

شهید والامقام «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) متولد ۱۳۴۳ که در زمان شهادت ۲۰ سال سن داشت در گناوه جز شهدای جاویدالاثر تا قبل از احراز هویت به شمار می‌آمد.

شهید غلامی در سال ۱۳۶۲ جمعی تیپ ۵۵ هوابرد شیراز به منطقه عملیاتی جنوب اعزام شده بود که در ۲۶ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله جاده العماره - بصره به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید در جریان تفحص سال ۸۸ در منطقه عملیاتی پیدا و در نجف آباد اصفهان به عنوان شهید جاویدالاثر در میان شهدای گمنام خاکسپاری شد و پس از گذشت ۳۷ سال انتظار، هویت این شهید گرانقدر از طریق آزمایش DNA در سال ۱۴۰۰ شناسایی شد.

فیلم: عصمت اسماعیلی

کد خبر 6094567

دیگر خبرها

  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • نسل جوان با رشادت های دفاع مقدس آشنا شوند
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من