Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ماسک‌های صورت در برابر انتشار ویروسی که باعث ابتلا به کووید-۱۹ می‌شود، ابزار محافظت کننده‌ای محسوب می‌شود اما افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند نیز از ماسک صورت برای تصفیه آلاینده‌های مضر استفاده می‌کنند. با این حال در برخی شرایط سطح بالایی از تصفیه لازم نیست مانند زمانی که سطح آلودگی هوا پایین است یا هنگامی که شخصی در فضای باز به تنهایی ورزش می‌کند و به‌ طور کلی برای انتشار کووید-۱۹ یک فعالیت کم‌خطر محسوب می‌شود اما ماسک‌های فعلی نمی‌تواند خود را با شرایط متغیر وفق دهد؛ با گذشت زمان، در نتیجه استفاده از این ماسک‌ها نفس حبس شده و بازدم می‌تواند احساس گرما، رطوبت، بوی بد دهان و ناراحتی ایجاد کند؛ به‌ ویژه هنگامی که بازدم بیشتری در حین تمرین وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش یوروکالرت ،سونگ هوان کو و همکاران وی می‌خواستند دستگاه تنفسی بسازند که بتواند به‌ طور خودکار ویژگی‌های تصفیه آن را در پاسخ به شرایط متغیر تنظیم کند به همین دلیل یک فیلتر هوای پویا با ریز حفره‌ها ایجاد کرده‌اند که با کشیده شدن فیلتر منبسط و باعث می‌شود هوای بیشتری از آن عبور کند.

افزایش قابل‌ توجهی در تنفس‌پذیری فیلتر که از نانوالیاف الکتروریسی ساخته شده بود، تنها با کاهش ۶ درصدی در بازده تصفیه به دست آمد. سپس گروه تحقیق یک بسط یابنده در اطراف فیلتر قرار دادند که به یک وسیله قابل حمل و سبک متصل بود و شامل حسگر، پمپ هوا و تراشه ریز کنترل‌کننده است.

این وسیله به‌ صورت بی‌سیم با یک رایانه خارجی با نرم‌افزار هوش مصنوعی متداول(AI) که به ذرات معلق در هوا و همچنین به الگوهای تنفسی کاربر در حین ورزش واکنش نشان می‌دهد، متصل شد؛ سپس ۲ فیلتر در هر طرف ماسک صورت قرار گرفت و روی داوطلبان انسانی آزمایش شد. هنگامی که یک داوطلب در یک محیط آلوده ورزش می‌کرد، بسط یابنده به‌ درستی باعث افزایش کمتر اندازه منافذ نسبت به زمانی که در هوای تمیز ورزش می‌کرد، می‌شد. 

محققان بیان کردند نرم‌افزار هوش مصنوعی به دستگاه تنفس مصنوعی این امکان را می‌دهد تا با ویژگی‌های تنفسی منحصربه‌فرد افراد سازگار شود و بتواند برای ایجاد ماسک شخصی صورت استفاده شود.

آنان افزودند: برای این که سیستم کوچکتر، سبک‌تر و کمتر دست و پا گیر شود، در نهایت می‌توان بسط یابنده را دوباره طراحی کرد تا مکانیزمی بدون پمپ داشته باشد.

نتایج این تحقیق در مجله  ACS Nano منتشر شده است.

پربیننده ترین نحوه دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا + لینک ارده شیره ، این خوشمزه شفا بخش با طبعی گرم آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۷/۶) این دانه فقط مرگ را درمان نمی کند آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۷/۷)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۱۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان

هوای سه شهر خوزستان روز دوشنبه طبق آخرین داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور در وضعیت خطرناک تنفسی قرار گرفت و پیرو این آلودگی، مدارس چهار شهرستان استان غیرحضوری شد.

دریافت 15 MB

دیگر خبرها

  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند