Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولیعهد سعودی در دیدار با مشاور امنیت ملی آمریکا بر اجرای طرح آتش بس فوری در تمامی جبهه‌های جنگ با یمن تحت نظارت نمایندگان سازمان ملل متحد تأکید کرد. «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در گفتگو با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا درباره طرح سعودی برای پایان دادن به بحران ۷ ساله جنگ با یمن گفتگو و رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این گفتگوی دوجانبه که در ریاض پایتخت عربستان سعودی انجام شد، محمد بن سلمان بر اجرای طرح آتش بس فوری در تمامی جبهه‌های جنگ با یمن تحت نظارت نمایندگان سازمان ملل تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، در طرح ارائه شده از سوی مقامات سعودی با درخواست سازمان ملل متحد برای بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعا به منظور ورود و خروج کمک‌های انسانی و همچنین پهلوگیری کشتی‌های نفتی در بندر حدیده یمن موافقت می‌شود.

علاوه بر این، طبق طرح ادعایی مذکور، با آغاز مذاکرات میان طرف‌های داخلی یمن (دولت رئیس جمهور مستعفی و فراری منصور هادی و نیرو‌های مردمی یمن، انصارالله) برای دستیابی به یک راه حل سیاسی بلند مدت موافقت می‌شود.

از سویی دیگر، مشاور امنیت ملی آمریکا ضمن تأکید بر اینکه ایالات متحده طی ۷ سال جنگ علیه یمن به طور تمام و کمال در کنار طرف سعودی ایستاده و با کمک‌های تسلیحاتی خود به ریاض در مقابل عملیات‌های دفاعی نیرو‌های مردمی یمن اقدام کرده، توضیح داد: «جو بایدن از نیت مقامات سعودی برای پایان دادن به بحران یمن و دستیابی به یک توافق سیاسی دائم میان طرف‌های [درگیر در جنگ]داخلی این کشور استقبال می‌کند».

دو طرف همچنین با حضور نمایندگان انصارالله در روند گفتگوی میان حزبی در یمن زیر نظر نمایندگان سازمان ملل متحد توافق کردند.

علاوه بر این، سالیوان و بن سلمان بر ضرورت توسعه همکاری‌های راهبردی در تمامی ابعاد و زمینه‌ها و دیگر مسائل منطقه خاورمیانه نیز به توافق نظر رسیدند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: عربستان سعودی یمن بن سلمان جیک سالیوان جنگ با یمن سازمان ملل بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۱۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

بنابر گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آنها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901043

دیگر خبرها

  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • رسمی؛ جدایی تیاگو سیلوا از چلسی در پایان فصل ۲۰۲۳/۲۴
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • تابستان داغ بارسلونا؛ به این 5 وینگر چپ علاقه داریم
  • چرا لیورپول به جای آموریم، سراغ اشلوت رفت؟