Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@13:39:21 GMT

شهردار اصفهان؛ رویای ما شهر اسلامی است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۱۷۶۰

ایسنا/اصفهان شهردار اصفهان گفت: هرکسی برای این شهر رویایی دارد و رویای ما شهر اسلامی و تجلی اسما الحسنی در دل شهر اصفهان است.

علی قاسم زاده در مراسم تکریم و معارفه شهردار اصفهان که صبح امروز (پنجشنبه_۸ مهرماه) در مسجد امام(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه اصفهان شهری اطت که هویت دارد و باید به عنوان امانت به آیندگان بسپاریم، اظهار کرد: نباید نسبت به این شهر بی احترامی کنیم و یا کاری کنیم که از عملکرد ما وزر و وبالی به دامن این شهر بنشیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هرکسی برای این شهر رویایی دارد، گفت: رویای ما شهر اسلامی و رفتن به سمت شهر اسلامی است. از شهر اسلامی تعابیر متعددی شده است، برخی متوقف در علائم و نشانه‌هایی مثل مساجد شده اند که درست است اما به پوسته شهر اختصاص دارد، درحالی که هر شهری به غیر از جسم، روحی دارد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه روح شهر اسلامی تجلی اسما الحسنی در دل شهر است، افزود: به همان میزان که اسما الحسنی در شهر تجلی داشته باشد آن شهر می تواند ادعا کند که شهر اسلامی است، شهری که عدالت باید در آن موج بزند، علم و عالم مورد تکریم باشد، زیباترین شهر باشد، شهر اسلامی باید مظهر همه اسما الهی باشد و میزان اسلامی بودن آن در همین موضوع است.

وی ادامه داد: صرف تعظیم شعار و حفظ نشانه ها باعث نمی شود شهری اسلامی باشد، اگرچه بسیار مهم است اما نمی توانیم بدون توجه به ویژگی های اصلی، ادعای شهر اسلامی را بکنیم.

قاسم زاده با بیان اینکه نظام آفرینش، نظام احسن است، گفت:  انتطار احسن الخالقین از ما احسن العمل است. اگر امروز همه کارهای ما احسن باشد فردا هم باید به فکر احسن باشیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه زحمات زیادی در طول دوره مدیریت شهری کشیده شده و هرکسی تلاش کرده حال شهر را بهتر کند، ابراز امیدواری کرد که شعار زندگی خوب در شهر اتفاق افتد.

وی گفت: همانطور که انتظار مردم و علمای شهر است باید در شهرداری اصفهان به سمت درآمد پاک برویم، چراکه رزق پاک به روح شهر جلا می بخشد، اما درآمد شبهه ناک آدم را خسته می کند. رزق حلال همانطور که برای افراد مهم است برای شهر هم مهم است. امروز بودجه خوبی داریم اما بخشی از آن از درآمدهایی است که ریشه در نارضایتی مردم و استقراض و وام دارد.

قاسم زاده با بیان اینکه قرار است شهر را با مشارکت آحاد مردم اداره کنیم، خاطرنشان کرد: در این دوره مدیریت شهری فقط به محورهای اصلی و معابر شهر اکتفا نمی‌کنیم، به دل محلات خواهیم رفت.

به گزارش ایسنا، شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: معتقدم کار در مدیریت شهری به ویژه به عنوان شهردار حرکت روی پل صراط است که هم می‌شود از این مسیر به بهشت رفت و هم قعر جهنم. از خدا استمداد می طلبم کمک کند از مسیر این صراط به بهشت بروم.

محمد نورصالحی_رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این‌مراسم فاوتاکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی شهر باید با قدرت و قوت ادامه پیدا کند، گفت: اما جمع شورای ششم فقط این هدف را نداشت که پروژه های شهر را تکمیل کند، هدف ایجاد تحول است.

وی افزود: اتمام پروژه‌های عمرانی کار لازم و ضروری است، اما نحوه کسب درآمد و هزینه در شهر نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه کزد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به پیام انتخاب علی قاسم زاده به عنوان شهردار اصفهان اشاره و اظهار کرد: پیام این انتخاب توجه به زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی در کنار توجه به زیرساخت های عمرانی شهر است و امیدواریم کارنامه موفقی از حضور نیروهای انقلابی در این دوره ارائه کنیم.

گفتنی است در بخش پایانی پایانی مراسم کلیدی که توسط یکی از هنرمندان اصفهان ساخته و با اشعاری از کمال الدین اسماعیل مزین شده به شهردار جدید اصفهان سپرده شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر اصفهان شهردار اصفهان شهر اصفهان مديريت شهري شهردار اصفهان شهر اسلامی قاسم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۱۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند

استاندار کرمان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش «شهردار شو» با حضور دهه هشتادی‌ها گفت: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش شهردار شو با حضور دهه هشتادی‌ها، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی به عنوان اولین بحران کشور بعد از انقلاب که به قول شهید سلیمانی بهترین فرصت‌ها در آن فراهم شد، عمده رزمندگان همین نسل جوان بودند و افزود: مردم توقعات متعدد دارند شاید یک شهردار نتواند پاسخگوی همه انتظارات باشد، اما وقتی جمع زیادی مشارکت می‌کنند پاسخگویی بهتر می‌شود و پیامد تصمیماتشان را هم می‌پذیرند.

استاندار کرمان خطاب به دهه هشتادی‌ها حاضر آن‌ها را مدیران فردای جامعه دانست که شهامت به خرج دادند و مسئولیت شهردار محله را پذیرفتند و گفت: راه‌اندازی این پویش با محوریت مسجد اتفاق خوشایندی بود که موجب تقویت رابطه مسجد با نوجوانان و جوانان شد.

در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان که با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، استاندار کرمان در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، گروه سرود پسران سلیمانی به سرپرستی بلال حسنی به اجرای برنامه پرداختند و از رئیس و اعضای شورای شهر رفسنجان نیز به مناسبت روز ملی شوراها تقدیر شد.

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان در این مراسم با تشکر از شورای شهر مردمی گفت: اگر شهرداری موفقیتی دارد، به خاطر نیت الهی و حمایت شورا از شهردار و شهرداری است.

کد خبر 748901

دیگر خبرها

  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده