Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر اردن در راس هیئتی از وزرای این کشور وارد بیروت شده و امروز دیدارهایی با مقامات لبنانی خواهد داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از وب سایت النشره، منابع خبری از ورود «بشر الخصاونه» نخست وزیر اردن به لبنان خبر دادند.

براساس این گزارش نخست وزیر اردن که شب گذشته وارد بیروت شد امروز به کاخ نخست وزیری لبنان رفته و با «نجیب میقاتی» نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته بشر الخصاونه در راس هیئتی از وزرای اردن وارد فرودگاه بین المللی بیروت شده و توسط نجیب میقاتی و «ولید الحدید» سفیر اردن مورد استقبال قرار گرفت.

بعد از رسیدن هیئت وزرای اردن به فرودگاه بیروت نجیب میقاتی و نخست‌وزیر اردن در سالن فرودگاه یک دیدار چند دقیقه‌ای با یکدیگر داشتند.

امروز همچنین قرار است نخست وزیر اردن با «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان و «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور دیدار کند.

نجیب میقاتی: انتخابات پارلمانی در موعد مقرر برگزار می‌شود/ عملکرد مثبت تیم فنی سوریه برای انتقال گاز به لبنانعوامل عقب‌گرد لبنانی‌ها در پرونده ترسیم مرز دریایی و مذاکره با صندوق بین‌المللی پولآمادگی خط لوله گاز سوریه برای دریافت گاز مصر و انتقال آن به لبنان

این اولین سفر یک مقام خارجی به لبنان پس از تشکیل دولت جدید در این کشور به ریاست «نجیب میقاتی» است.

هفته گذشته، عبدالله دوم، پادشاه اردن، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به وضعیت لبنان، گفت که وضعیت نابه‌سامان اقتصادی و انسانی لبنان بر سرنوشت‌ میلیون‌ها تن سایه انداخته است و ملت لبنان در این شرایط سخت نیازمند حمایت ما برای عبور از این بحران هستند.

وی افزود که لازمه این موضوع همکاری بین‌المللی با لبنان براساس برنامه‌ای دقیق و منظم با مشارکت همگان است.

اخیرا نیز نشست‌های میان دو کشور به منظور مذاکره برای انتقال برق از اردن به لبنان از طریق سوریه، برگزار شده و سازوکار اجرای این عملیات در دست بررسی قرار دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نخست وزیر اردن نجیب میقاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۱۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه از سفر ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به دوحه خبر داد.

به گزارش تسنیم، یک مقام آگاه از مذاکرات آتش بس در غزه به رویترز گفت که ویلیام برنز رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند در حالیکه مذاکرات غزه «در آستانه فروپاشی» است.

این مقام همچنین بیان کرد که واشنگتن و دوحه فشار حداکثری را بر روی اسرائیل و حماس بمنظور ادامه مذاکرات وارد خواهند آورد.

رژیم صهیونیستی چشم‌انداز آتش‌بس در غزه را تضعیف کرده زیرا درخواست حماس مبنی بر پایان جنگ و خروج نظامیانش از غزه در ازای آزادی گروگان‌ها را نمی‌پذیرد.

حماس امروز اعلام کرد که دور مذاکرات آتش بس در قاهره به پایان رسیده است و هیات حماس امشب برای مذاکره با رهبری این گروه به قطر باز خواهد گشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • ممانعت فرانسه از ورود پزشک فلسطینی به خاک این کشور