Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در آئین امضای تفاهم‌نامه با مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی گفت: تمرکز و اولویت ما در مواقع بحرانی حفظ سرویس و خدمات ارتباطی است

دکتر یزدانیان در آئین امضای تفاهم‌نامه با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر طیف گسترده همکاریها اظهار داشت: تمرکز و اولویت ما در مواقع بحرانی حفظ سرویس و خدمات ارتباطی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سابقه این پژوهشگاه به عنوان مرکز تحقیقات مخابرات، به ارائه گزارش مختصری از اقدامات صورت گرفته در حوزه تحقیق و توسعه و آینده پژوهی در پژوهشکده‌ها و مراکز موجود در پژوهشگاه پرداخت و زمینه‌های موجود همکاری را بیان کرد.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این نشست که با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی و معاونان این مرکز برگزار شد، با تاکید بر حفظ خدمات ارتباطی در وزارت ارتباطات در مواقع بحران گفت: اولویت ما در مواقع بحرانی در وهله نخست حفظ خدمات ارتباطی مستقل از ماهیت فیزیکی تجهیزات و با استفاده از روش‌های جایگزین است.

وی در ادامه یکی از زمینه‌های همکاری را نظام‌های هشدار عنوان کرد و گفت: از طریق هوش مصنوعی می‌توان در زمینه شبکه سنسوری پیش هشدار اقدام کرد. همچنین از توانمندی موجود در حوزه ارتباطات نیز می‌توان برای شبکه اطلاع رسانی هشدار سریع استفاده کرد.

یزدانیان همچنین یکی دیگر از زمینه‌های همکاری را استفاده از توانمندی موجود در پژوهشکده امنیت در خصوص رصد رخدادهای امنیتی و اشتراک اطلاعات برشمرد و افزود: در پژوهشکده فناوری اطلاعات نیز در زمینه ایجاد شبکه هوشمند اطفا حریق دستاوردهای خوبی به ویژه به عنوان مورد مطالعاتی در جنگل‌های گلستان پیاده سازی شده است که می‌تواند به عنوان زمینه همکاری مشترک مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: مرکز هوش مصنوعی هم با توجه به همکاری این مرکز با دانشگاه امیرکبیر در زمینه ابررایانه سیمرغ زیرساخت مناسبی برای تحلیل داده‌ها ایجاد کرده است که امکان خوبی در اختیار دو طرف برای بهره گیری از این توانمندی در تحلیل داده‌ها فراهم می‌کند.

در این مراسم دکتر شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز با استقبال از پیشنهادات مطرح شده توسط دکتر یزدانیان، امکان همکاری در خصوص سامانه‌های هشدار و پاسخ سریع در مواقع زلزله را بسیار مهم ارزیابی و با اشاره به وجود حجم عظیمی از داده‌های گردآوری شده در زمینه طیف شتاب در این مرکز از دهه ۶۰ تا کنون تحلیل این داده‌ها با استفاده از مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه را از زمینه‌های مهم همکاری عنوان کرد.

وی تهدیدات طبیعی از جمله زلزله، سیل و فرونشست را جز دغدغه‌های موجود در حفظ سرمایه‌های کشور دانست و گفت: قانون مدیریت بحران نگاه پیشگیرانه به این مبحث دارد و با توجه به پیشینه و ظرفیت‌های فاخر پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حوزه مقابله با مخاطرات و کاهش خطرپذیری و حفظ سازه‌های وزارت ارتباطات، امیدواریم بتوانیم در قالب تفاهم‌نامه شاهد اقدامات پیشگیرانه باشیم.

در پایان این نشست، سند تفاهم‌نامه همکاری‌های پژوهشی، آموزشی و اطلاعاتی دو طرف، به امضای دکتر یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دکتر شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی رسید./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی خدمات ارتباطی تفاهم نامه داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر شنبه در نشست هماهنگی در اجرای طرح ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان بوشهر، از همدلی و همکاری فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و واحدها در تحقق برنامه‌های وزارت متبوع، بخصوص پروژه ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان اظهار تقدیر کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه ملی توسعه فیبرنوری FTTx در استان بوشهر به عنوان اولین استان شروع کننده در این بخش، عنوان کرد: توسعه شبکه فیبرنوری در سطح استان یک الزام است و باید با اهتمام ویژه، این مهم را در اسرع وقت اجرایی کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با توجه به چالش‌های ارائه شده از سمت اپراتورها، هدف از برگزاری این نشست را انجام هماهنگی و تسهیل امور بیان کرد.

سملیان گفت: تا کنون در شهر بوشهر ۴۲ کیلومتر، شهر برازجان ۲۷ کیلومتر، شهر گناوه ۱۸ کیلومتر، عالی شهر ۱۵ کیلومتر، شهر کنگان ۱۰ کیلومتر و شهر عسلویه ۳ کیلومتر فیبر نوری کار شده است.

وی در پایان به تکلیف شهرداری‌ها، طبق بند (پ) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی به منظور رعایت تعرفه و صدور مجوز حداکثر ۱۵ روز به پیمانکاران معرفی شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد.

کد خبر 6090087

دیگر خبرها

  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد