Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ایرج حیدری صبح امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت، با اشاره به ظرفیت های شیلاتی استان، عنوان کرد: با توجه به چشم اندازی که در زمینه پرورش آبزیان از جمله میگو و ماهی در قفس در بلند مدت برای هرمزگان ترسیم شده است ایجاد زیرساخت ها برای پایداری این صنعت از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سرمایه گذاری های گسترده ای در صنعت شیلات هرمزگان صورت پذیرفته است که نیازمند برنامه مدون برای به ثمر نشستن سرمایه گذاران در این بخش است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: رونق پروش میگو و ماهی در قفس هرمزگان زمینه ساز ایجاد فرصت های جدید شغلی در مناطق ساحلی، افزایش تولید و ارز آوری برای کشور خواهد شد.

حیدری با تاکید بر رفع مشکلات کارخانجات پودر ماهی، افزود: کارخانجات تولید پودر ماهی به عنوان صنایع پایین دستی حوزه شیلات نیازمند حمایت در رفع مشکلات هستند.

وی گفت: با تامین خوراک مورد نیاز کارخانجات پودر ماهی زمینه فعالیت این صنایع با حداکثر ظرفیت در هرمزگان از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط مهیا شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: اولویت مهم اساسی در زمینه کارخانجات پودر ماهی و فعالان بخش صید حفظ ظرفیت های اشتغال در این بخش هاست.

حیدری با تاکید بر حذف واسطه ها از صنعت شیلات، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی ذیربط نسبت به حذف واسطه ها و دلال ها از صنعت شیلات به ویژه میگو و ماهی برای تامین بدون دغدغه خوراک مورد نیاز کارخانجات پودر ماهی اقدام کنند.

وی گفت: اولویت اول و اساسی در زمینه محصولات شیلاتی تامین نیاز بازار استان است و در صورت وجود مازاد تولید و تایید دستگاه های اجرایی ذیربط نسبت به صادرات اقدام گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، اظهار داشت: کارخانجات تولید پودر ماهی برای حضور موفق در بازارهای هدف کیفیت محصول تولیدی خود را بهبود بخشند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: ایرج حیدری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان هرمزگان صنعت شیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۲۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی صبح شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: دولت بر اساس راهبردی که تعیین شده و در راستای نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» جلسه‌ای با چایکاران و هیأت مدیره سندیکای کارخانجات چای در سازمان چای برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه حمایت و پشتیبانی خود را از چایکاران اعلام کردیم، افزود: همانطور که ۳۰ درصد افزایش تولید در سال گذشته افزایش قیمت نیز در خرید تضمینی برگ سبز چای نیز داشته‌ایم.

استاندار گیلان با تاکید با تاکید بر اینکه تاکنون یک گرم از چای سنواتی در چرخه مصرف قرار نگرفته است، اضافه کرد: به زودی در جهت تعیین تکلیف چای سنواتی تصمیم گیری خواهد شد و به این دغدغه جامه عمل پوشانده می‌شود.

عباسی با اشاره به واردات چای طی هماهنگی با آقای مخبر انجام شده تلاش می‌شود پس از تولید چای و ارزیابی‌های صورت گرفته به اندازه نیاز کشور وارد شود، گفت: چایکاران در تولید تلاش کنند ما نیز پای کار هستیم.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی نیز برای کارخانجاتی که سرمایه گذاری کرده و چایکاران برای بهسازی باغات چای پیش بینی شده است، ادامه داد: کارخانجات مطالبات باقیمانده چایکاران را پرداخت کنند لذا در سال آینده اجازه نخواهیم داد به طول بیانجامد.

کد خبر 6089681

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • ماهانه ۶ هزارتن شیرخشک در کشور مصرف می‌شود
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد