Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ یکی از مطالبات مهم صیادان استان بوشهر فراهم شدن امکانات و تجهیزات لازم برای شناور صیادی است که در این زمینه وزیر کشور برای افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی استان بوشهر به ۱۵۰ اسب بخار موافقت کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر صید و صیادی است که بر اساس آمارها سالانه افزون بر 60 هزار تن انواع آبزیان در خلیج‌فارس محدوده استان بوشهر صید و به بازار عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان بوشهر با خلیج فارس دارای طولانی‌ترین ساحل و مرز دریایی است که زمینه صید و صیادی برای ساحل‌نشینان در شهرها و روستاهای فراهم کرده است.

بر اساس آمارها 3 هزار و 800 شناور قایق و لنج  استان بوشهر مجوز صید آبزیان در خلیج‌فارس دارند که 10 هزار نفر از این طریق امرار معاش می‌کنند.

در سال‌های اخیر به سبب صید بی‌رویه و استفاده از روش‌های گوناگون، ذخایر آبزیان در خلیج‌فارس تخریب شده و کمبود ذخایر دریایی، صیادان برای مستقر در صیدگاه‌ها دیگر نیاز به سفر به مسافت طولانی صید کنند.

ضرورت افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی

به گفته صیادان به‌سبب مسافت زیاد صیدگاه‌ها و خطر بروز طوفانی و متلاطم شدن دریا و امواج دریا، باید با افزایش قدرت موتوری شرایط رسیدن سالم صیادان به بندرگاه در مواقع بحرانی فراهم شود.

امام جمعه دیر با بیان اینکه شغل بیشتر مردم ساحل‌نشین بندر دیر و شهرها و روستاهای تابعه این شهرستان صید و صیادی است اظهار داشت: صیادی شغل بسیار سخت و پر مشقت است و مسئولان باید بیشتر به این شغل توجه کنند

حجت‌الاسلام سید علی حسینی افزود: صید و صیادی دارای مشکلات فراوان ست و مسئولان باید برای تحقق مطالبات صیادان چاره‌اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه صیادان با زحمت زیاد به سفر صید آبزیان می روند تا روزی حلال به دست آورند گفت: بندر صیادی دیر به‌عنوان بزرگترین بندر صیادی کشور مطرح است که توجه به خواسته‌های صیادان باید در اولویت قرار بگیرد.

قدرت موتور قایق‌های صیادی استان بوشهر افزایش می‌یابد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در نشست بررسی مشکلات شناورها صیادی، یکی از مطالبات صیادان را افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی دانست و اظهار داشت: در سال‌های اخیر به سبب صید بی‌رویه، ذخایر آبزیان در خلیج‌فارس استان بوشهر دچار صدمه شده و صیادان به صیدگاه‌ها با مسافت طولانی‌تر سفر می‌کنند.

محمد تقی ایرانی یکی از مطالبات مهم صیادان استان بوشهر را افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی دانست و بیان کرد: با توجه به طولانی بودن بعد مسافت صیدگاه‌ها استان بوشهر، برای برخی از صیادان به سبب پایین بودن قدرت موتور قایق‌های صیادی برای سفر به مسافت طولانی با مشکلاتی همراه بود و از طرفی ممکن بود در مواقع حوادث گرفتار امواج دریا و یا با کمبود سوخت مواجه شوند.

صیادان بوشهری 1800 تن میگو در خلیج‌ فارس صید کردندگزارش| تیغ گرانی بر گرده ساحل‌نشینان خلیج فارس؛ کدام نهاد مسئول تنظیم قیمت "آبزیان" است؟صید سالانه 50 تا 60 هزار تن انواع آبزیان در آب‌های بوشهر/آغاز صید میگو در استان بوشهر

وی افزود: در راستای تحقق مطالبات صیادان برای اینکه خودشان از این اضطرار نجات دهند افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی و تجهیز این شناورها با امکاناتی مانند بیسیم مورد توجه ویژه قرار گرفت.

با دستور وزیر کشور برای افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی به 150 اسب بخار موافقت شد

ایرانی، با بیان اینکه این مطالبه به‌‌حق صیادان بوشهری در سفر اخیر وزیر کشور و رئیس شورای امنیت بررسی شد خاطر نشان کرد: به پیشنهاد استان بوشهر و با دستور وزیر کشور برای افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی به 150 اسب بخار موافقت شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر اضافه کرد: برای استفاده قایق‌های صیادی به بیسیم این مهم برای کار کارشناسی و راهکارهای لازم به اداره کل بنادر و دریانوردی واگذار شد که ان‌شاءالله بعد از ارائه نظر کارشناسی، در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود.

70 درصد از میگو پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود

استان بوشهر سهم مهمی در صید آبزیان از جمله ماهی و میگو دارد و در این راستا در بخش پرورش آبزیان نیز دارای جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور است و حدود 70 درصد از میگو پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

ساخت شهرک‌های شیلات از برنامه‌های مهم استان بوشهر است که با تکمیل شهرک شیلات رودشور گناوه ظرفیت تولید میگو پرورشی 2 برابر افزایش می‌یابد.

پرورش ماهی در قفس یکی دیگر از ظرفیت‌های خوب استان بوشهر است که در این حوزه هم ماهی سی‌باس در خلیج‌فارس محدوده آب‌های استان بوشهر پرورش داده می‌شود.

انتهای پیام/190/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آبزیان در خلیج فارس وزیر کشور استان بوشهر صید و صیادی صیدگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

آفتاب‌‌نیوز :

موضوع تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه یکی از دغدغه‌های بزرگ این روز‌های فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی است. در همین راستا اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در کنار اتاق اصناف و اتاق تعاون به عنوان نمایندگان بخش خصوصی کشور در حال رایزنی با بخش‌های مختلف حاکمیت هستند.

در هفته گذشته اتاق ایران و اتاق تهران دیدار‌هایی با برخی نمایندگان مجلس و دولتی‌ها داشتند. در نتیجه این دیدار‌ها نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس نظر خود در مورد تعطیلی پنجشنبه را پس گرفتند و اعلام کردند باید در این مورد مجددا بررسی صورت بگیرد. از سوی وزارت امور خارجه از موافقت خود در مورد تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه سخن گفته است.

اواخر هفته گذشته محمد اسماعیل صادقی، معاون اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه در نشستی با جمعی از فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی در اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: وزارت امور خارجه با تحلیل و بررسی شرایط اقتصادی، تعطیلی شنبه را به دولت پیشنهاد داده و در این رابطه با نظر بخش‌خصوصی و اتاق بازرگانی همسو است.

صادقی با بیان اینکه اضافه شدن روز‌های پنج‌شنبه به ایام تعطیلی پایان هفته کشور، برای بخش اقتصاد و تجارت کشور زیان به همراه خواهد داشت و عاملی بازدارنده برای سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد که وزارت امور خارجه، تعطیلی جمعه و شنبه را به دولت پیشنهاد داده‌است.

بهمن عشقی دبیرکل اتاق تهران نیز در این دیدار با اشاره به مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با تعطیلی پنج‌شنبه اعلام کرد: اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و فعالان اقتصادی مخالف تعطیلی پنجشنبه هستند.

او تاکید کرد که نظر اتاق بازرگانی، تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه است چرا که نزدیکی و تطابق روز‌های کاری بخش‌های اقتصادی ایران با جهان برای حفظ تعاملات و همکاری‌ها، ضروری است. وی یادآور شد که تعطیلی پنجشنبه و جمعه در ایران، فاصله زمانی تعاملات اقتصادی و مالی ایران با دیگر کشور‌ها را به چهار روز افزایش می‌دهد و این اتفاق در عین حال، آسیب جدی به بخش ترانزیت و حمل‌و‌نقل کشور وارد می‌کند.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس SE
  • (ویدئو) خوانندگی جالب یوسف صیادی برای حامد آهنگی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک