Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین شاهرخی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از شناسایی کودکان کم‌شنوا و ناشنوا، انجام مداخلات بهنگام درمانی موجب برگشت یا کاهش آسیب‌های ایجادشده می‌شود؛ جبران هزینه بخشی از درمان‌ها توسط سازمان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توانبخشی بهنگام که اصلی‌ترین وظایف معاونت توانبخشی است بخش بزرگی از تاخیرهای زبان‌دریافتی جبران می‌شود؛ در سال ۹۹ با تامین کمک هزینه تجهیزات برای ۷۵۰ نفر نیازمند، سمعک با هزینه بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر متقاضی، کمک هزینه کاشت حلزون به ۱۵ نفر با هزینه سه میلیون تومان برای هر فرد و تعمیر دستگاه کاشت به ۵۶ نفر با هزینه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر متقاضی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهرخی اظهار داشت: مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی زیر ۱۵سال تحت نظارت سازمان با همکاری بخش غیردولتی با هدف تامین حداکثری سطح استقلال و عملکرد گروه هدف و با یارانه کامل ۱۳۵ هزار تومان برای هر نفر در ۲ مرکز به ۱۷۵ کودک کم‌شنوا شهر تهران به ارایه خدمات شنوایی شناسی گفتار درمانی، مربی آموزشی، روانشناسی می‌پردازد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این مرکز افراد تا ۱۵ سال را پذیرش می‌کند، به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر کشور از اسفند ۹۸ با توجه به لزوم استمرار خدمات جهت پیشگیری از افت عملکرد کودکان و با تامین بستر اینترنت آموزش‌ها به صورت آنلاین ارایه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران اضافه کرد: مرکز حرفه‌آموزی و پشتیبانی شغلی برای افراد بالای ۱۵ سال یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها و برنامه‌ریزان افزایش کیفیت زندگی پس از ترخیص از مراکز آموزشی است؛ در پاسخ به این نیاز، مراکز حرفه‌آموزی که هدف اصلی آنها آموزش تخصصی یک حرفه بر حسب علایق و توانمندی فرد است صورت می‌گیرد.

شاهرخی گفت: این افراد با حضور در کارگاه‌های حمایتی و مراکز پشتیبانی که مرحله گذار از آموزش به محیط واقعی اشتغال و یا تثبیت در شغلی پایدار است ورود می‌کنند؛ در این کارگاه‌ها ۲۰ درصد از یارانه پرداختی سازمان به عنوان پول جیبی به توانخواه پرداخت می‌شود.

وی افزود: فرد واجد شرایط با معرفی اداره بهزیستی شهرستان پس از ارزیابی و راهنمایی شغلی توسط مرکز، پذیرش و طی آن ارزیابی مستمر تا یک سال در محل کار توسط کارشناسان خبره سازمان انجام می‌شود.

شاهرخی یادآور شد: یکی از مهتمرین مشکلات گریبانگیر توانخواهان کم‌شنوا در دوران همه گیری کووید ۱۹ لزوم استفاده از ماسک توسط افراد و نداشتن امکان لب خوانی برای این قشر است، که پیشنهاد می‌شود با رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی برای ارتباط موثر با این قشر از ماسک استفاده نشود، علاوه بر خدمات فوق کمک هزینه دانشجویی با توجه به مقطع تحصیلی به این افراد تعلق می‌گیرد.

برچسب‌ها غربالگری ناشنوایان سازمان بهزیستی کشور اداره کل بهزیستی استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غربالگری ناشنوایان سازمان بهزیستی کشور غربالگری ناشنوایان سازمان بهزیستی کشور اداره کل بهزیستی استان تهران کم شنوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد، بدون شک آفات و موانع زیادی وجود دارد اما باید در زوایا و قواعد مختلف قانون رعایت شود.

 آیت الله علیرضا عبادی امروز پنجشنبه (۶ ارردیبهشت) در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری اظهار کرد: اصل نهضت، انقلاب و نظام برای حق و عدالت است و این هدیه بزرگ خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه جریان پنجم اردیبهشت طبس یک سمبل است، افزود: این مهم منحصر به این امر تنها نیست. در فتنه سال ۸۸ که زبان دیپلماسی را کنار زدند، دشمن شکست مفتضحانه ای خورد.

وی تصریح کرد: هر کجا کم آوردیم باید به قانون اساسی رجوع کنیم، همه ما یک خانواده هستیم و مسئولان مختلف باید کمک کنند تا یک نهادی همانند فراجا تنها نماند.

وی افزود: در اغتشاشات تحمیلی دشمن دچار آسیب هایی شدیم اما در مقابل آن جوان های ما همه گوش شنوا دارند و می توان با آن ها حرف زد منتها در کنار عمل. 

امام جمعه بیرجند گفت: دشمن در تبلیغات و توجیهات مهارت دارد اما مقاومت مردم غزه و عملیات وعده صادق گوش ها را شنوا کرده و همه باید هماهنگ و حساب شده با هم عمل کنیم.

آیت الله عبادی در پایان تصریح کرد: ما حرف برای گفتن داریم اما شرایط این تبیین را باید با کار فرهنگی فراهم کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • ۱۶ میلیارد تومان حراج خرده فروشی سازمان اموال تملیکی استان تهران ثبت شد
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور ، امتحان نهایی و تجهیزات تقلب در تهران
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور، امتحان نهایی و تجهیزات تقلب در تهران