Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستند «موج اول» که در اولین روز‌های شیوع ویروس کرونا ساخته شده است، روایتی از اولین شهید مدافع سلامت در گلستان است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی دانشجو، مستند «موج اول» به کارگردانی زهرا مسلمی‌پور در بخش مسابقه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد و امشب از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.


مسلمی‌پور، کارگردان این اثر درباره سوژه این فیلم گفت: مستند «موج اول» روایتی از اولین شهید مدافع سلامت استان گلستان، آقای دکتر عبدالله عباسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او زندگی بسیار پرباری از نظر علمی و اجرایی داشته است، اما این مستند روایت کل زندگی ایشان نیست، بلکه بخش کوتاهی از زندگی ایشان یعنی از زمانی که ویروس کرونا وارد کشور شده و ایشان به عنوان خط مقدم مبارزه با آن در بیمارستان حضور دارند تا زمانی که خودشان مبتلا شده و در نهایت به شهادت می‌رسند را به تصویر کشیده‌ایم.

وی اضافه کرد: در این مستند ۲ نکته بسیار قابل توجه است؛ یکی اینکه فردی را می‌بینید که تمام زندگی‌اش را برای یک کار اختصاص داده و بار‌ها جان بیماران را نجات داده است، اما حالا که خودش درگیر این بیماری شده نمی‌تواند برای خودش کاری بکند. نکته دوم هم اینکه یک پزشک چه قدر می‌تواند فداکار باشد که حتی علیرغم اینکه خودش بیمار بود، وضعیت بیماران را پیگیری می‌کرد و به کار خودش ادامه می‌داد.

این مستندساز درباره پرداخت به سوژه‌ای مثل کرونا در قالب اسناد تصویری و مستند گفت: در زمان وقوع بحرانی مثل کرونا عده‌ای معتقدند که باید بگذاریم بحران تمام شود، چند سال هم بگذرد و سپس فیلم بسازیم که این اتفاق باعث می‌شود که دقیق‌تر به سوژه نگاه کنیم. این دیدگاه درست است، اما آیا در روز‌های ابتدایی وقوع یک بحران نباید هیچ عکس یا تصویری گرفته شود؟ آیا به این بهانه که اشراف دقیقی از سوژه نداریم و نمی‌توانیم کار عمیقی از آن بسازیم، کل سوژه را باید فراموش کنیم؟ به نظرم روایت‌های دست اول از یک بحران بسیار جذاب‌تر و پربازدیدتر است

مسلمی‌پور با اشاره به روند تولید این فیلم مستند گفت: این اثر در همان روز‌های ابتدایی ورود ویروس کرونا به کشور یعنی در اسفندماه سال ۱۳۹۸ ساخته شد و به همین دلیل نامش را «موج اول» گذاشتیم. در آن روز‌های ابتدایی علیرغم وجود بیماری و ترس‌هایی که از آن وجود داشت تصویربردار ما در بیمارستان حضور پیدا کرد و تصاویر بسیار ماندگاری را تهیه کرد.

عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از:

کارگردان: زهرا مسلمی‌پور، تهیه‌کننده: حسین حضوری، مشاور کارگردان: محمدرضا اکبری، تصویربرداران: محمدرضا اکبری و حسین حضوری، تصویربردار هوایی: احمد اسماعیلی، صدابردار: علی مسیح‌آبادی، تدوین: حسین حضوری، منشی صحنه: محدثه مظفری، موسیقی: بلیک نیلی، طراح پوستر: محدثه عامری و عکاس: فائزه کابلی
براساس این گزارش، مستند «موج اول» امشب، ۸ مهرماه ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن امشب ساعت ۲۴ و فردا ساعت ۹ صبح است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مدافعان سلامت مستند مستند کارگردان مسلمی پور موج اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فاطمه اسفندیاری گفت: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

او گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

او در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیونی به بانک معرفی می‌کنند..

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

او گفت:خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

فاطمه اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • گفت‌وگو باکارگردان مجموعه‌مستند «پابه‌ماه»/ قصه‌هایی تماشایی از امید و زندگی
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند
  • تولد ستاره جدید رئال برابر بایرن!
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم