Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نهم مهر ماه در تقویم جهانی به نام روز جهانی سالمند نام گذاری شده که نشان از اهمیت توجه به سالمندان است.

وی افزود: به دلیل افزایش رفاه، مسائل درمانی و اصلاح سلک زندگی سن سالمندی در دنیا به ۷۵ سال افزایش یافته و هم اکنون ۹ درصد جمعیت جهان سالمند است که تا سال ۲۰۵۰ این آمار به ۱۶ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به جمعیت سالمند در استان، تصریح کرد: در استان کرمانشاه، ۲۲۹ هزار نفر معادل ۱۱.۴ درصد جمعیت استان کرمانشاه را سالمندان تشکیل می‌دهند که شامل ۱۱۲ هزار مرد و ۱۱۶ هزار زن است.

محمدی خاطر نشان کرد: بیشتر جمعیت سالمندان استان کرمانشاه در شهر زندگی می‌کنند و تنها ۸۰ هزار سالمند در روستاها ساکن هستند.

وی با بیان کرد: جمعیت کشور و استان کرمانشاه رو به سالمندی است و تا سال ۱۴۲۰، ۲۰ درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: شهرستان دالاهو دارای بیشترین و ثلاث باباجانی دارای کمترین تعداد سالمند در استان کرمانشاه است.

محمدی اضافه کرد: از مجموع ۲۲۹ هزار سالمند در استان کرمانشاه ۱۵ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی استان قرار داشته و ۳۱ هزار سالمند از خدمات ارائه شده بهزیستی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در استان کرمانشاه پنج مرکز خصوصی شبانه روزی نگه داری از سالمندان و هفت مرکز روزانه بهزیستی وجود دارد که به سالمندان مشاوره‌های گوناگون ارائه می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز روزانه و شبانه روزی نگه داری سالمندان افزایش یافته و استان کرمانشاه دارای کمترین میزان ابتلاء و مرگ و میر در مراکز بهزیستی است.

کد خبر 5316821

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه شهرستان دالاهو ثلاث باباجانی سالمندی روز جهانی سالمند پیری جمعیت اربعین 1400 اربعین حسینی ویروس کرونا مرز مهران بوشهر هفته دفاع مقدس علامه حسن زاده آملی عکس استانها آمار کرونا واکسن کرونا گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی ایلام خراسان رضوی استان کرمانشاه بهزیستی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۲۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار شهرستان پلدشت در جلسه ستاد خانواده و جمعیت این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد گفت : شهرستان پلدشت از لحاظ جمعیت با نرخ رشد جمعیت  89/2 درصدی رتبه نخست استان را در اختیار دارد.

اکبرزاده خاطر نشان کرد: با توجه به نرخ رشد جمعیت در این شهرستان  ما از مسئولین ذی ربط پیگیر تحقق امتیازات برای خانواده های دو قلو و سه قلو و بیشتر به این شهرستان هستیم .

فرماندار شهرستان پلدشت گفت:  در سال گذشته  به میزان ۱۱۵۸ نفر ولادت  در این شهرستان اتفاق افتاده که نسبت به سال ماقبل آن ۳۰ درصد افزایش داشت.

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • در گذشت پیرترین معلم ایران در سن ۱۰۷ سالگی
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه