Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی قیمت کالا‌های اساسی مانند برنج، شکر، مرغ و گوشت نشان می‌دهد که قیمت اغلب کالا‌های اساسی در ۵ ماه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: بررسی قیمت کالا‌های اساسی و مهم در مرداد ماه امسال نسبت به مرداد ماه سال گذشته نشان می‌دهد که قیمت اغلب کالا‌های اساسی مانند برنج، گوشت، مرغ و شکر رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک در مرداد ماه ۱۴۰۰ نسبت به مرداد ۱۳۹۹ در مجموع ۱۸ درصد رشد داشته است که براین اساس قیمت هر کیلوگرم آن از ۲۰۷ هزار و ۸۵۶ ریال در مرداد ۱۳۹۹ به ۲۴۵ هزار و ۳۱۳ ریال در مرداد ماه ۱۴۰۰ رسیده است.

قیمت برنج تایلندی نیز در مرداد ۱۴۰۰ نسبت به مرداد ۱۳۹۹ در مجموع ۵۰ درصد رشد داشته است و از هر کیلوگرم ۱۰۳ هزار و ۳۳۹ ریال در مرداد ۱۳۹۹ به ۱۵۵ هزار و ۱۰۲ ریال در مرداد ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

برنج طارم اعلام و برنج داخلی هاشمی درجه یک نیز در مرداد ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۴۴ و ۴۳ درصد افزایش قیمت داشته است.

براساس این گزارش قیمت هر کیلوگرم شکر سفید در مرداد ماه سال گذشته ۸۴ هزار و ۳۹۵ ریال بوده که در مرداد ۱۴۰۰ با افزایش ۶۳ درصدی به ۱۳۷ هزار و ۹۳۱ ریال رسیده است.

گوشت گوساله نیز در بازه زمانی یاد شده ۵۲ درصد افزایش قیمت داشته، به طوری که قیمت هر کیلوگرم آن از ۷۹۳ هزار و ۵۰۲ ریال در مرداد ۹۹ به ۱ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۳۶۰ ریال در مرداد ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

قیمت گوشت گوسفندی دربازه زمانی یاد شده ۳۲ درصد افزایش داشته است.

قیمت هر کیلوگرم مرغ نیز در مرداد ۱۴۰۰ نسبت به مرداد ۱۳۹۹ در مجموع ۵۳ درصد افزایش داشته است و از هر کیلوگرم ۱۷۶ هزار و ۷۰۹ ریال در مرداد ۹۹ به ۲۷۰ هزار و ۴۷۱ ریال در مرداد ۱۴۰۰ رسیده است.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت نان در راه است؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اقتصاد قیمت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اقتصاد قیمت قیمت هر کیلوگرم کالا های اساسی مرداد ۱۴۰۰ ریال در مرداد نسبت به مرداد ۱۴۰۰ نسبت مرداد ماه درصد افزایش مرداد ۱۳۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، در معاملات امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان معامله می‌شود.

دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۱۰۱ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۳۴ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۳۷ تومان است.

کد خبر 847375 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی یورو دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای
  • قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها