Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از گمرک، «سید روح اله لطیفی» افزود: بر اساس مصوبات سازمان همکاری اقتصادی اکو مبنی بر راه اندازی کریدور  ITI (استانبول_تهران_اسلام آباد) توسط اعضای این سازمان برای اتصال شرق به غرب، دو محموله پارچه و لاستیک در این هفته از کراچی پاکستان تحت کارنه تیر حرکت خود را آغاز کرد و شب گذشته از طریق مرز میرجاوه وارد خاک ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گمرک ایران نیز در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و به عنوان مسئول اجرای کنوانسیون گمرکی «تیر» در کشور با هماهنگی سایر دستگاه ها در مرز میرجاوه استان سیستان و بلوچستان و دستگاه های مرتبط کشوری، اقدامات لازم را برای اجرایی شدن این کریدور و حرکت محموله ها به سمت مرز بازرگان به عنوان مرز خروج به انجام رسانده است.

لطیفی تاکید کرد: گمرک ایران آمادگی دارد همان طور که با ایجاد زیرساخت لازم و برای اولین بار در دنیا ETIR را با کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان اجرایی کرده است، با همکاری پاکستان نیز می تواند امتداد این رویه را از پاکستان به ترکیه در کریدور شرق به غرب و از پاکستان به جمهوری آذربایجان در مسیر جنوب به شمال اجرا کند.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری و دولت توجه به همسایگان و بهره مندی از مزیت های جغرافیایی و ترانزیتی کشور است، بنابراین هر اقدامی در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و دستیابی به منافع ملی و منطقه ای و نهایتا همگرایی کشورهای همسایه در اولویت گمرک مانند سایر ارکان اقتصادی و سیاسی کشور قرار دارد.

دو محموله لاستیک و پارچه که از  کراچی پاکستان تحت صحابه تیر سفرش را آغاز کرده، بنا است با عبور از خاک ایران و خروج از مرز بازرگان به مقصد نهایی اش در استانبول منتقل شود.

به گزارش ایرنا، کنوانسیون تیر، مهمترین کنوانسیون ترانزیت بین المللی با ۷۶ کشور عضو و با حضور بزرگترین اقتصادهای دنیا است که جمهوری اسلامی ایران یکی از موثرترین و فعال‌ترین اعضای این کنوانسیون طی سال‌های اخیر بوده است.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران پاکستان ایرنا مقام معظم رهبری آذربایجان رهبر معظم انقلاب ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران پاکستان ایرنا جمهوری اسلامی ایران پاکستان ایرنا مقام معظم رهبری آذربایجان رهبر معظم انقلاب ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام

حامد قربانی رییس هیات نجات غریق و غواصی استان ایلام اظهار از گشت کمیته پیشگیری از غرق شدگی استان ایلام در شهرستان‌های آبدانان دریاچه دوقلو که میزبان سیل عظیمی از گردشگران بوده انجام وظیفه کرده است، خبر داد.

رییس هیات نجات غریق و غواصی استان با بیان اینکه ۶ گشت نجات غریق در استان در حال فعالیت است، عنوان کرد: این ۶ گشت در شهرستان‌های دره شهر، بدره، آبدانان، ایلام و ایوان در حال ارائه خدمات به مردم عزیز هستند.

وی اظهار کرد: این گشت‌زنی‌ها در فصل تابستان در استان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هرساله با فرارسیدن فصل گرما شاهد حادثه غرق شدگی در استخر‌ها و اماکن آبی هستیم که پیشگیری از آن نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است، افزود: کاهش آمار غرق شدگی در رودخانه‌های استان در سالجاری صفر بوده است که این آمار بی‌سابقه بوده و این مهم را مدیون جانفشانی و از خود گذشتگی منجیان غریق هستیم.

قربانی ادامه داد: پیشگیری از غرق شدگی به آموزش همگانی در خصوص خطرات موجود در اماکن آبی مختلف، فرهنگ سازی استفاده صحیح و ایمن از اماکن آبی و همچنین جلب مشارکت سازمان‌های مرتبط مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مدارس و سمن‌ها نیاز دارد.

قربانی گفت: چندین دوره آموزشی و همسان سازی مدرسین و منجیان غریق استان نیز در دستور کار هیات در سال جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • ورود سامانه‌ بارشی فعال به خوزستان
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان