Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مطالبات مردمی در شبکه‌های اجتماعی با این مضمون مطرح شد که شهدای گمنام مدفون در شهرستان فیروزآباد بعد از گذشت ۱۵ سال از خاکسپاری، هنوز گنبد و بارگاهشان آلاچیق است.

حسین آرگیو فرماندار شهرستان فیروزآباد گفت:  هدف از دفن شهدای گمنام در دانشگاه‌ها، روستاها و پارک‌ها این است که به خودمان و بویژه نسل جوان جامعه یادآوری کنیم عده‌ای در برهه‌ای از تاریخ این سرزمین برای عزت و شرف اسلام و انقلاب جان خود را نثار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: حرمت، جایگاه و شان این شهیدان با ساخت المان مناسب و مرکزی فرهنگی باید در جامعه حفظ شود زیرا بسیاری از المان‌های شهدای گمنام و مراکز فرهنگی محیطی برای زیارت مردم و مکانی برای اجرای برنامه‌های مناسب با شان شهیدان است.

آرگیو با اشاره به مقبره شهدای گمنام شهرستان فیروزآباد تصریح کرد: این مکان با برنامه ای از پیش تعیین شده بر روی تپه ای به دور از شهر و منازل مسکونی طراحی و  پیش از این، بلوار کشی، لبه گذاری و آسفالت بیش از یک کیلومتر مسیر دسترسی به این مقبره به عرض ۴۰ متر  ساخته شده است.

فرماندار شهرستان فیروز آباد  ادامه داد: پله گذاری و نور پردازی این محوطه وسیع از دیگر اقدامات دستگاه های متولی در این مکان فرهنگی است.

او افزود: با پیش بینی های اعتبار عمرانی و فرهنگی ، تنها المان شهدای گمنام که به صورت موقت اجرا شده که باید تغییر یابد  و با سبک معماری اسلامی ایرانی ساخته شود.

شهرستان فیروزآباد در ۹۲ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مطالبه یادمان شهدای گمنام شهرستان فیروزآباد شهدای گمنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۳۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ بدرقه شهدای گمنام در رفسنجان و اصفهان

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، تشییع شهدای تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه در دو شهر رفسنجان و اصفهان با حضور پرشکوه مردم برگزار شد.

دریافت 33 MB

تصویربردار: بهروز نادری،حسین میرزااسدی / تدوینگر: مریم غلامی

دیگر خبرها

  • ویدیو/ بدرقه شهدای گمنام در رفسنجان و اصفهان
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد
  • لیست حمایتی جبهه مطالبه مردمی تبریز اعلام شد
  • ۲۳ یادمان و حرم شهید گمنام در سطح دانشگاه‌های استان کرمان وجود دارد
  • استقبال گرم مردم کرمان از ٢ شهید گمنام در یک شب بارانی + فیلم
  • یادمان شهدای کارگر در خطه کویر
  • غبارروبی قبور شهدای فرهنگی در شهرستان آران و بیدگل
  • شهرستان اشکذر میزبان شهید گمنام