Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پیمان صابریان»، رئیس کمیته سلامت بهداشت و درمان اربعین درباره مجموعه اقدامات انجام گرفته طی ۲۴ ساعت گذشته جهت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته ۳ هزار و ۶۰۰ نفر تردد در مرزها انجام شده که از این تعداد ۱۵۰ نفر غیر ایرانی و ۳ هزار و ۴۵۰ نفر ایرانی بوده‌اند، همچنین در بررسی های به عمل آمده تا کنون تست های مربوط به بیماری‌های سل مالاریا التور و تست کووید ۱۹ منفی گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تداوم فعالیت‌های حوزه سلامت محیط شامل کلرسنجی آب آشامیدنی، کلرزنی منابع آب، نظارت، اصلاح سیستم آبرسانی و پساب گفت: نظارت بر اسکان و قرنطینه زوار کرونا مثبت در نقاط مرزی در حال انجام است.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین ادامه داد: استقرار نیروهای بهداشتی و درمانی در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه با همکاری نیروهای بهداشتی و درمانی ارتش، سپاه، ناجا و بسیج تداوم یافته است، همچنین ظرفیت بیمارستان‌های تهران شامل بیمارستان طالقانی، مدرس، شهدای تجریش، حضرت رسول اکرم (ص)، لولاگر، فیروزآبادی، شهدای هفت تیر، شهدای یافت آباد و فیروزگر علاوه بر نظارت‌های قبلی حفظ شده است.

صابریان از استقرار ۵۰ تیم جهت تست سریع در هر شیفت در مرز شلمچه خبر داد و گفت: همچنین ۲۵ تیم جهت تست سریع در هر شیفت در مرز مهران استقرار یافته و افزایش آمادگی در سالن ترانزیت پایانه ها جهت پذیرش مصدومان انجام گرفته است.

وی درباره بروز حادثه برای زائران بومی در حال تشرف به کشور عراق در برخورد با کامیونت و کامیون سنگین اعلام کرد: ۱۵ نفر در این تصادف دچار حادثه شدند و متاسفانه یک نفر از زائران در صحنه تصادف و زائر دیگر در بیمارستان جان خود را از دست داد.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به اینکه وضعیت یکی از مصدومین در بیمارستان نیز وخیم است، گفت: ۱۲ نفر از مصدومان این حادثه در بیمارستان شرکت نفت، بیمارستان گلستان و بیمارستان امام خمینی (ره) تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال مداوا هستند.

صابریان با اشاره به فعال بودن ۸۵ پایگاه سیار و ثابت اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک ایران و ۱۰ درمانگاه ثابت و بیمارستان صحرایی گفت: ۱۴۷۶ نفر تعداد کل مصدومین و حادثه دیدگان در این مدت بوده که ۲۰۱ نفر مراجعه و اعزام به مراکز درمانی صورت گرفته است.

 وی گفت: تعداد مصدومین و حادثه دیدگان درمان سرپایی ۱۲۷۵ نفر بوده و متاسفانه ۶ مصدوم به حادثه دیده منجر به فوت داشته‌ایم. همچنین در حال حاضر ۲۲ بستری در مراکز درمانی گزارش شده است.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به فعالیت ۴۶۸ میلیون متخصص، پزشک و کادر درمانی گفت: همچنین در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه آمبولانس اورژانس، ۱۳ اتوبوس آمبولانس اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک ایران و ۱۰ فروند بالگرد و هواپیمای اورژانس جهت خدمت رسانی به زائران فعال است.

 وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت ۱۰۸۰۰ ماسک یکبار مصرف میان زائران توزیع شده و ۳۶۰۰ مورد آموزش پزشکی چهره به چهره انجام گرفته است.

۴۷۲۳۵

کد خبر 1559709

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حوادث غیر مترقبه اربعین پیاده روی اربعین اورژانس بهداشت و درمان اربعین رئیس کمیته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: قوانین مربوط به این موضوع در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران پیاده سازی شده است و بیمه شدگان سلامت از امروز از آن بهره‌مند می‌شوند.


علی اربابی افزود: این طرح در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می‌شود که در قالب آن، تمامی خدمات در اسناد بستری، بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثناء داروی سرپایی)، و استفاده از ابزار (کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان، در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان است.

دیگر خبرها

  • ۷ نفر بر اثر واژگونی خودروی سواری در محور نیشابور- کاشمر مصدوم شدند
  • همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • نجات ۲۹ دریانورد هرمزگان از شرایط اضطرار/ ۳ فوتی و ۷ مجروح
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • ۱۲ مصدوم و یک فوتی در ۲ حادثه ترافیکی در اصفهان
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی