Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراخوان مرحله استانی دهمین دوره جایزه ادبی "یوسف" در اصفهان 

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان اصفهان از اعلام فراخوان مرحله استانی دهمین دوره جایزه ادبی "یوسف" با محوریت داستان‌های کوتاه دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، الهه رضایی گفت: پرداختن به حماسه آفرینی‌های رزمندگان هر استان در عملیات‌ و یگان‌ها، اشاره به شخصیت‌های شناخته شده دفاع مقدس و استفاده از زبان و گویش‌های محلی از جمله موضوعات این فراخوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح مقررات شرکت در این فراخوان بیان کرد: داستان‌های ارسالی نباید پیش از این در کتاب مستقل یا مشترک و یا نشریه‌ای منتشر شده باشد و نویسندگان فقط می‌توانند در یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف، در مرحله داوری حذف خواهند شد.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان با بیان اینکه داستان‌ها در سه بخش بزرگسال، نوجوان و شهدا به صورت جداگانه داوری خواهد شد اظهارداشت: آثار باید به صورت تایپ شده در قالب فایل متنی ارسال شود و محدودیتی از نظر تعداد، برای ارسال آثار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه داستان‌های منتخب در استان‌ها برای انتخاب آثار برتر به بخش ملی ارسال خواهد شد افزود: آثار برتر هر سه بخش ویرایش شده و در مجموعه‌های مجزا چاپ می‌شود.

رضایی تصریح کرد: مهلت ارسال آثار تا ۱۵ مهر است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان ارسال کرده و یا به سایت www.۱pelak.ir  مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: آثار برگزیده استانی به دبیرخانه بخش ملی راه خواهدیافت و در مرحله استانی در سه بخش به نفر اول یک میلیون تومان، به نفر دوم ۷۰۰ هزار تومان و به نفر سوم ۵۰۰ هزار تومان جایزه نقدی اهدا می‌شود.

احداث پنج باب واحد آموزشی در بهارستان

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان گفت: در طول پنج سال گذشته، هشت مدرسه با هزینه حدود ۱۶۰ میلیارد ریال توسط این شرکت به فضای آموزشی این شهر  اضافه شده است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید بهارستان به نقل از محمدرضا احمدی افزود: در پنج سال گذشته هشت مدرسه ۱۰ تا ۱۸ کلاسه در این شهر جدید به نام‌های هشت بهشت، سپاهان، حکیم فردوسی، زنده رود، حجاب، شهید حججی، مهندس کازرونی و دکتر کامروا توسط شرکت عمران بهارستان در این شهر جدید ساخته شده است.

وی با بیان اینکه برای ساخت و تجهیز هر کدام از این مدارس، از ۲ تا سه میلیارد تومان هزینه شده است ادامه داد: مدرسه ۱۲ کلاسه هشت بهشت با ۲ هزار و ۹۰۰ متر مربع مساحت و هزینه ۲۳ میلیارد ریالی،  مدرسه ۱۴ کلاسه سپاهان با سه هزار و ۵۷۷ متر مربع مساحت و هزینه ۱۷ میلیارد ریالی،  مدرسه ۱۲ کلاسه حکیم فردوسی با سه هزار و ۵۶۷ متر مربع مساحت و هزینه ۲۱ میلیارد ریالی و مدرسه ۱۵ کلاسه زنده رود با ۲ هزار و ۳۸۰ متر مربع مساحت و هزینه ۱۶.۵ میلیارد ریالی احداث شده است.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان اظهار داشت: مدرسه ۱۸ کلاسه حجاب با سه هزار و ۵۶۲ متر مربع مساحت و هزینه ۲۰ میلیارد ریال و مدرسه ۱۵ کلاسه شهید حججی با  چهار هزار و ۸۰۸ متر مربع مساحت و هزینه ۱۸.۵ میلیارد ریالی و مدرسه ۱۲ کلاسه مهندس کازرونی با سه هزار و ۵۳۴ متر مربع مساحت و هزینه ۲۰ میلیارد ریال و مدرسه ۱۲ کلاسه دکتر کامروا با مساحت ۲ هزار و ۳۸۱ متر مربع و هزینه ۱۶.۵ میلیارد ریالی ساخته شده است.  

برگزاری آیین گرامیداشت شهیدان دفاع مقدس در نایین

آیین گرامیداشت یادواره شهدای شهرستان نایین با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس و خادمان و خانواده‌های شهدا در صحن امام زاده سلطان سید علی نایین برگزار شد.

حجت الاسلام سید علی سجادی امام جمعه نایین در یادواره شهیدان دفاع مقدس در شهرستان  نایین اظهار داشت: شهدا به ما این درس را دادند که ما می‌توانیم در مقابل دشمن بایستیم.

وی افزود: شهدا با تمام توان خود در مقابل دشمن ایستادند و جنگ نظامی دشمن را با شکست مواجه کردند.

امام جمعه نایین خاطرنشان کرد: کسانی که امروز افسران جنگ اقتصادی و فرهنگی هستند، یاد می‌دهند که در این جنگ با اقتدا به شهدا، می‌توان در مقابل دشمن فائق آمد و در مقابل این جنگ‌ها و تهدیدها پیروز شد.

حجت الاسلام سجادی ادامه داد: یادواره‌های شهدا برای این است که ما راه شهدا را گم نکنیم و موتور حرکت انقلاب اسلامی را که به برکت خون شهدا در حرکت است، نگذاریم باز ایستد.

نایین در شرق استان اصفهان ۳۰۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

برچسب‌ها دفاع مقدس ادبیات داستانی اصفهان ادبیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس ادبیات داستانی اصفهان دفاع مقدس ادبیات داستانی اصفهان ادبیات متر مربع مساحت و هزینه مدرسه ۱۲ کلاسه میلیارد ریالی سه هزار شرکت عمران دفاع مقدس داستان ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، الهام زارع زاده در نشست خبری جایزه ملی داستان و بازآفرینی با تشریح بخش‌های مختلف این رویداد گفت: بخش رقابتی در پنج قسمت رمان و داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه، جستارنویسی و طرح داستان انجام می‌شود و بخش ترویجی این جشنواره نیز کارگاه‌های هنری و داستانی است که در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: این کارگاه ها، هنرمندان، نویسندگان و داستان نویسان را با روش بازآفرینی آشنا می‌کند و شامل موضوعات علمی است.

دبیر اجرایی جایزه ملی داستان و بازآفرینی درباره شرایط شرکت کنندگان تاکید کرد: به علت اهمیت و تازگی موضوع بازآفرینی هیچ گونه محدودیتی برای شرکت کنندگان نداریم و همه علاقمندان به نویسندگی در رده‌های سنی مختلف می‌توانند، در این جایزه ملی شرکت کنند.

زارع زاده افزود: نویسندگان و داستان نویسان می‌توانند، آثار متعددی در بخش‌های مختلف برای دبیرخانه ارسال کنند که هرکدام به طور جداگانه داوری و ارزیابی می‌شود.

وی درباره داوری آثار گفت: پس از دریافت آثار، داوران در بخش‌های مختلف ارزیابی‌های جداگانه‌ای خواهند داشت و از هر بخش ۱۰ اثر به عنوان برتر انتخاب می‌شود.

دبیر اجرایی جایزه ملی داستان و بازآفرینی افزود: امکان تمدید مهلت برای دریافت آثار وجود دارد و مراسم اختتامیه این جایزه نیز پاییز امسال با معرفی نفرات برتر در حوزه هنری اصفهان برگزار خواهد شد.

اعلام جوایزه برترین آثار

همچنین در این نشست احمد نوری رئیس جایزه ملی داستان و بازآفرینی در خصوص جوایز نفرات برگزیده گفت: در بخش رمان جوایز صد، ۵۰ و ۳۰ میلیون تومانی به نفرات اول تا سوم اهدا می‌شود و در بخش داستان کوتاه ۱۰ جایزه ۱۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در بخش داستان کوتاه کوتاه ۲ جایزه، پنج میلیون تومانی و در بخش جستارنویسی ۲ جایزه ۱۰ میلیون تومانی به بهترین آثار اهدا می‌شود و در بخش طرح داستان از ۱۰ اثر برتر به ارزش ۳۰ میلیون تومان برای تولید حمایت خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند، آثار خود را تا تیر امسال به دبیرخانه جشنواره به نشانی dastanvabazafarini.ir ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • خشت‌گذاری مدرسه ۶ کلاسه در محله فیروزآباد اشکذر
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد