Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@18:50:34 GMT

اجازه بدهید شورای شهر مستقل تصمیم بگیرد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۳۵۰۷

اجازه بدهید شورای شهر مستقل تصمیم بگیرد

به گزارش خبرنگار مهر پیمان عین القضاتی شامگاه چهارشنبه در جلسه فوق العاده صحن علنی شورای شهر اراک که با دستور کار انتخاب شهردار برگزار شد، اظهار کرد: اگر مجال باشد تمام فرآیند انتخاب شهردار را مطرح خواهیم کرد تا مردم اراک بدانند که چرا این شهر سالیانی است در عقب ماندگی دست و پا می‌زند، مردم اراک باید بدانند که با روش شیخوخیت و کدخدامنشی و القای نظرات خود نمی‌توان شهر را اداره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز شیربچه هایی در شورا حضور پیدا کرده‌اند تا کوس رسوایی افرادی که پشت القاب و عناوین ایثارگری پنهان شده‌اند را به صدا درآورند، و به مردم بگویند در روند انتخاب شهردار چه دست‌های پشت پرده بوده است.

این عضو شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه بعد از جلساتی، بنا شد که اعضا در عین وحدت گزینه‌هایی را مورد بررسی قرار دهیم، گفت: رسماً به اعضا اعلام کردم که به دلیل دروغ‌های بسیار تقاضا دارم برای ایجاد و حفظ اعتماد گزینه‌های مدنظر را بیان کنند، قرآن را وسط گذاشتم و آقایان دست روی قرآن گذاشتند و قسم خوردند که مطابق با واقعیت صحبت کنند. قرآن تمام هستی ماست، اما قرآن هم بر سر نیزه کردند.

عین القضاتی تصریح کرد: پس از این قرار، به پیشنهاد دوستان به منظور حفظ وحدت و انسجام درونی، گزینه‌هایی چون آقایان سلیم آبادی، شریفی، حسینی، قاسمی، جعفرپور، صوفی، صارمی، آجرلو و نوری مطرح شدند و به پیشنهاد آقای قریشی عضو شورا، آقای حمید حیدری نیز به گزینه‌ها اضافه شد و گفت و گوهایی با حیدری انجام شد.

وی ادامه داد: در زمان ارزیابی، آقای شریفی از سوی قریشی و محصولی با تیغ نقد مورد بررسی قرار گرفت و با صراحت اعلام شد وی جوان است و نمی‌تواند شهر را مدیریت کند در حالی که امید داشتیم این جوان با روح جوانش، نفسی در این شهر بدمد، اما آقایان براساس تجربه گذشته خود اعلام کردند که این فرد شایستگی لازم را ندارد در حالی که وی قائم مقام شهردار تهران در حوزه منابع انسانی بوده و رزومه مشخص دارد حتی آقای میرنظامی اعلام کرد که شریفی کاندیدای وی بوده است.

این عضو شورای شهر اراک عنوان کرد: پس از نقد آقایان، قریشی صراحتاً گزینه خود را حمید حیدری اعلام کرد و از این اجماع خوشحال شدیم، اما در زمان رأی گیری، محصولی و قریشی اعلام کردند که حیدری به دلیل آشنایی و سابقه کاری در حوزه شهرسازی و معماری، گزینه مناسبی است و ما هم قبول کردیم، ۲ رأی دادیم، اما حسن قربانی با عناوینی چون شراکت حیدری در پمپ بنزین رباط میل و غیره این گزینه را مورد نقد قرار دادند، مسئله اینجاست که آقای حسن قربانی باید اسناد خود را نشان دهد و بگوید چرا با آبروی مردم بازی می‌کند؟ و اسنادی که در این جلسه ارائه می‌دهد، اسنادی باشد که از لحاظ حقوقی معتبر باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک اظهار کرد: من سوابق آقای حیدری را بررسی کردم، وی ۲ پرونده دارد که دز زمان تصدی شهرداری مهاجران اتفاق افتاده است، یکی مربوط به گاز گرفته شدن فردی توسط یک سگ در مهاجران است و دیگری پرت شدن کودکی از روی سرسره و شکستن پا این کودک بود. اگر اسنادی وجود دارد اعلام کنید در غیر این صورت به عوامل شایعه ساز اعلام کنید که دست از سر این ماجرا بردارند و اجازه دهند شورای شهر مستقل تصمیم بگیرد.

وی عنوان کرد: نکته جالب اینجاست که آقایان محصولی و قریشی خودشان به گزینه‌ای که به ما معرفی کردند (حمید حیدری) رأی ندادند، آیا اسم این رفتار، فریب، نیرنگ و خدعه است یا نیست؟ این افراد به برادران مؤمن خود خدعه زدند، باید طبق قسمی که به قرآن خوردید صادقانه رفتار می‌کردید چرا این گونه با ما بازی می‌کنید؟ مگر به جز حقیقت و راستی و پیدا کردن یک نوکر برای مردم چیز دیگری در میان است؟ به مردم بگویید.

عین القضاتی گفت: شب گذشته با محصولی صحبت کردم و جریان را جویا شدم، وی گفت نکاتی که حسن قربانی در خصوص حیدری مطرح کرد من را مشوش کرد و برای ضربه نخوردن شهر رأی خود را پس گرفتم.

این عضو شورای شهر گفت: در حال حاضر در محیطی که آقایان طراحی کرده‌اند رأی می‌دهیم، همچنین در محیطی رأی می‌دهیم که با دروغ طراحی شده است و با فشار به اعضای شورا اجازه نمی‌دهند که حتی محصولی به کاندیدای خود رأی بدهد. آیا این گونه می‌خواهیم به وعده و قول خود به مردم عمل کنیم؟

عین القضاتی تاکید کرد: تقاضا دارم فرصت مجددی ایجاد شود و آقای حیدری در معرض افکار عمومی قرار گیرد چرا که موضوعاتی به دروغ مطرح شده است که باید از مراکز رسمی استعلام شود. اجازه دهید که بررسی مجدد انجام شود تا از بین یک پرتقال یک پرتقال را انتخاب نکنیم و انتصاب انجام ندهیم.

وی گفت: معتقدم برای مدیریت شهری نباید از آلومینیوم سازی استفاده شود، نیروی توانمند مانند آقای حیدری بهترین گزینه بود، اما آقایان پاسخ دهند که چرا چنین گزینه‌ای به راحتی حذف می‌شود و گزینه دیگری انتخاب می‌شود.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه استاندار مرکزی برای شورای پنجم مادر و برای شورای ششم دایه است، گفت: آقای استاندار مرکزی به جای ارسال نامه کنایه آمیز و چنگ زدن به روی شورای ششم، در حالی که چمدانتان را برای رفتن از استان مرکزی آماده می‌کنید، بگویید دستاوردتان برای مردم استان در طی مدت خدمتتان چه بوده؟ چه اقدامی برای رفع آلودگی شهر اراک انجام دادید که هم اکنون این شهر علاوه بر قطب سرطان، قطب بیماری ام اس کشور را به یدک می‌کشد.

عین القضاتی در پایان بیان کرد: برخی افراد از این مباحث خوشحال نشوند، چراکه اگر در این شورا گفت و گویی داریم با برادرانمان است و باید علاج واقعه قبل از وقوع کرد، امشب را به خاطر بسپارید، رأی من سفید خواهد بود، نمی‌خواهیم خاطره شورای پنجم تکرار شود و اراک مجدداً با چند شهردار روبرو شود.

کد خبر 5316737

منبع: مهر

کلیدواژه: اراک شورای ششم شورای اسلامی شهر اراک انتخاب شهردار علیرضا محمودی اربعین 1400 اربعین حسینی ویروس کرونا مرز مهران بوشهر هفته دفاع مقدس علامه حسن زاده آملی عکس استانها آمار کرونا گرگان واکسن کرونا دفاع مقدس جنگ تحمیلی ایلام کرمانشاه عضو شورای شورای شهر شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۳۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: استقلال مالی دانشکده علوم پزشکی چابهار پس از ۶ ماه تلاش بی وقفه و توجه ویژه دولت سیزدهم محقق شد و این نوید دهنده حل مشکلات بهداشتی و درمانی و ارتقای شاخص های سلامت منطقه جنوب سیستان و بلوچستان است.

منصور نعیم آبادی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پس از استقلال مالی و افتتاح حساب ۲۷۰ میلیارد ریال برای نخستین بار پس از راه اندازی این دانشکده به حساب شبکه‌های بهداشت و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار واریز شد.

وی گفت: اعتبارات در قالب برنامه ۱۰۰ روزه و مبتنی بر عملکرد مراکز تحت پوشش تخصیص و به حساب واریز می‌شود و امیدواریم شاهد تحولی در خدمت‌رسانی به مردم عزیز منطقه باشیم.

وی تصریح کرد: تزریق اعتبارات در چندین مرحله ادامه خواهد داشت و از سوی دیگر نظارت بر عملکرد و نحوه هزینه کرد نیز موشکافانه توسط کارشناسان ستادی انجام خواهد گرفت.

سرپرست معاونت توسعه دانشکده علوم پزشکی چابهار ضمن تقدیر از نگاه ویژه وزارت بهداشت به دانشکده علوم پزشکی چابهار و تقدیر از ‌حمایت‌های سرپرست دانشکده ابراز امیدواری کرد، در مدت کوتاهی بخشی از مشکلات زیرساختی و تجهیزاتی با رویکرد برنامه ۱۰۰ روزه مرتفع خواهد شد.

نعیم آبادی با اشاره به اینکه مشکلات بهداشتی و درمانی در جنوب سیستان و بلوچستان خیلی زیاد و محرومیت ها فراوان است مثلا در شاخص‌های بهداشتی، چابهار تنها منطقه‌ای است که پوشش سیستم شبکه آن ۵۰ درصد هست، افزود: شما در هیچ کجای کشور همچنین موردی را نخواهید دید، در همین استان سیستان و بلوچستان سراوان و زابل شاخص بهداشتی ۱۰۰ درصد است.

وی بیان کرد: سرانه‌ی تخت بیمارستانی در کل کشور به ازای هر یک‌هزار نفر ۱.۸ تخت در سیستان وبلوچستان ۹ دهم، جنوب بلوچستان  ۶ دهم و در چابهار (منطقه سواحل مَکُران)  ۴ دهم است این یعنی به این معنا است که در شهرستان های دشتیاری، زرآباد و قصرقند حتی یک تخت بیمارستانی وجود ندارد و حداقل در ۶ شهرستان حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار بیش از یک هزار و ۴۰۰ تخت تخت نیاز است تا به سرانه استاندارد کشوری در حوزه سلامت برسد.

به گزارش ایسنا، استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان ۴ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در شهرهای زاهدان، ایرانشهر، زابل و چابهار دارد.

دانشکده علوم پزشکی چابهار یکی از مراکز آموزش عالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در شهر چابهار است که در هشت اسفند ۱۴۰۰ و جلسه ۲۵۸ شورای گسترش دانشگاه علوم پزشکی با تأسیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی در چابهار موافقت کرد و در تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۲ رسما شروع به کار کرد و مدیریت سلامت ۶ شهرستان(شامل چابهار، کنارک، نیک‌شهر، دشتیاری، قصرقند و زرآباد) با یکهزار روستا و با جمعیت ۷۰۰ هزار نفر از منطقه بلوچستان را بر عهده دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست
  • پیگیری مستقل شدن دو بخش لواسانات و رودبار قصران
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • تصمیم قطعی گزینه جذاب بایرن: فقط خارج!
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند