Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد کرم‌الهی ظهر امروز در آئین اختتامیه جشنواره فانوس، با اشاره به ظرفیت هنرمندان لرستانی در حیات فرهنگی هنری، اظهار کرد: عرصه‌های جدید مبارزه پس از جنگ تحمیلی بسیار گمنام و مظلوم است.

وی خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس دو نوع هنرمند داشتیم، نخست هنرمندانی که رزمنده شدند و دیگری رزمندگانی که هنرمند شدند، در لرستان سهم هنرمندانی که رزمنده شدند بیشتر از رزمندگانی است که هنرمند شدند و این نشان می‌دهد که پایه اصلی باورهای اعتقادی برای تاثیرگذاری قوی‌تر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حوزه هنری لرستان با اشاره به مظلومیت فرهنگ در استان، افزود: در جلسات برای پیگیری حقوق صنفی هنرمندان بارها اقداماتی انجام شده، اما سطح اعتبارات فرهنگی در حوزه جاری و هزینه‌ای بسیار کم است.

کرم‌الهی بیان داشت: بزرگترین پتانسیل استان حوزه تاریخی تمدنی و فرهنگی است و دست مایه حقیقی لرستان برای پیشرفت و توسعه است.

وی با تاکید بر توجه ویژه به حوزه فرهنگ استان، اظهار امیدواری کرد که در سایه مجموعه فعالیت‌های دستگاه‌های فرهنگی، بیش از گذشته به مقوله توسعه فرهنگ توجه شود.

مدیرکل حوزه هنری لرستان با اشاره به رونمایی ۲۴ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس طی سال گذشته، تصریح کرد: همچنین طی این بازه زمانی  ۱۵۴ اثر دفاع مقدس چاپ شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ دفاع مقدس لرستان مدیرکل حوزه هنری لرستان رزمندگان هنرمند جشنواره فانوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۳۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول

‎به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید صادق جولا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول از برگزاری محفل شعر گویشی با حضور شاعران بختیاری، عربی و دزفولی در آستانه بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) خبر داد.

وی افزود: «این محفل شعر، فرصتی برای نمایش غنای فرهنگی و هنری دزفول و تجلیل از مقام شامخ امام رضا (ع) خواهد بود. شاعرانی از گویش‌های مختلف، اشعار خود را تقدیم حضرت می‌کنند و این، نمادی از وحدت و همدلی در پرتو محبت اهل بیت (ع) است.

جولا گفت: برنامه‌های چاووشی‌خوانی و آیین پا منبری، که از سنت‌های دیرینه دزفول است هم در این مراسم اجرا خواهد شد. حضور مدیرکل ارشاد خوزستان، رییس حوزه هنری استان و فرماندار دزفول، نشان از اهمیت این رویداد دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول ادامه داد: شهر دزفول قدمگاه حضرت رضا (ع) محسوب می‌شود و همواره میزبان رویدادهای فرهنگی و مذهبی بوده که فرصتی برای ترویج فرهنگ رضوی و تقویت پیوندهای معنوی جامعه است. از هنرمندان و شاعران شهرستان دعوت شده تا با حضور خود، به این مراسم غنا بخشند. همچنین، خدام آستان حضرت محمد بن موسی کاظم معروف به حضرت سبزه قبا (ع) با لباس‌های سنتی، در این مراسم حضور داشته و به اجرای مراسم در قدمگاه ایشان می پردازند.

کد خبر 6094918 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند