Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  دورهمی فرماندهان، رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس در اردوگاه الغدیر فتح آباد برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب در مورد هیچ منطقه‌ای جملاتی که برای تبریز و آذربایجان استفاده کرده اند را به کار نبرده‌اند

در این جلسه سردار عابدین خرّم فرمانده سپاه عاشورا ضمن سلام و درود به شهدای لشکر عاشورا اظهار داشت: از روح پاک این شهیدان استمداد می طلبیم که راهشان را ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از دو سالی که به خاطر کرونا نتوانستیم گرد هم بیاییم تدبیری اندیشیده شد تا یادگاران دفاع مقدس گردهم بیایند و صمیمت های دوران دفاع مقدس تکرار شود، امیدواریم با تمام شدن کرونا این دورهمی ها تکرار شود.

وی با بیان اینکه من همیشه می‌گویم اگر درباره تبریز و آذربایجان 29 بهمن نداشت ما در چه وضعیتی بودیم، گفت: هرسال رهبر انقلاب چنان از تبریز تجلیل و تمجید می کنند که انسان حسرت می‌برد که قدر و قیمت این خاک و مردم را که جریان ساز بوده نمی‌داند.

فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد هیچ منطقه‌ای جملاتی که برای تبریز و آذربایجان استفاده کرده اند را به کار نبرده‌اند.

وی در تعریف خاطره‌ای از شهید تجلایی ابراز داشت: هیچوقت یادم نمی رود وقتی در گوشه ای از آذربایجان غربی محاصره‌ای شکل گرفته بود به شهید علی تجلایی، احمد سلمانی و حاج ناصر بیرق پناه آوردیم و وقتی این انسانهای مومن را دیدیم احساس آرامش و امنیت کردیم.

سردار خرّم یادآور شد: بعدا این لشکر عاشورا چنان نام نیکی برجا گذاشت که امروز رهبر انقلاب می‌گویند که کمتر وقتی است که آقا مهدی از فکر من خارج شود؛ این نشان دهند این است که شهدا و فرماندهان این لشکر بی نظیرند.

 

چگونگی صدور حکم امام برای آزادی سوسنگرد

در ادامه حمید چیت چیان با اشاره به حضور در جمع فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس گفت: شاید کمتر اتفاق افتاده که در چنین جمعی باشم زیرا ویژگی خاص این جمع است که تمام جمع دوستان قدیمی حضور دارند و در این جا باید از رفتگان و رفقای شهیدمان یاد کنیم.

وی با تعریف خاطره‌ای از آزادسازی سوسنگرد توضیح داد: اوایل جنگ در شب عملیات در خیابان حافظ استراحت می کردیم که از تلفنخانه مرا صدا کردند که کریم مسافری از سوسنگرد تماس گرفته است، تلفن را برداشتم که چه شده است؟ آقا کریم گفت که این آخرین باری است که با شما حرف می‌زنم، سوسنگرد در محاصره است و تعدادی از بچه ها شهید شدند و عن قریب ما هم می‌رویم و گمان می‌کنم که اگر تلفن را زمین بگذارم دیگر نمی‌توانیم برگردیم و تماس بگیریم.

فرمانده سالهای دفاع مقدس ادامه داد: بلافاصله من به منزل شهید رحمان دادمان که فرمانده سپاه تبریز بود، رفتم و قضیه را به ایشان گفتم. شهید دادمان بسیار باهوش بود و گفت به خانه آقای مدنی برویم و ایشان را در جریان بگذاریم، به منزل شهید مدنی رفتیم و قضیه را گفتیم. آن زمان بنی صدر هنوز جانشین فرمانده کل قوا بود و کسانیکه دلداده خط امام بودند چندان در جنگ اثرساز نبودند.

وی تشریح کرد: آقای مدنی کمی تامل کردند و گفتند آقایان امام جمعه را بگیرید تا با آنها حرف بزنیم و با آقایان دستغیب، صدوقی، طاهری اصفهانی و اشرفی اصفهانی صحبت کرد و گفتند که سوسنگرد دارد از دست می‌رود و قرار گذاشتند صبح خودشان را به دفتر امام برسانند. آقای مدنی با شهید دادمان به خدمت امام رفتند که منجر به دستوری شد که امام فرمودند شهید فلاحی بلافاصله به سمت سوسنگرد حرکت کنند. اگر آن اتفاق نمی افتاد موضوع جنگ و سوسنگرد شرایط دیگری پیدا میکرد. خوشبختانه با آن تیزبینی شهید دادمان و مرحوم مدنی سوسنگرد آزاد شد.

 

خطاب به رزمندگان دفاع مقدس/ چرا همدیگر را فراموش می کنید

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خصوص راه‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از راه های انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید تشکیل چنین مجالسی است که زحمتکشان جبهه می‌بینند که فراموش نشدند، در چنین جلساتی مداحان دفاع مقدس مانند حاج بیوک آسایش را فراموش نکنیم.

وی ادامه داد: چرا همدیگر را فراموش می کنید؟ به سراغ هم بروید، هرجای جبهه دست بگذاریم یادگار شماست؛ مگر در کمک‌های مردمی در دفاع مقدس که جمع می‌شد، حاج علی اکبر دانشور، عزیز اسکندری، جعفر رضایی و مقصود پورمرادی فراموش می‌شوند؟مگر سردار شهید مهدی باکری فراموش می شود؟هر قسمت جنگ که بروید اینگونه است.مگر رزمندگان سوسنگرد از یاد می روند مگر سردار تجلایی و حاج ناصر بیرق از یاد می‌روند؟

وی با اشاره به دیگر راه‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس تصریح کرد: یکی از راه‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید و جوان جامعه تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، چاپ و نشر خاطرات این رزمندگان و فرماندهان و دیگری چاپ خاطرات و وصیت نامه شهداست. مخصوصا آموزش و پرورش نقش زیادی دارد که جوانان بدانند این رزمندگان چه کسانی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم یادآور شد: دوسال قبل بخشنامه کرده بودند که تا پنجم ابتدایی بردن محصلین به مزار شهدا ممنوع است و بعدا هم که اعتراض بلند شد، گفتند که بحث مزار شهدا نبود بلکه کلا آرامستان‌ها است که در روحیه کودکان اثر می‌گذارد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راه های انتقال دفاع مقدس تجلیل پدران و مادران و فرزندان و همسران شهداست؛ تجلیل نه یک روز در سال بلکه در طول سال است، آزادگان قهرمان نباید فراموش شوند و در طول سال به یاد این آزادگان و جانبازان باشیم؛ تجلیل از اینها انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کاروان راهیان نور یکی دیگر از راه های انتقال فرهنگ دفاع مقدس است، گفت: این کاروان‌ها بسیار اثربخش است و خودم به چشم دیدم که کسی برای تفریح آمده اما در خرمشهر به طرف شلمچه رفته و متحول شده و برگشته است، این کاروان ها را دست کم نگیرید.

جنگ به عنوان گنج است

وی ادامه داد: این موزه‌های دفاع مقدس که در تبریز هم به راه افتاده یکی دیگر از راه های انتقال فرهنگ دفاع مقدس است. جنگ به عنوان گنج است و وظیفه همه ماست که از آن مواظبت کنیم مخصوصا صدا و سیمای مراکز استان ها، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید وظایف زیادی دارند که با افراد حاضر در جنگ مصاحبه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان خاطرنشان کرد: امروز اگر این فرماندهان و رزمندگان از خاطرات دفاع مقدس بگویند به دور از تحریف مسائل مطرح می‌شود اما اینها یک به یک می‌روند و کسانی راوی می‌شوند که دوره راوی‌گری دیده‌اند نه اینکه جنگ را از نزدیک دیده باشند.

وی در پایان از فرمانده سپاه عاشورا و ناحیه غدیر بخاطر تشکیل چنین همایش بزرگی قدردانی کرد. 

ضرورت توجه به پیشکسوتان جهاد و شهادت

در ادامه معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح نیز گفت: باید به پیشکسوتان جهاد و شهادت توجه ویژه ای صورت گیرد چرا که آنها دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده اند. 
سردار زادکمند افزود: ستاد کل نیروهای مسلح با تدبیر سرلشکر باقری اقدامات خوبی را برای حل مشکلات بازنشستگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس شروع کرده و به دنبال حل مشکلات آنهاست. 

سردار نوعی اقدم نیز که سخنران پایانی این مراسم بود، با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: جنگ ما تمام نشده است. امروز همه ما وطیفه داریم تا با تبیین و تشریح اهداف والای شهیدان، انقلاب اسلامی را کمک کنیم. 

وی گفت: زیر بنای فکری و اخلاقی ما را شهید باکری بنا گذاشته و امروز شما در هر جا می بینید که یاران شهید باکری موفق و سربلندند.

انتهای پیام/60002

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس شهید رهبر معظم انقلاب عاشورا لشکر عاشورا فرمانده سپاه عاشورا عابدین خرم حمید چیت چیان امام جمعه تبریز سیدمحمدعلی آل هاشم هشت سال دفاع مقدس آذربایجان تبریز راه های انتقال فرهنگ دفاع مقدس فرمانده سپاه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۳۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز چهارشنبه پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس از طریق فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی با پرواز هواپیمایی ایران ایر وارد اهواز شد.

در مراسم استقبال از این شهیدان خانواده معظم شهدا، فرماندهان انتظامی و مسئولان استان خوزستان حضور داشتند.

کد خبر 6094177

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای سنگر سازان بی سنگر مرند
  • پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال شناسایی شد
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است