Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک لطفجویی مسئول واحد آتش نشانی خدمات ایمنی آستارا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مستهلک و قدیمی بودن ماشین آلات آتش نشانی، نیاز به خودرو پیش رو با تجهیزات کامل برای ورود به کوچه های کم عرض و خودرو جرثقیل دار را خاطرنشان شد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه از هر ۱۰۰ تلفن به آتش نشانی، حدود ۳۰ مورد مزاحمت است و این نه تنها آتش نشان ها را به زحمت می اندازد بلکه ممکن است به خدماترسانی مناسب به حوادث واقعی خلل وارد  کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفجویی یادآور شد: آتش نشانان آستارا در نیمه نخست امسال ۱۲۹ حادثه آتش سوزی را مهار و در حوادثی نظیر سقوط، تصادف و زنده گیری حیوانات وحشی امداد رسانی کردند .

وی  با اشاره به قرار داشتن در آستانه ماههای سرد سال، از شهروندان خواست در استفاده از وسایل گرما زا به استاندارد بودن دودکش ها و باز بودن مسیر آنها، عدم نشتی گاز بخاری ها و سلامت لوله و شیلنگ های گاز دقت کنند.

محمدرضا خورشیدی مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی تالش نیز کمبود نردبان برای مهار آتش سوزی طبقات بالای ساختمان های بلند و کمبود نیروی انسانی و ماشین آلات را از مشکلات و موانع پیش روی آتش نشانی شهر تالش اعلام کرد.

وی گفت: واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی تالش مسئولیت اطفا حریق مرکز این شهرستان را دارد اما در صورت ضرورت و طبق قانون، می تواند به کمک واحدهای آتش نشانی شهرها و شهرستان های همجوار بشتابد.

مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تالش تلفن های مزاحمی و اشغال کردن تلفن آتش نشانی را مایه دردسر و اتلاف وقت آتش نشانان اعلام  و به شهروندان توصیه کرد با همکاری مناسب و به موقع در حوادث، نیروهای آتش نشانی را یاری کنند.

خورشیدی افزود: در نیمسال گذشته آتش سوزی ۲۶ واحد مسکونی، ۱۰ واحد تجاری، ۲۳ دستگاه خودرو، ۶ منطقه جنگلی، ۲۴ انبار و محل انباشت ضایعات و پنج مورد متفرقه دیگر در مرکز شهرستان تالش با تلاش آتش نشانان خاموش شده است.

وی یادآور شد: آتش نشانان در مدت زمان یاد شده به مهار و مقابله با ۹۴ حادثه نیز اقدام کرده اند و شامل ۴۳ مورد گیر کردن افراد در آسانسور، ۶ مورد تصادفات جاده ای، ۲۳ مورد گرفتن مار، گربه، خفاش و حیوانات وحشی، ۱۰ مورد رها ساختن افراد محبوس در اتاق یا خانه، یک مورد گیر کردن عضو بدن در تاسیسات و ابزارآلات و ۱۱ مورد متفرقه بوده است.

روز هفتم مهر ماه به عنوان روز ملی ایمنی و آتش نشانی نامگذاری شده است و به همین مناسبت، روز گذشته رژه خودرویی آتش نشانان در آستارا و تالش برگزار و با حضور مسئولان این شهرستان ها از آتش نشانان ساعی تجلیل شد.

برچسب‌ها آتش نشانی آتش سوزی آستارا روز آتش نشانی و ایمنی تالش گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی آتش سوزی آستارا آتش نشانی آتش سوزی آستارا روز آتش نشانی و ایمنی تالش گیلان خدمات ایمنی آتش نشانی آتش نشانان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه ۲ هزار متری تولید مبلمان پلیمری در شهرک شمس‌آباد خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، ساعت 13:57 حادثه آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد به سامانه 125 اعلام شد.

وی افزود: با وجود اینکه محل حادثه جاده تهران ـ قم خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانان شهر تهران بود اما یک ایستگاه بصورت کمکی به همراه ماشین‌آلات و تجهیزات پشتیبانی از جمله تانکر آب به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی گفت: آتش‌سوزی در یک کارخانه 2 هزار متری تولید مبلمان پلیمری روی داده بود و آتش به حدود 70 درصد از این کارخانه سرایت کرده بود.

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

وی ادامه داد: به دلیل شدت حرارت سقف این کارخانه تخریب شده بود و همچنین در مجاورت محل آتش‌سوزی یک کارگاه و کارخانه پتروشیمی وجود داشت که آتش‌نشانان با اتخاذ تدابیر لازم مانع از سرایت آتش به این نقطه شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران متذکر شد: هم‌اکنون آتش تحت کنترل آتش‌نشانان است و بخش‌های زیادی از این حادثه مهار شده و تا این لحظه به فردی آسیب نرسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌نشانان، ١٣٨۵ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند