Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:59:38 GMT

صادرات کشمش در ازای واردات ماشین‌آلات مرتبط

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۴۱۷۹

صادرات کشمش در ازای واردات ماشین‌آلات مرتبط

ایسنا/همدان ‏نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خرید حمایتی کشمش با استفاده از ‏تسهیلات، گفت: پیشنهاد شده است صادرات کشمش در ازای واردات ماشین ‌آلات مرتبط صورت ‏پذیرد.‏

به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر ارتباطات مردمی آزادی‌خواه، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در دیدار با اسماعیل قادری‌فر مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور به تدوین برنامه کوتاه و بلندمدت در حوزه کشمش و انگور ملایر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه بیان کرد: در این نشست بحث‌های مفصلی در این حوزه انجام و برنامه کوتاه مدت برای خرید حمایتی با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت تدوین شد.

 وی با بیان اینکه در راستای تدوین این برنامه، سازمان تعاون روستایی و اتحادیه‌ها باید نسبت به خرید کشمش فعال شوند تا شرایط بازار تعدیل شود، از کشاورزان و باغداران ملایری درخواست کرد: همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند و مراقبت کنند تا واحدهای تولیدی ملزم به خرید کشمش با قیمت مصوب شوند.

نماینده ملایر تهیه و تدوین بسته‌هایی برای شکوفایی و نوآوری در حوزه انگور و کشمش با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های ملایر را برنامه بلندمدت در حوزه انگور و کشمش عنوان کرد.

آزادی‌خواه افزود: در این جلسه پیشنهاد شد در قبال صادرات کشمش به جای واردات ارز، ماشین‌آلات جدید و مدرن مرتبط با واحدهای سبزه پاک‌کنی وارد شود و نوسازی اتفاق بیفتد.

نماینده مردم ملایر راه‌اندازی شورای سیاست‌گذاری کشمش ملایر را از دیگر پیشنهادات این دیدار عنوان کرد که در راستای آن تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید همراهی و همکاری لازم را داشته باشند تا بتوان در درازمدت کاری اساسی انجام داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگور و کشمش نماینده ملایر استانی شهرستانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند

به گزارش همشهری آنلاین، باشگاه خبرنگاران نوشت: علی آبادی درباره صادرات خودرو به آفریقا گفت: در خودرو هر چقدر هم خودمان به خود انتقاد وارد کنیم اما نامدار هستیم زیرا تولیدکننده ایم. پارسال بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو تولید شد و امسال این عدد بیشتر خواهد شد.

علی آبادی تاکید کرد: امروز خودرو تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده بنابراین باید در این حوزه جهش تولید رخ دهد تا خودرو ماهیت سرمایه‌ای خود را از دست دهد و اگر کسی خودرویی خرید در پارکینگ گذاشت بداند که این خودرو دیگر حالت سرمایه برای او ندارد.

وی افزود: هم کشورهای آفریقایی و همسایه و هم برخی از کشورهای اروپایی طالب خرید خودروی ایرانی هستند.

علی آبادی تصریح کرد: واردات و صادرات مکمل هم هستند و حتی اگر به اندازه دنیا هم تولید کنیم باید واردات انجام شود. ما در حوزه خودرو نیاز به تنوع داریم منتهی برای حمایت از ساخت داخل مقرراتی می‌گذاریم. در حوزه خودرو در آستانه رقابت با دنیا باید قرار گیریم نه در رقابت با خودمان. اگر خودمان را به این رقابت‌ها نرسانیم شکست می‌خوریم و همین چیزهایی را که هم داریم از دست می‌دهیم.

وی تاکید کرد: هر کالایی که نتواند صادر شود یعنی برنامه در آن حوزه جامع نیست.

کد خبر 847863 برچسب‌ها خبر مهم خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی