Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:14:41 GMT

۱۱ درصد جمعیت استان مرکزی در رده سالمندی هستند

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۴۴۷۱

۱۱ درصد جمعیت استان مرکزی در رده سالمندی هستند

 «عزت الله‌ حیدری» روز پنجشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته سالمندان در گفت و گو با اصحاب رسانه، افزود: سالمندان سرمایه‌های جامعه هستند از این رو تکریم و ارج نهادن بر این گنجینه‌های مهر بر همگان واجب است.

وی تاکید کرد: جمعیت سالمند کشور در سال ۱۴۲۵ به ۳۳ درصد می رسد که فاجعه بار است و می‌طلبد از سوی مسئولان امر تدابیر ویژه‌ای در این راستا اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر عامل موسسه خیریه جامع سالمندان استان مرکزی اظهار داشت: آسایشگاه سالمندی ابراهیم آباد اراک دارای 2 بخش است که 30 سالمند زن و ۵۵ سالمند مرددر آن  نگهداری می‌شود و جمعیت ساکن از تمامی خدمات توانبخشی بهره‌گیری می‌کنند.
حیدری ادامه داد: بهار امسال هزینه تمام شده نگهداری هر سالمند  در ماه حدود سه میلیون و ۱۵ هزار تومان بوده است که با افزایش شهریه‌ها از تابستان اداره کل بهزیستی به ازای هر سالمند مبلغ ۲ میلیون تومان پرداخت می‌کند و بقیه مخارج نیز از محل کمک‌های مردمی تامین می‌شود.
وی اشاره کرد: در این آسایشگاه شبانه‌روزی، سالمندان زیرپوشش بهزیستی، مجهول الهویه  و شمار محدودی نیز با هزینه شخصی به مبلغ ۲۷ میلیون ریال نگهداری می‌شوند و هیچ سالمندی به دلیل نداشتن هزینه نگهداری، رانده نمی‌شود.
مدیر عامل موسسه خیریه جامع سالمندان استان مرکزی بیان کرد: با توجه به هزینه بالای نگهداری و درمان سالمندان این مرکز که بیشتر این جامعه هدف دارای بیماری زمینه‌ای هستند، انتظار می‌رود دستگاه‌های دولتی به واسطه مسئولیت اجتماعی خود با موسسه خیریه سالمندان تعامل و همکاری لازم را داشته باشند چرا که با وجود شرایط بد اقتصادی حاکم بر جامعه تعداد خیران کاهش یافته است.
حیدری تصریح کرد:  سیستم گرمایشی آسایشگاه شبانه روزی سالمندان ابراهیم‌آباد بخاری است که در  فصل سرما امکان دارد برای سالمندان به‌دلیل بیماری آلزایمر خطراتی ایجاد کند و  امید است خیران در این عرصه ورود کنند تا این مشکل رفع شود و جا دارد از همکاری ۶۵۰ میلیون ریالی استاندار مرکزی در این راستا تقدیر کرد.
 وی عنوان کرد :  از سوی چهار واحد صنعتی واقع در قطب صنعتی خیرآباد ۱۰ واحد ۲۸ متری مستقل برای زوج‌های سالمند در آسایشگاه شبانه‌روزی سالمندان ساخته می‌شود که با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی همراه است.
مدیر عامل موسسه خیریه جامع سالمندان استان مرکزی یادآور شد: تمام سالمندان زیر پوشش این آسایشگاه زمستان پارسال  با تعامل و همکاری بهریستی و دانشگاه علوم پزشکی اراک،واکسن  کرونا را دریافت کردند و هیچگونه مورد ابتلا و فوتی در این مرکز گزارش نشد.
حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی سالمندان اراک نیز گفت: این مرکز با هدف کنترل و پیشگیری از افسردگی و آلزایمر سالمندان دایر شده که سالمندان بالای ۶۰ سال با معرفی بهزیستی می‌توانند از ساعت ۷و نیم صبح تا یک و نیم با صرف ناهار پذیرش شوند و با پرداخت سه میلیون ریال به صورت روزانه با سرویس رفت و برگشت به غیر از روزهای پنجشنبه و جمعه  از خدمات توانبخشی، آموزشی و تفریحی این مرکز بهره گیری کنند.

وی با اشاره به برنامه های هدفگذاری شده این مرکز در سال جاری گفت: بهینه کردن سیستم گرمایشی، ساخت استخر آب درمانی برای سالمندان و همچنین پیگیری و تکمیل طرح آموزشی و توانبخشی سالمندان در حال ساخت از برنامه های اولویت دار این مرکز است.
مدیر عامل موسسه خیریه جامع سالمندان استان مرکزی خاطرنشان کرد: برای ساخت و تکمیل این مرکز آموزشی توانبخشی یک خیر اراکی ساکن تهران اختصاص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار را در این راستا را تقبل کرده که امید می‌رود با همکاری همیشگی خیران بتوان ۴۰ میلیارد ریال دیگر نیز جذب کرد و ساخت این مرکز را به سرانجام رساند  تا بتوان برای آسایش و نگهداری سالمندان گام‌های موثرتری برداشت.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی سالمندان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی سالمندان اراک استان مرکزی سالمندان سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید

رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام بررسی استطاعت حجاج برای اعزام به سرزمین وحی گفت: حجاجی که بیماری خاص دارند، باید داروها و نسخه پزشک معالج خود را همراه داشته باشند.

سید علی مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لزوم احراز استطاعت جسمی و روحی حجاج اظهار کرد: هر ساله این موضوع به عهده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر است، افراد قبل از قطعی شدن ثبت نام در کاروان توسط پزشکان معاینه و احراز انجام می‌شود تا استطاعت جسمی و روانی تشرف به حج را داشته باشند.

وی افزود: معاینه و احراز حجاج در یک ماه گذشته توسط پزشکان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های مختلف، انجام شده و هر پزشک بیش از ۶۰۰ نفر از زائران را معاینه کرده است و افرادی که استطاعت جسمی و روحی برای این سفر معنوی داشتند، تایید شدند و شرایط افرادی که بیماری خاص داشتند، نیز بررسی شد تا در صورت امکان برخی از آنها نیز به سرمین وحی اعزام شوند، بنابراین در ادامه روند بررسی‌ها به کمیسیون‌های استانی ارجاع داده شده و در کمیسیون‌ها، پزشکان متخصص افراد را بررسی و تعدادی قبول و احراز شدند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه تیم پزشکی هلال احمر حدود سه روز قبل از اعزام اولین کاروان حجاج به سرزمین وحی اعزام شدند، خاطرنشان کرد: تیم‌های پزشکی و تخصصی در مکه و مدینه مستقر هستند و طی ایام حج خدمات درمانی و بهداشتی از جمله خدمات آزمایشگاهی، دندان‌پزشکی، سونوگرافی، رادیولوژی و سایر موارد درمانی را به زائران ارائه می‌دهند.

مرعشی خاطرنشان کرد: افرادی که به فشارخون، دیابت و بیماری قلبی و ریوی مبتلا هستند، باید داروهای تخصصی خود را به میزان کافی و برای ۴۵ روز همراه داشته و لازم است که نسخه پزشکی به زبان انگلیسی را نیز به همراه داشته باشند تا در فرودگاه مقصد دچار مشکل نشوند، همچنین افرادی که سمعک و عینک دارند، باید از هر کدام دو عدد همراه خود داشته باشند.

کد خبر 749197

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • چرا نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی پایین است؟
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید