Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر پنجشنبه در نخستین اجلاسیه مسئولان مدارس علمیه فارس بیان کرد: شاید بتوان گفت اولین مذاکرات علمی که پایه و اساس حوزه را تعیین کرد در زمان نبی مکرم اسلام بود که پیامبر (ص) با حضور در جمع مذاکره کنندگان علمی پایه حوزه را بر اساس مباحثه علمی نهاد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: ائمه اطهار و خاندان عصمت و طهارت نیز نقش ویژه ای در توسعه تفکر و تعقل داشتند به گونه‌ای که حضرت زینب (س) همواره در تفسیر درس قرآن کریم حضور داشت و این حضور موجب شد این بانوی بزرگ اسلام در فعالیت‌های اجتماعی اقدامات سترگی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله خاتمی در ادامه یادآور شد: تشکیل حوزه‌های علمیه کمتر از تشکیل جمهوری اسلامی ایران نبوده این در حالی است که به فرموده امام (ره) برای تربیت یک انسان کامل نیاز است تا ١٠ طلبه تربیت شوند.

او در ادامه متذکر شد: شیوع ویروس کرونا موجب شد بسیاری از فعالیت‌های آموزشی و اقتصادی با مشکل مواجه شوند از این رو برای برطرف کردن این مشکلات برنامه ریزی صورت گرفت اما برای حوزه‌های علمیه که از شیوع کرونا بسیار آسیب دیدند هنوز برنامه مشخصی در نظر گرفته نشده است و این موضوع که برخی از کلاس‌های درس در حوزه‌های علمیه تعطیل شده اند در جامعه مشهود بوده و مشکلات خاصی را برای آحاد مختلف مردم پدید آورده است.

به گفته این مقام مسئول مشاهده جامعه روحانیت در جامعه نه تنها پویایی ایجاد می‌کند بلکه برای مشرکان و خلافکاران نیز زنگ خطر است.

خاتمی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه یک میراث و سرمایه ملی است و این میراث باید به روز و پویا باشد این در حالی است که پویایی در جامعه روحانیت به گونه‌ای است که حوزه علمیه حتی نسبت به ارزیابی ارز دیجیتال نیز اقدام می‌کند.

کد خبر 5317014

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه مجلس خبرگان رهبری حوزه های علمیه آیت الله خاتمی اربعین 1400 اربعین حسینی ویروس کرونا مرز مهران بوشهر علامه حسن زاده آملی هفته دفاع مقدس عکس استانها آمار کرونا واکسن کرونا گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی ایلام کرمانشاه حوزه های علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر ستون اقتصاد و امنیت در جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در سی و پنجمین جشنواره امتنان که با محوریت تجلیل و تقدیر از جامعه کارگری و شهدای کارگر برگزار شد، گفت: اقتصاد به عنوان یک زیرساخت و پایه امنیت در جامعه محسوب می‌شود که اگر ضعیف باشد بحران‌های زیادی را می‌تواند به وجود آورد.

وی ادامه داد: امروز دشمنان داخلی و خارجی منتظر هستند تا ضربه‌های خود را به این سرزمین وارد کنند و اقتصاد می‌تواند به عنوان عاملی برای اتحاد در جامعه محسوب شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: کارگرانی که در راه رزق و روزی خانواده با زحمت کار می‌کنند در واقع یک مجاهد در راه خدا محسوب می‌شوند که در اقتصاد جامعه تاثیر موثر و مهمی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: همه عالم، آدم و تولیدات جهان امروز نتیجه کار خداوند است، بنابراین شغل کارگری محترم و بسیار نورانی است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: همه مسئولان و مدیران جامعه باید به اقتصاد اهمیت دهند و با یاد و نام خداوند گام‌های موثری بردارند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • وعده صادق نتیجه دانشگاه‌های ما است
  •  کارگران، ستون‌های استوار نظام و مظهر خلاقیت و تلاش بی‌وقفه
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • کارگر ستون اقتصاد و امنیت در جامعه است
  • دهقانی: نظام مالکیت فکری کلید توسعه عادلانه فناوری است
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است